SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy. Od stycznia tylko publikacje kwartalne

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który ma wejść w życie z nowym rokiem. Zmieni się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy na kwartalny.

Nowe założenia regulaminu opracowanego przez radę nadzorczą Polskich Badań Czytelnictwa i wydawców prasy dotyczą zarówno wydań drukowanych, jak i e-wydań. Ich celem ma być uproszczenie wskaźników i procedur związanych z raportowaniem danych przez wydawców, wzmocnienie kryteriów zaliczania wydań do sprzedaży oraz ustalenie jednego podstawowego wskaźnika sumującego dla sprzedaży.

Wskaźniki i ich definicje mają w rezultacie być bardziej czytelne. Ich liczba w raporcie zmniejszy się do dwóch: sprzedaż i dystrybucja promocyjna. Zmniejszyć ma się też z 12 do pięciu liczba wzorców deklaracji.

Czytaj też: „Gazeta Wyborcza” najmocniej w dół, „Puls Biznesu” z 15-proc. wzrostem (dane z września)

Koniec danych miesięcznych

PBC będą też publikować kwartalne raporty dotyczące prasy, te wedle założeń będą bardziej przejrzyste dla mediaplanerów czy reklamodawców dzięki połączeniu danych dotyczących reklamy, czytelnictwa i rozpowszechniania prasy. Pierwszy kwartalny raport zostanie opublikowany za czwarty kwartał br.

Od początku ub.r. PBC przejęły zadania Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w obszarze dostarczania informacji o nakładach i rozpowszechnieniu prasy. Nadzoruje je Izba Wydawców Prasy. ZKDP rok temu został rozwiązany.

 

Dołącz do dyskusji: Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy. Od stycznia tylko publikacje kwartalne

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
O to w redakcji Vogue bardzo się zmartwią ;)
odpowiedź
User
KK
Wszystkie tytuły tak się słabo sprzedaje, że nie ma czego liczyć raz na miesiąc. Niebawem będą podawali roczną sprzedaż ;-)
odpowiedź
User
marketer
prasa wymiera, takie kreatywne działania nic nie dadzą.

tylko naiwni marnują kasę na reklamę w prasie.
odpowiedź