SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jakie nowe formaty pojawiły się tej jesieni w telewizji?

Firma badawcza WIT zaprezentowała podczas targów telewizyjnych MIPCOM, które trwają w Cannes, najświeższe i najbardziej innowacyjne formaty telewizyjne tej jesieni.

"The WIT Fresh TV Report" to co sezonowa selekcja formatów rozrywkowych. W każdym roku grupa analizuje programing z 30 światowych rynków. W tym roku Virginia Mouseler, CEO WIT rozpoczęła prezentację od programów dziecięcych.

W "Kid Nation" 40 dzieci w wieku 8-15 lat przez 40 dni żyje z dala od rodziców, wiodąc dorosłe życie - gotuje posiłki, prowadzi biznesy, a nawet organizuje własny rząd. Pod koniec każdego odcinka maluchy podsumowują życie w stworzonym przez siebie środowisku. Program od września nadaje amerykańska CBS Paramount.

Zaprezentowano kilka innych dziecięcych formatów, w tym brytyjski "Leave Us Kids Alone", gdzie 12 młodych osób miało z kolei za zadanie stworzyć szkołę. Pod opieką mięli grupę 11-12-letnich uczniów, którym udzielano lekcji, karmiono je i opiekowano się nimi 24 godziny na dobę. Holenderski "Jong Geleerd" (Back to school) - grupa dzieci w wieku 11-12 lat rywalizuje ze swoimi rodzicami. Pytania zadawano na poziomie tych pierwszych. W izraelskim "Revenge of the Geeks" 12 najzdolniejszych dzieci z kraju miało do wykonania intelektualne i konstruktorskie zadania, mające poświadczyć o ich ponadprzeciętnych zdolnościach. Premiera show 20 listopada. "Baby Ballroom the Championship" (UK) to konkurs tańca. Rywalizuje 14 par. Sędziowie do finału wybierają 6 z nich.

Duże wrażenie na zgromadzonych na prezentacji wywarło skandynawskie "Single Mums", gdzie samotne matki początkowo przebierały w niezliczonej ilości mężczyzn, by później tylko dwóch z nich przedstawić swoim pociechom. Ostateczny wybór mężczyzny należał jednak do kobiety.

WIT pokazał szereg quizów psychologicznych, w tym "Amnesia" z USA, gdzie partnerom życiowym zadawano szereg zdawałoby się prostych pytań, w stylu, jaki kolor oczu ma ich druga połowa.
Formatem jakby przeniesionym z gry planszowej był niemiecki "Volltreffer" - czyli gra w statki, tym razem na zamkniętym basenie. Rywalizuje 12 celebrities. "American Gladiators" to powrót do znanego sprzed lat formatu o tym samym tytule. Zespoły składające się z czterech mężczyzn i czterech kobiet rywalizują w konkurencjach siłowych, kondycyjnych i wytrzymałościowych.

W "Temptation" trzech zawodników odpowiada na pytania dotyczące kultury popularnej, a za poprawne odpowiedzi dostaje pieniądze, które później może zamienić na luksusowe produkty, oferowane po okazyjnej cenie, bądź zachować je do następnego odcinka. W holenderskim "Battle of the Choirs" poszukiwano najlepszego chóru, a w niemieckim "Welcome in the Neighbourhood" rodziny walczą o dom o wartości 250 tys. euro. Początkowo mieszkają w nim, ale żeby na stale go zdobyć, muszą pozyskać sympatię sąsiadów, a z tą nie będzie tak łatwo.

"When Women Rule the World" - grupa atrakcyjnych kobiet, mieszka w świecie mężczyzn. Mężczyzn jest 12 i są oni do dyspozycji każdej z nich. Mało tego, budują dla nich przysłowiowy raj na ziemi. W świecie kobiet może zostać tylko jeden mężczyzna. Zwycięzca zdobywa wysoką nagrodę. Emisję w USA przewidziano na przyszły rok. Dystrybutorem jest 20th Century Fox. Z kolei w "What Women Want" (Dania), grupa atrakcyjnych kobiet w wieku 30-40 lat uczy grupę młodym mężczyzn, jak odnaleźć się z świecie płci pięknej.

Największy entuzjazm wzbudził japoński "Silent Library", gdzie 6 zawodników bierze udział w często absurdalnych konkurencjach, czasami bolesnych, na pewno wiążących się z hałasem. W trakcie konkursu muszą oni zachować się najciszej jak mogą, czyli stosownie do miejsca, jakim jest czytelnia publiczna.

Firma badawcza WIT zaprezentowała też nowe formaty Green TV. Od kilku sezonów na targach w Cannes jest moda na lansowanie "przyjaznego środowisku" programingu. W naszym kraju praktycznie taki dzisiaj nie istnieje.

"A World Without Water" to cykl filmów poświęconych temu, jak ważna jest choćby butelka wody w życiu każdego człowieka. Sfilmowano rodziny z Boliwii, Indii, Tanzanii i USA. Każdy z odcinków dotyka problemu zasobów wodnych i racjonalnego ich wykorzystywania. "Cool Aid - The National Carbon Test" - cykl emitowany w Australii pokazuje jak duże stężenie dwutlenku węgla wpływa na życie mieszkańców tego kraju. Emisji dwutlenku węgla poświęcony jest również australijski "Carbon Cops".

Brytyjskie formaty "Wasted" i "No Waste Like Home", czy holenderski "A Tricky Business" pokazują jak przykładowa wielkomiejska rodzina, nieumiejętnie obchodzi się z wodą, światłem, jak marnotrawi nadający się do ponownego wykorzystania budulec, pochodzący przykładowo z opakowań po produktach spożywczych. Programy uczą ekologicznego życia.

W belgijskim "High Tension" pokazano rodzinę, która w trakcie tygodnia musi ograniczyć zużycie energii elektrycznej (zużycie światła, ciepłej wody, korzystanie z urządzeń elektrycznych). Brytyjski "Dumped" - 11 osób przez 3 tygodnie żyje na śmietnisku. Z odpadów musi m.in. zbudować dom. Amerykański "Big Idea For a Small Planet" - w każdym z epizodów cyklu skoncentrowano się na innym aspekcie, jak ekologiczna benzyna, ekologiczne ubrania, zdrowa żywność. Również w amerykańskim "It's Not Easy Being Green" ojciec i syn, pokoleniowi specjaliści od ekologii, pomagają wybranym wcześniej osobą, przygotować przyjazny środowiskowo projekt, jak na przykład domowa, zasilana energią słoneczną instalacja elektryczna.

MIPCOM to międzynarodowe targi sprzedaży produktu audiowizualnego i cyfrowego. Potrwają do 12 października.

Dołącz do dyskusji: Jakie nowe formaty pojawiły się tej jesieni w telewizji?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl