Jasne zasady najważniejsze dla sklepów uczestniczących w programach lojalnościowych
Jeden sklep uczestniczy średnio w 1-2 programach motywacyjnych, ale większość z nich chciałaby brać udział w większej ich ilości - wynika z badania TNS Polska.
Wśród oczekiwań dotyczących idealnego programu B2B szczególną rolę odgrywają te związane z poczuciem zaufania do organizatora. Detaliści zwracali uwagę przede wszystkim na jasne zasady współpracy, gdzie uczestnicy traktowani są jak poważni partnerzy w biznesie.
Oznacza to przejrzystość zasad i obowiązków, dotrzymywanie umów czy terminowe rozliczanie zadań, a co za tym idzie – terminowe przekazywanie gratyfikacji. Badani zgadzali się najczęściej z określeniami takimi jak: "bez kruczków prawnych", "wiarygodny", "niezmieniający zasad", "o prostych i przejrzystych zasadach". Każde z nich uzyskało blisko 2/3 wskazań.
Stwierdzenia "dający możliwość realnych zarobków, korzyści" oraz "dający jasną gwarancję, co można dzięki niemu uzyskać (gwarantowane nagrody za pracę)" uzyskały wysoki współczynnik wskazań (odpowiednio 61% i 56%). Ważne dla uczestników są także stwierdzenia opisujące elastyczne przygotowanie mechanizmu dla sklepów o różnym potencjale.
Badanie uczestników programów lojalnościowych B2B "Loyalty insight" realizowane było od listopada 2012 r. do marca 2013 r. przez TNS Polska na zlecenie Data Solutions Składało się z badań jakościowych (FGI oraz IDI) oraz ogólnopolskiego badania ilościowego (CAPI), które odbyło się na próbie 925 osób. Uczestnikami badania byli właściciele, osoby zarządzające oraz sprzedawcy małych, dużych i średnich sklepów niezrzeszonego handlu tradycyjnego FMCG.
Dołącz do dyskusji: Jasne zasady najważniejsze dla sklepów uczestniczących w programach lojalnościowych