SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ING liderem reklamowym banków. Mocno w górę Bank Millennium i eurobank, w dół PKO BP (TOP 10)

W br. cennikowe wydatki reklamowe banków w mediach pozainternetowych były podobne jak rok wcześniej. Największe budżety miały ING Bank Śląski, Bank Millennium, BZ WBK i eurobank, a spory spadek zanotował PKO BP.

Od stycznia do października br. cennikowe nakłady reklamowe banków w mediach pozainternetowych wyniosły 1,06 mld zł, o 1,7 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 0,1 proc.) - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej wydał ING Bank Śląski - 112,84 mln zł, o 8,71 mln zł (to wzrost o 8,4 proc.). W październiku br. bank wprowadził nowy format reklamowy pod hasłem „Liczą się ludzie” (zobacz szczegóły), a w jego ostatnich kampaniach występowała Agata Kulesza (obejrzyj jeden ze spotów).

Wydatki Banku Millennium wzrosły w skali roku aż o 36,46 mln zł (czyli o 57,2 proc.), do 63,74 mln zł. We wrześniu br. ambasadorem reklamowym banku został youtuber i prezenter telewizyjny Radosław Kotarski (więcej na ten temat).

Podobny wzrost osiągnął eurobank (bohaterem jego reklam od ponad dwóch lat jest Piotr Adamczyk), którego nakłady wyniosły 90,04 mln zł, o 35,69 mln zł więcej niż przed rokiem (65,7 proc. w górę). Z kolei wydatki Credit Agricole Bank Polska (reklamowanego z udziałem Juliette Binoche) wzrosły w skali roku o 25,9 proc. (czyli o 11,98 mln zł, do 58,22 mln zł), a Alior Banku - o 24,8 proc. (o 9,78 mln zł, do 49,22 mln zł).


Za to cennikowe inwestycje PKO BP zmalały rok do roku o 23,22 mln zł (czyli o 24,6 proc.), do 71,26 mln zł. W lutym br. bank zakończył współpracę z Szymonem Majewskim, a w kolejnych reklamach pokazuje, jak na jego usługi reagują organizmy klientów (w bożonarodzeniowej kampanii dobre myśli promują pożyczkę gotówkową Mini Ratka - zobacz więcej).

Wydatki BZ WBK (reklamowanego od ponad roku przez Kevina Spacey) spadły o 7,1 proc. (czyli o 7,06 mln zł, do 92,44 mln zł), a BGŻ-u - o 2,3 proc. (o milion złotych, do 42,12 mln zł).

W poniższym zestawieniu uwzględniliśmy jedynie wydatki na usługi stricte bankowe, a nie inne, oferowane przez niektóre banki (np. ubezpieczenia, fundusze czy produkty strukturyzowane).

Wydatki reklamowe banków

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2013

I-X 2014

ING BANK ŚLĄSKI

104 137 279 zł

112 845 618 zł

BANK MILLENNIUM

63 742 507 zł

100 201 856 zł

BANK ZACHODNI WBK

99 499 296 zł

92 439 052 zł

EUROBANK

54 346 032 zł

90 041 547 zł

MBANK [w 2013 BRE BANK]

74 383 409 zł

77 334 939 zł

PKO BP

94 483 696 zł

71 262 123 zł

CREDIT AGRICOLE BANK POLSKA

46 239 061 zł

58 222 974 zł

GETIN NOBLE BANK

49 808 117 zł

51 274 414 zł

ALIOR BANK

39 445 437 zł

49 224 016 zł

BANK GOSPODARKI ŻYWNOŚCIOWEJ

43 123 231 zł

42 118 271 zł

wszyscy reklamodawcy

1 057 439 621 zł

1 059 125 198 zł


Prawie trzy czwarte pozainternetowych wydatków reklamowych banków trafia do telewizji - od stycznia do października br. było to 777,79 mln zł (73,4 proc.), o 5,29 mln zł więcej niż wcześniej (to wzrost o 0,7 proc.).

Nakłady w radiu zmalały w skali roku o 4,7 proc. (czyli o 3,52 mln zł, do 71,9 mln zł), a w gazetach - o 30 proc. (o 19,25 mln zł, do 44,96 mln zł).

Za to wydatki na outdoorze zwiększyły się o 28,4 proc. (o 12,86 mln zł, do 58,08 mln zł), w magazynach - o 8 proc. (o 4,32 mln zł, do 58,07 mln zł), a w kinach - o 5,3 proc. (o 2,4 mln zł, do 47,9 mln zł).

Wydatki reklamowe banków

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2013

I-X 2014

Telewizja

772 500 748 zł

777 792 152 zł

Radio

75 417 145 zł

71 898 108 zł

Gazety

64 214 079 zł

44 965 539 zł

Magazyny

53 752 707 zł

58 074 544 zł

Outdoor

45 218 274 zł

58 082 598 zł

Kina

45 501 618 zł

47 903 937 zł

Indoor

835 050 zł

408 320 zł


Jeśli chodzi o internet, nieobjęty monitoringiem Kantar Media, to w trzech kwartałach br. wydatki całej branży finansowej (obejmującej też m.in. ubezpieczenia) stanowiły 13 proc. faktycznej rynku reklamy internetowej mającego wartość 1,87 mld zł, a więc wyniosły ok. 243 mln zł (według badania IAB AdEx - zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: ING liderem reklamowym banków. Mocno w górę Bank Millennium i eurobank, w dół PKO BP (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gra
dobry bank nie musi aż tak atakować klienta reklamami. mam konto w getin up i to nie dzięki reklamie a ich ofercie. jest konkurencyjna w porównaniu z innymi. darmowe przelewy, plus ich puszczanie przez facebooka, karta z wyświetlaczem i inne ułatwienia.
odpowiedź