SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netia ma 350 tys. abonentów telewizyjnych i nie zmieni się w Polsat Box

Choć Cyfrowy Polsat od 6 lat kontroluje Netię, to firma nie planuje rebrandingu na Polsat Box czy Plus. - Jest silną i zakorzenioną marką. Warto w nią inwestować – stwierdził na konferencji prasowej Andrzej Abramczuk, prezes Netii. Kilka miesięcy temu operator przekroczył pułap 350 tys. abonentów telewizyjnych, a ich liczba ciągle rośnie. 

Netia promuje ofertę z Disney+Netia promuje ofertę z Disney+

Proces przejęcia Netii przez Cyfrowy Polsat rozpoczął się pod koniec 2017 roku. Dwa lata temu grupa Zygmunta Solorza posiadała już 97,82 proc. udziałów w operatorze i ogłosiła przymusowy wykup od akcjonariuszy mniejszościowych wszystkich akcji, aby stać się jedynym właścicielem. Choć usługi telewizyjne Cyfrowego Polsatu działają pod szyldem Polsat Box, a usługi telefonii komórkowej pod szyldem Plus, to rebrandingu Netii na razie nie będzie.

Netia nie podzieli losu UPC Polska

W mediach rusza właśnie duża kampania reklamowa z aktorką Katarzyną Kwiatkowską w roli głównej. W spotach wciela się ona w Netię, czyli „bogini nieziemskiej rozrywki”.

Promuje usługi światłowodowego internetu, pakiety telewizyjne ze stacjami w jakości 4K i dostępem do serwisu streamingowego Disney+.

W nowej promocji można uzyskać światłowód z telewizją 4K i Disney+ do trzech miesięcy bez opłat, a następnie z abonamentem 70 zł miesięcznie. Droga kampania to znak, że Cyfrowy Polsat nie pójdzie w ślady Play, który przed rokiem przejął UPC Polska, znacząco zredukował wydatki marketingowe tej firmy, a teraz całkowicie zrezygnował z tej marki.  

Czy w przypadku Netii rebranding jest wykluczony? - W tej chwili architekturę marek mamy taką jaką Państwo widzą i ją wspieramy. Nie komentujemy tego od 6 lat. Tak jak mówił Marek Twain, przedwczesne są takie informacje - stwierdzili członkowie zarządu Netii, nawiązując do słynnego powiedzenia „Pogłoski o mojej śmierci są mocno przesadzone”.

Kilka tysięcy nowych abonentów miesięcznie

Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii, dyrektor generalny obszaru B2C podał aktualną liczbę abonentów telewizyjnych Netii. - 350 tys. abonentów telewizyjnych już spory czas temu świętowaliśmy. Kolejny próg przed nami. Jeśli chodzi o telewizję, to nasze przychody rosną dwucyfrowo. Wzrost jest wzmocniony produktami. Wspólnie z Polsatem wdrożyliśmy dwa dekodery HD i 4K. To nie jest nasze ostatnie słowo - stwierdził członek zarządu operatora.

W Stanach Zjednoczonych dostawcy płatnej telewizji odnotowują spore spadki liczby abonentów, ale w przypadku Netii jest inaczej. -  U nas jest taka sytuacja, że telewizja rośnie. Rośnie wolumen, rośnie średnie ARPU dzięki konstrukcji naszej oferty, zmianom cenowym i rośnie dwucyfrowo przychód z telewizji. Przychody rosną dzięki bazie, do której co miesiąc trafia kilka tysięcy abonentów i z drugiej strony średnie miesięczne opłaty na użytkownika. Nieważne czy nowy klient kupi pakiet S, M czy L. W pierwszym miesiącu ma pełną ofertę L – tłumaczył Dakowski. Wielu klientów po okresie promocji decyduje się na wyższy pakiet.

Netia Go i Polsat Box go z tym samym „silnikiem”

Choć połączenia Netii z Polsat Box nie będzie, to oba podmioty ściśle współpracują. Dowodem są m.in.  serwisy streamingowe Polsat Box i Netia Go. Polsat Box i Netia ściśle współpracują w streamingu. - Engine (przyp. red. silnik) Netia Go to ten sam engine, który jest w Polsat Box Go. Mamy jeden zespół, który robi ten serwis dla całej grupy, czyli obu marek. Skin, czyli to co widzi klient w aplikacji i nawigacja także jest taka sama. Klient widzi tę markę, z którą jest związany z umową. Cały zestaw usług dodanych, zestaw contentowy, jak Polsat Sport Premium, produkt Netia Premium, jest zbudowany na contencie Polsatu. Liczba tych synergii jest niezliczona – mówił Tomasz Dakowski, członek zarządu Netii, dyrektor generalny obszaru B2C. Dzięki synergii z siecią Plus firma zaczęła ostatnio oferować smartfony i smartwatche.

Znaczący wpływ na wyniki Netii ma mieć też współpraca Grupy Polsat Plus z Disney+. - Nie byłoby takiej dynamiki telewizji, gdyby nie systematyczne inwestycje w content. Mówiliśmy o Polsat Sport Premium i naszych stałych partnerach, ale jest jeszcze Disney+, z którym współpracujemy jako grupa na wyłączność operatorską od roku. To po prostu turbodoładowanie – stwierdził członek zarządu Netii.

6 grudnia Disney+ podniesie opłatę abonamentową z 28,99 do 37,99 zł miesięcznie. Nie obejmie ona klientów Netii z długoterminową umową zawierającą ten serwis. Wpłynie jednak na przyszłą ofertę firmy dla nowych klientów. - Disney+ oferujemy w dwóch modelach. Jeden to a la carte, a drugi to oferta telewizji z Disney+ w cenie. Biorąc kalkulator do rąk, to po dwóch latach jest 50 proc. zniżki. Co miesiąc jest 50 proc. taniej. Kiedy zmienia się cena Disneya w Polsce, to my automatycznie zmieniamy konstrukcję naszej oferty, ale na dzisiaj cena jest bez zmian – wyjaśnił Dakowski.

Dołącz do dyskusji: Netia ma 350 tys. abonentów telewizyjnych i nie zmieni się w Polsat Box

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kasia
Wszystko się zmieni jak Maciek wróci z papierosa
odpowiedź
User
Lolik
Niska cena przyciąga klientów. Niestety, ale jakość telewizji pozostawia wiele do zyczenia. Poza tym to kopia oferty PB
odpowiedź
User
Content
Content, kontent, kątent to podstawa!
odpowiedź