SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Innovation 2017: triumf Saatchi&Saatchi IS, złoto także za akcje IKEA, Onet 4.0 i telewizję WP

W tegorocznej edycji konkursu Innovation 2017 najwięcej nagród m.in. trzy złota, przyznano agencji Saatchi&Saatchi Interactive Solutions. Trzy złota przyznano też za projekty dla IKEA zrealizowana przez firmy Kalicińscy, MEC, Blue Ivy, Performance Media, Garden of Words i Grey Group Poland.

Agencja Saatchi&Saatchi dostała nagrody za aplikację Baby Browser przygotowaną dla serwisu Rodzice.pl. Baby Browser to rozszerzenie przeglądarki Chrome prezentujące teksty na tle kontrastowej animacji, która przyciąga wzrok niemowlaków, tak żeby stymulować ich mózg, a rodzice mogli spokojnie czytać artykuły.

Za Baby Browser przyznano Saatchi&Saatchi złoto w kategoriach Design, Content i UX, a także srebro w kategoriach Usługi i Aplikacje.

Dwie złote nagrody otrzymały agencje Kalicińscy, MEC, Blue Ivy, Performance Media i Garden of Words za akcję „Kuchnia marzeń” promującą IKEA. Wyróżniono ją w kategoriach Touchpoint i Innowacyjne Doświadczenie (podkategoria: Inne).

Nagrodzono też inne projekty zrealizowane dla IKEA. Grey Group Poland dostała złoto w kategorii Formaty Mediowe i Reklamowe oraz srebro w kategorii Content za „Dokumenty IKEA #poswojemu”, a K2, Havas PR i Blue Ivy - brąz w kategorii Content za „IKEA. Made in Poland”.

W kategorii Formaty Mediowe i Reklamowe złoto przyznano też Young&Rubicam Group za akcję „The Live Fish Pack” dla supermarketów Mila.

Złoto w kategorii Aplikacje otrzymała też Grupa Onet za aplikację mobilną Onet 4.0, udostępnioną jesienią ub.r. Złotą nagrodę- w podkategorii Inne kategorii Innowacyjne Media - przyznano też Wirtualnej Polsce za telewizję WP, uruchomioną w grudniu ub.r.

W kategorii Działań Społecznych złota statuetka powędrowała do agencji Walk za przeprowadzoną dla Fundacji Kapucyńskiej akcję „Niewidzialni”, w ramach której żeby zwrócić uwagę na problemy bezdomnych w okresie zimowym, przygotowano książkę, w której tekst jest widoczny tylko przy ujemnej temperaturze.

VML Poland i The Production otrzymały złoto w kategorii Event za akcję „Kultura Fizyczna” dla H&M - czyli trening fitness przeprowadzony w Teatrze Dramatycznym w Warszawie.

W kategorii Model Biznesowy nagrodzono złotem Idea Bank za usługę Happy Miles (w ramach której miesięczna rata leasingu jest uzależniona od liczby kilometrów faktycznie pokonywanych przez leasingowany pojazd), a w kategorii Usługa - Nielsen Audience Measurement za zmiany w pomiarze Multiscreen (w połowie ub.r. firma zaczęła w Polsce pomiar widowni kampanii reklamowych w internecie).

W konkursie przyznano też szereg srebrnych i brązowych nagród.

W rankingu firm marketingowych zdecydowanym zwycięzcą okazała się Saatchi&Saatchi Interactive Solutions, której nagrody przełożyły się na 54 pkt. Na drugim miejscu znalazła się agencja Walk z 16 pkt, a na trzecim - Grey Group Poland i Young&Rubicam Group mające po 14 pkt.

O wszystkich nagrodach zdecydowało jury pod przewodnictwem Witolda Ziobrowskiego, wiceprezesa Grupy Neuca. - Prace były różne, różna była ich jakość, ja w każdej odnalazłem bardzo ciekawy „insight”. Każda próba zmiany istniejącej rzeczywistości i wyjścia z własnej strefy komfortu wymaga dużo odwagi. Tylko ludzie odważni, skłonni do ryzyka i otwarci na innych, odnoszą sukces w biznesie. Potrzebujemy więcej odważnych ludzi by nas inspirowali do rozwoju biznesu - komentuje Ziobrowski.

Z kolei w konkursie Young Creatives w kategorii Media nagrodzeni zostali Joanna Lenart oraz Bartosz Brennek z agencji Zenith.

Nagrody rozdano w poniedziałek podczas gali w Studio Mińska 65 w Warszawie rozpoczynającej Forum Innovation. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

WYNIKI KONKURSU INNOVATION 2017

INNOWACYJNY BIZNES

MODEL BIZNESOWY

nagroda

zgłaszający

projekt

ZŁOTO

Grupa Idea Bank

Happy Miles

SREBRO

SKODA Polska, FJORD Berlin

Kup Skodę Online

PRODUKT

SREBRO

Grupa Żywiec

BUTELKA PET

USŁUGA

ZŁOTO

Nielsen

Innowacja w pomiarze Multiscreen

SREBRO

Saatchi & Saatchi IS

Baby Browser

SREBRO

AWP Polska Sp. z o.o.

System monitorowania pomocy drogowej

BRĄZ

Lubię to - linked by Isobar, Virgin Mobile Polska

Albonament w Virgin Mobile

NOMINACJA

ITI Neovision S.A

Aplikacja Start

E-COMMERCE/M-COMMERCE

NOMINACJA

Saatchi & Saatchi IS

Psie szczęście

 

INNOWACYJNE DOŚWIADCZENIE KAMPANIE KOMERCYJNE

CONTENT

ZŁOTO

Saatchi & Saatchi IS

Baby Browser

SREBRO

Isobar Polska, Carat Polska

Pojednanie

SREBRO

Grey Worldwide Warszawa Sp. z o.o.

Dokumenty IKEA #poswojemu

SREBRO

Bridge2fun Sp. z o.o.

Launch Showmax w Polsce

BRĄZ

McCann Worldgroup Sp. z o.o

Play 4 Bites

BRĄZ

K2, Havas PR, Blue Ivy

IKEA. Made in Poland

BRĄZ

VML Poland

Studio Konesera

DESIGN

ZŁOTO

Saatchi & Saatchi IS

Baby Browser

SREBRO

Young & Rubicam Poland

The Live Fish Pack

BRĄZ

TWIN .digital collective, Panowie Programiści

Dzielnicowe Puszki

BRĄZ

VML Poland

Poczuj się ze swoją kartą komfortowo

EVENT

ZŁOTO

VML Poland, The Production

H&M Kultura fizyczna

SREBRO

Mullenlowe Warsaw

Heartbeats

NOMINACJA

Plej, MediaCom, Melt

#GamersGonnaPlay na Poznań Game Arena

NOMINACJA

Plej, Tabasco Jacek Stachera

Play Woodstock Challange

UX

ZŁOTO

Saatchi & Saatchi IS

Baby Browser

SREBRO

MediaCom Warszawa, GoldenSubmarine, ThePolaks

Kampania konkursu SKODA

BRĄZ

SISKIN

SISKIN - connected event experience

INNE

ZŁOTO

MEC, Kalicińscy, Blue Ivy, Performance Media, Garden of Words

Kuchnia Spotkan IKEA

NOMINACJA

Saatchi & Saatchi IS

Psie szczęście

 

INNOWACYJNE DOŚWIADCZENIE KAMPANIE SPOŁECZNE

UX

SREBRO

Saatchi & Saatchi IS

Silent Protest

INNE

ZŁOTO

Walk

Niewidzialni

 

INNOWACYJNE MEDIA DZIAŁANIA KOMERCYJNE

ALGORYTMY I NARZĘDZIA OPTYMALIZACYJNE

BRĄZ

MediaCom Warszawa

Portfolio Optimization - ekonometria w skali

APLIKACJE

SREBRO

Saatchi & Saatchi IS

Baby browser

ZŁOTO

OnetMarketing Sp. z o.o.

aplikacja mobilna Onet 4.0

FORMATY MEDIOWE

ZŁOTO

Grey Worldwide Warszawa Sp. z o.o.

Dokumenty Ikea #poswojemu

ZŁOTO

Young & Rubicam Group

The Live Fish Pack

BRĄZ

180heartbeats + JUNG V. MATT, innogy Polska

Miło Cię Widzieć

SMART USE OF DATA

NOMINACJA

Leo Burnett Warszawa, Starcom Polska

Kampania Mobilna Samsung Galaxy S7

BRĄZ

MediaCom Warszawa, GoldenSubmarine, ThePolaks

Kampania Konkursu SKODA Auto Muzyka

TOUCHPOINT

ZŁOTO

MEC, Kalicińscy, Blue Ivy, Performance Media, Garden of Words

Kuchnia Spotkań IKEA

SREBRO

MediaCom Warszawa, Plej, Isobar

Starter dla gracza #GamersGonna Play

SREBRO

Lubię to - linked by Isobar

Przerwa na meczyk

BRĄZ

Deloitte Digital CE

Pepsi Ticekt Hunt

NOMINACJA

McCann Worldgroup Sp. z o.o

Play 4 Bites

INNE

ZŁOTO

Grupa Wirtualna Polska

Telewizja WP

 

INNOWCYJNE MEDIA DZIAŁANIA SPOŁECZNE

APLIKACJE

SREBRO

Deloitte Digital Sp. z o.o.

Up Up Hippo

NOMINACJA

Saatchi & Saatchi IS

Silent Protest

TOUCHPOINT

ZŁOTO

Walk

Niewidzialni

SREBRO

Saatchi & Saatchi IS

Silent Protest

NOMINACJA

LiquidThreat, Starcom

Dzieci nie chcą FAS

Dołącz do dyskusji: Innovation 2017: triumf Saatchi&Saatchi IS, złoto także za akcje IKEA, Onet 4.0 i telewizję WP

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nina ze szczecina
Nagroda dla wp to farsa. Chyba ze w kategorii najgorszy kanal w dziejach polskiej telewizji. Wtedy wiadomo ze branski&swiderskiTV jest bezkonkurencyjna
0 0
odpowiedź
User
Nick
Wp ???? Najgorsze wyniki w historii. Hmmm czy komuś mózgi pozabierało ?? Tak silne lobby w jury. Owszem to nie konkurs efektywności ale po co innowacja (choć ja jej nie widzę) skoro po kilku mcach wszyscy wywaleni z roboty bo się nie sprawdziło.
0 0
odpowiedź