SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowy kanał nie ruszył mimo decyzji KRRiT. „Analiza trendów rynkowych”

Z wydanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji koncesji kanału Patronite Travel wynika, że powinien rozpocząć nadawanie do 1 czerwca. Tak się jednak nie stało. Rzecznik prasowy Wirtualnej Polski tłumaczy Wirtualnemedia.pl, że firma wciąż przeprowadza analizę trendów rynkowych odnośnie podróżniczo-kulinarnej stacji.

We wrześniu 2023 roku Patronite Podróże wystartował jako kanał FAST. Był oferowany bezpłatnie z reklamami w serwisie streamingowym Pilot WP, ale ostatnio zniknął. Emitował materiały przygotowane przez YouTuberów we współpracy z serwisem Patronite. Kilka miesięcy po starcie tej stacji Wirtualna Polska zdecydowała, że zaoferuje podobny kanał w sieciach kablowych.

Uchwała o przyznaniu koncesji Patronite Travel zapadła na posiedzeniu KRRiT na początku kwietnia. Profil tej stacji jest jednak szerszy niż Patronite Podróże, bo podróżniczo-kulinarny. - Koncesjonariusz rozpocznie rozpowszechnianie programu nie później niż w dniu 1 czerwca 2024 r. Do czasu rozpoczęcia rozpowszechniania programu Koncesjonariusz może prowadzić próbne emisje programu - czytamy w koncesji podpisanej 18 kwietnia przez przewodniczącego KRRiT Macieja Świrskiego.

Na razie bez daty startu Patronite Travel

Dlaczego Patronite Travel wciąż nie zadebiutował? - Przeprowadzamy analizę trendów rynkowych i oceniamy zmieniające się warunki, zarówno w obszarze reklamy, jak telewizji. Jeśli pojawią się nowe informacje w tym temacie, na pewno je przekażemy - mówi Wirtualnemedia.pl Michał Siegieda, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej WP Holding. Nie zdradza daty startu.

Wirtualna Polska jest nadawcą Telewizji WP (ogólnopolski MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej). 2 kwietnia rozpoczął nadawanie Kabaret TV. Jest dostępny m.in. w sieciach kablowych UPC Polska/Play, Toya, a także za pośrednictwem MUX-L2 (Rybnik, Ornontowice). Pilot WP oferuje także bezpłatne stacje FAST Wirtualnej Polski. Są to: Karuzela Śmiechu, Glina TV, Pilot w Domu, Auto Pilot, Benchmark TV i Didaskalia TV.

YouTuberzy konkurencją dla kanałów podróżniczych

W ostatnich latach kanały podróżnicze muszą mierzyć się z konkurencją w postaci YouTuberów, którzy odwiedzają nawet najbardziej odległe zakątki świata, przygotowując bardziej lub mniej profesjonalne materiały. Do polskiej wersji Travel Channel coraz częściej zamiast premierowych programów, trafiają powtórki z innych anten TVN Warner Bros. Discovery (m.in. „Nagi instynkt przetrwania”, „Smakuj świat z Pascalem”, „Kobieta na krańcu świata”). W Stanach Zjednoczonych stacja działa pod szyldem Trvl i skupia się na zjawiskach paranormalnych, takich jak UFO czy duchy.

Abonenci Polsat Box i subskrybenci Polsat Box Go mogą jeszcze korzystać ze stacji Travelxp 4K. Na wielu rynkach działa ona w modelu FAST. Polska wersja językowa indyjskiego kanału reklam nie zawiera, ale zamiast nich pojawiają się kilkuminutowe filmiki z krajobrazami. Niekiedy nadawca omyłkowo emituje nad Wisłą niemieckie reklamy. Bezpłatna anglojęzyczna wersja Travelxp jest oferowana w Polsce przez serwis streamingowy Rakuten TV.

Z danych Nielsena wynika, że w 2023 roku Travel Channel miał 0,09 proc. udziału w rynku telewizyjnym. To spadek o 18,18 proc. w porównaniu z 2022 rokiem.

Dołącz do dyskusji: Nowy kanał nie ruszył mimo decyzji KRRiT. „Analiza trendów rynkowych”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl