Kolporter Express chce stać się największą polską firmą kurierską
Kolporter, największy dystrybutor prasy i książek, wprowadził usługi kurierskie pod marką Kolporter Express. W ciągu trzech lat chce stać się największa polską firmą kurierską, przychody z tych usług w 2010 roku mają sięgnąć 125 mln zł.
"Nasze doświadczenia związane z dystrybucją skłoniły nas do rozpoczęcia w lutym działalności kurierskiej. Obecnie współpracujemy już z ponad 600 klientami - poinformował na konferencji prasowej Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera.
Dodał, że na koniec 2008 roku Kolporter Express chce mieć 1.800 klientów, rok później 2.800 klientów, a w 2010 roku 4.500. Ma to przełożyć się na odpowiednio 20 mln zł, 60 mln zł i 125 mln zł obrotów.
"W ciągu najbliższych trzech lat zamierzamy uzyskać pozycję największej polskiej firmy w branży kurierskiej. Zamierzamy w tym czasie stać się liderem w obsłudze sklepów internetowych i klientów indywidualnych" - powiedział prezes.
Dodał, że w ciągu kilkunastu miesięcy Kolporter Express będzie dysponować największą w Polsce siecią nadań przesyłek.
"Chcemy w tym celu wykorzystać potencjał 1.000 saloników prasowych Kolportera i 5.000 wyselekcjonowanych punktów sprzedaży prasy, nie będących własnością naszej firmy" - powiedział Fibakiewicz.
Kolporter ma obecnie 700 samochodów ciężarowych i dostawczych oraz sieć 28 magazynów, w tym magazyn centralny w Mościskach pod Warszawą.
"Planujemy budowę kolejnego centrum dystrybucyjnego koło Janek, co w pierwszym etapie ma kosztować 25-30 mln zł" - dodał prezes.
Kolporter zainwestował dotychczas w działalność kurierską około 35 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Kolporter Express chce stać się największą polską firmą kurierską