Instagram popularniejszy od Snapchata. Liderem Youtube (ranking aplikacji)
Między 4 a 10 stycznia 2016 r. zasięg Instagrama wśród polskich użytkowników urządzeń mobilnych sięgnął 11% - wynika z badania Mobience.
Zasięg 11% dał Instagramowi 8. miejsce wśród wszystkich aplikacji. Wyprzedził on tym samym popularnego wśród nastolatków Snapchata (7%), Skype'a (8%), a także aplikację zakupową Allegro (10%).
Użytkownicy Instagrama nie porzucają innych portali społecznościowych na rzecz tego z filtrami fotograficznymi, a wręcz przeciwnie - mają cały pakiet social media w swoim telefonie, w tym Facebooka, Messengera, Snapchata, Google+, a także YouTube, Gry Google i OLX.pl.
Użytkownicy Instagrama poświęcają podobny czas aplikacji Messenger (0:53:22), co aplikacji Instagram (1:01:15). Instagram wśród posiadaczy tej aplikacji notuje także więcej unikalnych użytkowników tygodniowo niż Facebook (83%), Messenger (83%) czy YouTube (73%).
Badanie Mobience dostarcza dane o korzystaniu z aplikacji mobilnych oraz oglądalności stron przy pomocy smartfonów i tabletów z systemem Android. Mobience jest badaniem pasywnym, co oznacza, że pomiar aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych jest dokonywany automatycznie poprzez zainstalowany program monitorujący, bez konieczności wykonywania aktywnych działań ze strony użytkownika. Zgodnie z procedurą zebrane dane są przetwarzane w celach statystycznych, a wyniki dostarczane w cyklach tygodniowych i miesięcznych. Dane o populacji użytkowników urządzeń mobilnych z dostępem do internetu (tzw. uniwersy) dostarczane są przez instytut Millward Brown. Wszystkie wskaźniki dotyczą populacji osób korzystających z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Dołącz do dyskusji: Instagram popularniejszy od Snapchata. Liderem Youtube (ranking aplikacji)