„Jeden z dziesięciu” zyskał widzów, ale i tak przegrywa z konkurencją
Program “Jednego z dziesięciu” w nowym sezonie o nowej porze emisji ogląda o 200 tys. widzów więcej niż rok wcześniej. Jednak teleturniej TVP2 zdecydowanie przegrywa rywalizację o widza z konkurencyjnymi stacjami.
“Jeden z dziesięciu” od września br. nadawany jest o nowej porze - w dni powszednie o godz. 18.50. Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia premierowych odcinków teleturnieju pokazanych w okresie od 5 do 13 września br. wyniosła 1,06 mln osób, a udział TVP2 ukształtował się na poziomie 9,39 proc. w grupie wszystkich widzów oraz 5,88 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Oglądalność programu rośnie niemalże z odcinka na odcinek. Pierwszy premierowy epizod oglądało 898 tys. widzów, natomiast ten z 13 września - już aż 1,31 mln osób.
Obecne wydania „Jednego z dziesięciu” notują wyższą widownię niż odcinki pokazywane w analogicznym okresie ub.r., jednak mają już niższy udział w rynku. Rok temu w okresie od 7 do 15 września teleturniej nadawany był jednak o godz. 17.20, a jego oglądalność wyniosła 876 tys. widzów przy udziale na poziomie odpowiednio 10,07 proc. i 8,68 proc.
„Jeden z dziesięciu” podnosi także wyniki pasma, w którym jest nadawany względem analogicznego okresu ub.r. Wtedy bowiem stację w godz. 18.50-19.20 oglądało 663 tys. widzów (miała ona 5,96 proc. oraz 5,89 proc. udziału). Dwójka emitowała wówczas serial „Wiadomości z drugiej ręki”.
Jednak TVP2 w czasie emisji teleturnieju zdecydowanie przegrywa ze swoimi głównymi konkurentami. W tym czasie liderem rynku jest TVN, nadająca „Ukrytą prawdę” oraz “Fakty”, co daje jej 26,11 proc. udziału. Drugi jest Polsat (“Wydarzenia”; 19,51 proc.), a trzecia - TVP1 (powtórki „Rancza”; 16,79 proc.). Taka sama jest kolejność wśród widzów w grupie komercyjnej.
Od początku istnienia programu jego gospodarzem jest dziennikarz radiowy Tadeusz Sznuk.
Oglądalność „Jednego z dziesięciu” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
2012-09-05 | 897868 | 8,25% | 3,79% |
2012-09-06 | 1058630 | 9,11% | 6,09% |
2012-09-07 | 897527 | 7,94% | 3,16% |
2012-09-10 | 957102 | 9,25% | 4,50% |
2012-09-11 | 1026897 | 10,06% | 6,51% |
2012-09-12 | 1261938 | 10,40% | 10,24% |
2012-09-13 | 1314564 | 10,53% | 6,52% |
Średnio: | 1058915 | 9,39% | 5,88% |
Średnio 2011: | 875825 | 10,07% | 8,68% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji teleturnieju
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN | 2945048 | 26,11% | 25,20% |
Polsat | 2200884 | 19,51% | 20,83% |
TVP1 | 1893638 | 16,79% | 14,56% |
TVP2-Jeden z dzisięciu | 1058915 | 9,39% | 5,88% |
Dołącz do dyskusji: „Jeden z dziesięciu” zyskał widzów, ale i tak przegrywa z konkurencją