Kto słucha radiowej Dwójki?
Dwójka jest najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową przez mężczyzn, osoby w wieku od 40 do 59 lat oraz z wykształceniem wyższym - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl wynika, iż w II kwartale 2013 roku Dwójki słuchało 61,0 proc. mężczyzn oraz 39,0 proc. kobiet.
Analizowaną stację najchętniej słuchają osoby w wieku od 40 do 59 lat, którzy stanowią 41,9 proc. jej wszystkich słuchaczy. Antena ta jest też chętnie słuchana przez osoby w wieku od 60 do 75 lat (39,3 proc.).
Większość słuchaczy Dwójki ma wykształcenie wyższe (42,1 proc.).
Profil słuchacza Dwójki |
kwiecień 2013 : czerwiec 2013 |
|
Płeć |
mężczyźni |
61,0% |
kobiety |
39,0% |
|
Kategoria wieku |
15-24 lata |
5,3% |
25-39 lat |
13,5% |
|
40-59 lat |
41,9% |
|
60-75 lat |
39,3% |
|
Wykształcenie |
podstawowe |
15,0% |
zasadnicze zawodowe |
19,9% |
|
średnie |
23,1% |
|
wyższe |
42,1% |
|
Wirtualnemedia.pl |
N=21 035 |
Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego jest RMF FM (więcej na ten temat).
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Kto słucha radiowej Dwójki?