Jacek Świderski: Grupa Wirtualna Polska stawia na marki własne i wideo
- Naszym podstawowym celem jest rozwój autonomicznych witryn, mocnych marek obydwu spółek. Segment wideo to jeden z podstawowych filarów naszego biznesu - stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, Jacek Świderski, prezes Grupy Wirtualna Polska.
W lutym Grupa O2 wspólnie z funduszem Innova Capital sfinalizowały przejęcie Wirtualnej Polski, kupionej od Orange Polska za 383 mln złotych (pisaliśmy o tym tu). W zarządzie i radzie nadzorczej nowej firmy, która działa pod nazwą Grupa Wirtualna Polska, znaleźli się założyciele Grupy O2, przedstawiciele Innova Capital, a także Łukasz Wejchert (w przeszłości m.in. prezes Onetu) i Tomasz Czechowicz, szef funduszu MCI Management, który przejął 20 proc. udziałów w spółce.
Grupa O2 zapowiedziała wtedy, iż jej pierwszym krokiem będzie przegląd serwisów w jej portfolio oraz restrukturyzacja zatrudnienia (czytaj o tym tu). I faktycznie pod koniec lutego w firmie zaczęły się zwolnienia, które według nieoficjalnych informacji mogą objąć sto osób (zobacz szczegóły).
Prezes Grupy Wirtualnej Polski Jacek Świderski w rozmowie z Wirtualnemedia.pl uchyla się od odpowiedzi na pytanie, ilu pracowników zwolniono ostatnio z firmy. Zaznacza przy tym, że spółka dba, aby proces ten przebiegł możliwie jak najłagodniej.
- Z zasady nie podajemy do publicznej wiadomości danych dotyczących stanu zatrudnienia czy planów ewentualnych redukcji. Co oczywiste, połączenie takich biznesów jak nasze pociąga za sobą zmiany w strukturze, którą musimy - w ramach trwającego procesu integracji - dopasować do naszych celów - mówi Świderski. - Wszystkim odchodzącym pracownikom i współpracownikom staramy się jednak zapewnić - zważywszy na okoliczności - jak największy komfort. Gwarantujemy im kompensatę finansową wykraczającą poza odprawy wynikające z obowiązujących przepisów oraz program outplacementowy - podkreśla.
Do formalnego połączenia spółek O2 i Wirtualna Polska ma dojść pod koniec czerwca, a obecnie zarząd Grupy WP skupia się na ujednoliceniu struktury organizacyjnej. - Zaraz po finalizacji transakcji weszliśmy w proces integracji obu spółek, do którego przygotowywaliśmy się przez kilka miesięcy. Staramy się, żeby przebiegał on jak najszybciej i jak najmniej dotkliwie dla pracowników. Myślę, że - zważywszy na okoliczności - nam się to udaje - stwierdza Jacek Świderski.
- W pierwszej kolejności skupiliśmy się na ujednoliceniu struktury, która w optymalnym stopniu wykorzystuje potencjały Wirtualnej Polski i o2. Zdecydowaliśmy, że do momentu formalnego połączenia naszych spółek, które przewidujemy na koniec czerwca, w obu firmach na stanowiskach kierowniczych obowiązywać będzie unia personalna, czyli umocowanie tych samych osób na tożsamych stanowiskach w formalnie oddzielnych jeszcze spółkach - opisuje Świderski. - Zarząd, product managerowie i sprzedaż pracują już w jednej lokalizacji. Co ważne, już od początku marca nasze połączone biura reklamy przygotowują nową ofertą reklamową, którą zaprezentujemy w maju - dodaje.
Prezes Grupy WP potwierdza, że firma prowadzi obecnie przegląd portfolio serwisów WP i O2, ale jest jednak za wcześnie, aby mówić, jakie konkretnie decyzje zostaną podjęte. Zapowiada jednak, że spółka zamierza mocno postawić na treści wideo.
- Naszym podstawowym celem jest rozwój autonomicznych witryn, mocnych marek obydwu spółek i na jego osiągnięciu będziemy skupiać się w najbliższych miesiącach - deklaruje Jacek Świderski. - Segment wideo to jeden z podstawowych filarów naszego biznesu. WP.tv to miesięcznie średnio 3 mln użytkowników i ogromny potencjał rozwojowy. Będziemy inwestować w ten projekt - podobnie jak i w inne produkty wideo z naszego portfolio - i w miarę możliwości go ulepszać, dbając m.in. o nowy, atrakcyjny kontent - konkluduje Świderski.
W styczniu br. serwisy Wirtualnej Polski zanotowały 13,21 mln użytkowników i 2,79 mld odsłon, a strony Grupy O2 - 9,08 mln użytkowników i 878 mln odsłon (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Jacek Świderski: Grupa Wirtualna Polska stawia na marki własne i wideo
"Styczniowy megapanel: patrzę na "nowego czempiona" polskiego internetu (WP+O2+DP). Z top 10 serwisów czempiona, które zyskały najwięcej użytkowników w stosunku do grudnia, 8 serwisów ze stajni WP (nocoty, nasygnale, odkrywcy), rosną dobreprogramy.pl i słownie jeden serwis z Grupy O2 (kafeteria). O tak, konsolidacja albo marginalizacja - to był prosty wybór dla O2".
To musi boleć.