Amazon wprowadza Prime do innych e-sklepów
Amazon do końca stycznia udostępni swoją usługę Kupuj z Prime właścicielom innych platform e-commerce w USA. Koncern chce w ten sposób skuteczniej konkurować z Shopify.
Usługa Kupuj z Prime od kwietnia ub.r. była testowana na platformach e-commerce korzystających z opcji Fulfillment by Amazon. Amazon podaje, że w e-sklepach korzystających z nowej usługi wskaźniki sprzedażowe rosły o 25 proc.
We wtorek koncern ogłosił, że do końca stycznia „Kupuj z Prime” zostanie udostępnione wszystkim platformom e-commerce z USA. Wdrożenie jej w swoich e-sklepach zapowiedziały już marki Sustainable Glam i BigCommerce.
W ramach Kupuj z Prime Amazon zajmuje się obsługą płatności i dostawą zakupów. Użytkownicy jego usługi subskrypcyjnej Prime mogą korzystać z darmowych dostaw także na innych platformach z opcją Kupuj z Prime.
.@Buywithprime lets merchants offer fast, free shipping in their own stores & data shows it increases shopper conversion by 25% on average.
— Amazon News (@amazonnews) January 11, 2023
Now, we're adding more benefits like making our trusted reviews available on their direct-to-consumer sites. ⬇️ https://t.co/bdZ6xB8E86
Roczna opłata za Prime w USA wynosi obecnie 129 dolarów. Amazon nie zasugerował, że w związku z rozszerzeniem usługi o zewnętrzne platformy cena może zostać podwyższona.
Kupuj z Prime jest odpowiedzią Amazona na rosnącą popularność usługi Shopify Pay, ułatwiającej prowadzenie sprzedaży internetowej małym i średnim firmom. W okresie obostrzeń covidowych niektórzy sprzedawcy w tego segmentu dzięki Shopify Pay wycofali swoje oferty z Amazona i skupili się na sprzedaży we własnych serwisach.
Z drugiej strony Shopify ostrzegło współpracujących z nim sprzedawców, że dodanie w serwisie opcji Kupuj z Prime jest naruszeniem regulaminu Shopify Pay.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W trzecim kwartale ub.r. przychody Amazona zwiększyły się o 14,7 proc. do 127,1 mld dolarów, a w przy wzroście kosztów operacyjnych o 17,5 proc. zysk netto zmalał z 3,15 do 2,87 mld dolarów. Sprzedaż Amazon Web Services wzrosła najsłabiej od ośmiu lat.
W Polsce koncern ma 10 centrów logistycznych. Zarządzająca nimi spółka Amazon Fullfilment Poland w 2021 roku osiągnęła wzrost przychodów o 20,2 proc. do 4,41 mld zł i zysku netto z 28,67 o 111,16 mln zł. Zatrudniała już 22 tys. pracowników.
Dołącz do dyskusji: Amazon wprowadza Prime do innych e-sklepów