Netia ma 350 tys. abonentów telewizyjnych i nie zmieni się w Polsat Box
Choć Cyfrowy Polsat od 6 lat kontroluje Netię, to firma nie planuje rebrandingu na Polsat Box czy Plus. - Jest silną i zakorzenioną marką. Warto w nią inwestować – stwierdził na konferencji prasowej Andrzej Abramczuk, prezes Netii. Kilka miesięcy temu operator przekroczył pułap 350 tys. abonentów telewizyjnych, a ich liczba ciągle rośnie.
Proces przejęcia Netii przez Cyfrowy Polsat rozpoczął się pod koniec 2017 roku. Dwa lata temu grupa Zygmunta Solorza posiadała już 97,82 proc. udziałów w operatorze i ogłosiła przymusowy wykup od akcjonariuszy mniejszościowych wszystkich akcji, aby stać się jedynym właścicielem. Choć usługi telewizyjne Cyfrowego Polsatu działają pod szyldem Polsat Box, a usługi telefonii komórkowej pod szyldem Plus, to rebrandingu Netii na razie nie będzie.
Netia nie podzieli losu UPC Polska
W mediach rusza właśnie duża kampania reklamowa z aktorką Katarzyną Kwiatkowską w roli głównej. W spotach wciela się ona w Netię, czyli „bogini nieziemskiej rozrywki”.
Promuje usługi światłowodowego internetu, pakiety telewizyjne ze stacjami w jakości 4K i dostępem do serwisu streamingowego Disney+.
W nowej promocji można uzyskać światłowód z telewizją 4K i Disney+ do trzech miesięcy bez opłat, a następnie z abonamentem 70 zł miesięcznie. Droga kampania to znak, że Cyfrowy Polsat nie pójdzie w ślady Play, który przed rokiem przejął UPC Polska, znacząco zredukował wydatki marketingowe tej firmy, a teraz całkowicie zrezygnował z tej marki.
Czy w przypadku Netii rebranding jest wykluczony? - W tej chwili architekturę marek mamy taką jaką Państwo widzą i ją wspieramy. Nie komentujemy tego od 6 lat. Tak jak mówił Marek Twain, przedwczesne są takie informacje - stwierdzili członkowie zarządu Netii, nawiązując do słynnego powiedzenia „Pogłoski o mojej śmierci są mocno przesadzone”.
Kilka tysięcy nowych abonentów miesięcznie
Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii, dyrektor generalny obszaru B2C podał aktualną liczbę abonentów telewizyjnych Netii. - 350 tys. abonentów telewizyjnych już spory czas temu świętowaliśmy. Kolejny próg przed nami. Jeśli chodzi o telewizję, to nasze przychody rosną dwucyfrowo. Wzrost jest wzmocniony produktami. Wspólnie z Polsatem wdrożyliśmy dwa dekodery HD i 4K. To nie jest nasze ostatnie słowo - stwierdził członek zarządu operatora.
W Stanach Zjednoczonych dostawcy płatnej telewizji odnotowują spore spadki liczby abonentów, ale w przypadku Netii jest inaczej. - U nas jest taka sytuacja, że telewizja rośnie. Rośnie wolumen, rośnie średnie ARPU dzięki konstrukcji naszej oferty, zmianom cenowym i rośnie dwucyfrowo przychód z telewizji. Przychody rosną dzięki bazie, do której co miesiąc trafia kilka tysięcy abonentów i z drugiej strony średnie miesięczne opłaty na użytkownika. Nieważne czy nowy klient kupi pakiet S, M czy L. W pierwszym miesiącu ma pełną ofertę L – tłumaczył Dakowski. Wielu klientów po okresie promocji decyduje się na wyższy pakiet.
Netia Go i Polsat Box go z tym samym „silnikiem”
Choć połączenia Netii z Polsat Box nie będzie, to oba podmioty ściśle współpracują. Dowodem są m.in. serwisy streamingowe Polsat Box i Netia Go. Polsat Box i Netia ściśle współpracują w streamingu. - Engine (przyp. red. silnik) Netia Go to ten sam engine, który jest w Polsat Box Go. Mamy jeden zespół, który robi ten serwis dla całej grupy, czyli obu marek. Skin, czyli to co widzi klient w aplikacji i nawigacja także jest taka sama. Klient widzi tę markę, z którą jest związany z umową. Cały zestaw usług dodanych, zestaw contentowy, jak Polsat Sport Premium, produkt Netia Premium, jest zbudowany na contencie Polsatu. Liczba tych synergii jest niezliczona – mówił Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii, dyrektor generalny obszaru B2C. Dzięki synergii z siecią Plus firma zaczęła ostatnio oferować smartfony i smartwatche.
Znaczący wpływ na wyniki Netii ma mieć też współpraca Grupy Polsat Plus z Disney+. - Nie byłoby takiej dynamiki telewizji, gdyby nie systematyczne inwestycje w content. Mówiliśmy o Polsat Sport Premium i naszych stałych partnerach, ale jest jeszcze Disney+, z którym współpracujemy jako grupa na wyłączność operatorską od roku. To po prostu turbodoładowanie – stwierdził członek zarządu Netii.
6 grudnia Disney+ podniesie opłatę abonamentową z 28,99 do 37,99 zł miesięcznie. Nie obejmie ona klientów Netii z długoterminową umową zawierającą ten serwis. Wpłynie jednak na przyszłą ofertę firmy dla nowych klientów. - Disney+ oferujemy w dwóch modelach. Jeden to a la carte, a drugi to oferta telewizji z Disney+ w cenie. Biorąc kalkulator do rąk, to po dwóch latach jest 50 proc. zniżki. Co miesiąc jest 50 proc. taniej. Kiedy zmienia się cena Disneya w Polsce, to my automatycznie zmieniamy konstrukcję naszej oferty, ale na dzisiaj cena jest bez zmian – wyjaśnił Dakowski.
Dołącz do dyskusji: Netia ma 350 tys. abonentów telewizyjnych i nie zmieni się w Polsat Box