23,5 mln Polaków korzysta z internetu, Facebook popularniejszy niż Wirtualna Polska
Z internetu korzysta 77,6 proc. Polaków, czyli 23,5 mln mieszkańców naszego kraju. Pod względem spontanicznej rozpoznawalności Facebook wyprzedził Wirtualną Polskę i zbliżył się do liderującego Onetu.
Według badania NetTrack w ub.r. korzystanie z internetu zadeklarowało 77,6 proc. Polaków w wieku 15-75 lat. To o 1,1 pkt proc. mniej niż rok wcześniej.
Liczba internautów w ub.r. została oszacowana na 23,49 mln.
Wśród internautów jest nieznacznie więcej kobiet niż mężczyzn. Udział użytkowników w wieku 60 lat i więcej przekroczył 10 proc.
37,44 proc. internautów mieszka na wsi, a 6,76 proc. - w największych miastach (w tym 4,89 proc. w Warszawie). 30,6 proc. ma wyższe wykształcenie.
Profil internautów | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2016 |
Płeć | |
mężczyźni | 49,72% |
kobiety | 50,28% |
Wiek | |
15-24 lata | 18,67% |
25-39 lat | 36,37% |
40-59 lat | 34,52% |
60 lub więcej | 10,44% |
Miejsce zamieszkania | |
Warszawa | 4,89% |
miasta ponad 500 tys. | 6,76% |
miasta 200-499 tys. | 9,81% |
miasta 100-199 tys. | 9,02% |
miasta 50-99 tys. | 7,40% |
miasta 20-49 tys. | 11,97% |
miasta 10-19 tys. | 7,33% |
miasta do 10 tys. | 5,38% |
wieś | 37,44% |
Wykształcenie | |
podstawowe | 12,83% |
zasadnicze zawodowe | 17,85% |
średnie | 38,82% |
wyższe | 30,06% |
Portal Onet spontanicznie rozpoznaje 58,78 proc. internautów, Facebooka - 58,69 proc., a Wirtualną Polskę - 56,64 proc. Facebook wyprzedził pod tym względem Wirtualną Polskę.
Najpopularniejsze serwisy | |
WIRTUALNEMEDIA.PL | 2016 |
Znajomość spontaniczna | |
ONET (www.onet.pl) | 58,78% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 58,69% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 56,64% |
GOOGLE (www.google.pl) | 50,46% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 47,13% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 35,82% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 35,80% |
O2 (www.o2.pl) | 15,57% |
NK.PL (www.nk.pl) | 14,82% |
GAZETA.PL (www.gazeta.pl) | 12,98% |
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | |
GOOGLE (www.google.pl) | 82,10% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 71,98% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 65,52% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 63,11% |
ONET (www.onet.pl) | 49,84% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 36,40% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 30,84% |
CENEO (www.ceneo.pl) | 29,52% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 28,65% |
FILMWEB (www.filmweb.pl) | 16,53% |
Badanie zostało zrealizowane przez firmę Kanta Millward Brown w formie wywiadów bezpośrednich i telefonicznych. Przeprowadzono 15 542 wywiadów.
Dołącz do dyskusji: 23,5 mln Polaków korzysta z internetu, Facebook popularniejszy niż Wirtualna Polska