Jacek Kurski wiceministrem kultury, media publiczne po reformie nadal z reklamami
W piątek w porannej audycji „Zapraszamy do Trójki” wicepremier Piotr Gliński zapowiedział, że Jacek Kurski zostanie podsekretarzem stanu w Ministerstwie Kultury. - Zajmie się analizą struktury w ministerstwie - poinformował Gliński.
Minister kultury i pierwszy wicepremier prof. Piotr Gliński był gościem porannej audycji „Zapraszamy do Trójki”, w której opowiadał o planowanych zmianach w kierowanym przez siebie resorcie. Zapytany o wiceministrów poinformował, że wczoraj nominację na to stanowisko odebrał Jarosław Sellin, zaś dziś mianowani zostaną kolejni, m.in. Krzysztof Czabański, o czym portal Wirtualnemedia.pl informował już w tym tygodniu.
Prof. Gliński potwierdził jednocześnie, że podsekretarzem stanu w Ministerstwie Kultury zostanie Jacek Kurski, ale zaznaczył, że na krótki czas. - Zajmie się analizą struktury w ministerstwie - wyjaśniał wicepremier. Wcześniej portal tvn24.pl podał, że Kurski ma wdrażać reformę w telewizji publicznej.
Zapytany o reformę mediów publicznych minister stwierdził, że rząd dąży nie tylko do zmiany ich statusu ze spółek prawa handlowego w narodowe instytucje kultury, ale również do zmiany finansowania. - Nie rezygnujemy całkowicie z reklam - zaznaczył prof. Piotr Gliński.
Jacek Kurski do 2014 roku był europosłem Solidarnej Polski, a wcześniej Prawa i Sprawiedliwości, w latach 2005-2009 reprezentował tę drugą partię w Sejmie. Z wykształcenia jest ekonomistą, ale zajmował się dziennikarstwem, publikując m.in. w „Tygodniku Solidarność”. Od 1991 do 1994 pracował w Telewizji Polskiej, gdzie współtworzył programy publicystyczne m.in. „Lewiatan” i „Sprawę dla reportera”. Prowadził także własną agencję reklamową.
Dołącz do dyskusji: Jacek Kurski wiceministrem kultury, media publiczne po reformie nadal z reklamami