Kino Polska TV: 21 proc. wpływów więcej, 36 mln zł zysku, strata Zoom TV zmalała z 11,8 do 8,7 mln zł
W ub.r. grupa kapitałowa Kino Polska TV zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 21 proc. do 149,16 mln zł oraz 35,99 mln zł zysku netto (wobec 15,91 mln zł rok wcześniej). Stacja Zoom TV miała 12,23 mln zł wpływów i 8,73 mln zł straty.
Przychody grupy Kino Polska TV zwiększyły się głównie dzięki wzrostowi wpływów kanałów filmowych FilmBox i stacji tematycznych (z 72,57 mln zł w 2017 roku do 80,99 mln zł w ub.r.), stacji Kino Polska (z 28,83 do 30,08 mln zł) i Zoom TV (z 6,51 do 12,23 mln zł), a także włączenia w połowie ub.r. do bilansu wyników Stopklatki, której pakiet kontrolny firma przejęła w czerwcu ub.r. od Agory (potem dokupiła jeszcze kolejne akcje od mniejszych inwestorów).
Ogółem wpływy grupy Kino Polska TV z emisji kanałów wzrosły z 81,53 do 88,81 mln zł, z reklam - z 26,37 do 48,86 mln zł, a te z pozostałej sprzedaży zmalały z 15,42 do 11,16 mln zł.
Duży zysk firmy wynika przede wszystkim z uwzględnienia 17,94 mln zł wyceny nabytych akcji Stopklatki. Ponadto nieznacznie wzrosły zyski stacji FilmBox i tematycznych (z 16,33 do 16,59 mln zł) i Kino Polska (z 13,48 do 13,85 mln zł), natomiast zysk ze sprzedaży praw licencyjnych spadł z 2,86 do 2,68 mln zł.
Mocno nierentowny jest nadal Zoom TV (podobnie jak inne stacje emitowane na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej), przy czym jego strata zmalała w skali roku z 11,82 do 8,73 mln zł.
Bez uwzględniania wyceny akcji Stopklatki zysk grupy Kino Polska TV wzrósłby o 11 proc.
Wydatki operacyjne firmy zwiększyły się ze 101,27 mln zł w 2017 roku do 124,96 mln zł w ub.r.
Koszty amortyzacji wzrosły z 21,76 do 30,9 mln zł, nakłady na emisję - z 22,78 do 28,62 mln zł, a na usługi określone jako pozostałe - z 21,03 do 24,1 mln zł.
- W nadchodzącym czasie nadal będziemy pracować nad rozwojem na rynkach zagranicznych oraz umacniać pozycję grupy na polskim rynku poprzez rozwój liczby użytkowników segmentu premium (marka FilmBox). Naszym celem pozostaje znalezienie się na piątym miejscu wśród największych grup mediowych w Polsce pod względem poziomu oglądalności. Chcielibyśmy osiągnąć poziom 3 proc. oglądalności wśród widowni z grupy komercyjnej - zapowiada Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Firma od 8 lat jest notowana na warszawskim rynku giełdowym. Jej większościowym akcjonariuszem jest SPI International (ma 66 proc. akcji).
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV: 21 proc. wpływów więcej, 36 mln zł zysku, strata Zoom TV zmalała z 11,8 do 8,7 mln zł