Totalizator Sportowy wprowadza sprzedaż zakładów przez internet i kasyno online. „Na początek 3 procent przychodów z e-commerce”
Totalizator Sportowy rozpoczął sprzedaż produktów Lotto przez internet, a także uruchomił kasyno internetowe Total Casino, na której można legalnie korzystać z gier kasynowych, takich jak ruletka czy automaty. - Przewidujemy migrację części graczy do nowych platform, ale nie dojdzie do kanibalizacji tradycyjnych kanałów sprzedaży przez cyfrowe. Na początek internet będzie stanowił 3 procent naszych przychodów, za trzy lata powinno to być 10 procent - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Olgierd Cieślik, prezes Totalizatora Sportowego.
Wprowadzenia nowych internetowych form korzystania z oferty Totalizatora Sportowego (TS) spółka zapowiedziała w środę podczas konferencji prasowej w Warszawie.
Informacje na temat rozszerzenia dostępności Lotto oraz innych gier prowadzonych przez TS pojawiały się już wcześniej i zapowiadały uruchomienie przez Totalizator m.in. platformy o roboczej nazwie iLotto.
Teraz okazało się że TS nie wprowadza do sieci oddzielnego serwisu pozwalającego na zakup zakładów na gry losowe, uruchomił jedynie dedykowaną do tego celu stronę w głównym serwisie Lotto. Ponadto firma otworzyła nową platformę hazardową online o nazwie Total Casino.
Lotto przez internet
Do tej pory użytkownicy mogli kupować zakłady Lotto jedynie odwiedzając w tym celu kolekturę lub autoryzowany punkt sprzedaży TS. Teraz pojawiła się możliwość zawierania zakładów za pośrednictwem internetu.
Do tego celu ma służyć dedykowana strona internetowa będąca częścią głównego serwisu Lotto. Aby móc z niej korzystać użytkownik musi dokonać rejestracji weryfikując w systemie swoje dane i potwierdzając że jest pełnoletni (w Polsce z gier hazardowych nie mogą korzystać osoby przed 18. rokiem życia).
W procesie rejestracji online Lotto wymaga wielu szczegółowych i wrażliwych informacji na temat gracza – trzeba podać m.in. numer dowodu osobistego i identyfikator PESEL oraz adres zamieszkania.
Po zarejestrowaniu użytkownik może wziąć udział w takich grach jak Lotto, Lotto Plus, Mini Lotto oraz Eurojackpot. Zasady są podobne jak w wypadku zakupu zakładów w formie fizycznej – użytkownik może sam wskazać szczęśliwe jego zdaniem numery lub pozostawić ich wybranie automatowi. Za zakupione kupony można zapłacić przelewem, platformą Dotpay czy Blikiem.
TS podkreśla, że w wypadku internetowego Lotto osoba kupująca zakłady ma dodatkowe możliwości. Jedną z nich jest skorzystanie z subskrypcji, czyli automatycznej gry w kolejnych losowaniach aż do chwili wyłączenia tej opcji lub wyczerpania środków na grę.
Legalne kasyno internetowe
Oprócz zakupów kuponów Lotto przez internet TS uruchomił też internetowe kasyno funkcjonujące na platformie o nazwie Total Casino.
Spółka podkreśla, że Total Casino jest jedynym legalnie działającym kasynem internetowym obsługującym graczy z Polski. W ofercie znajduje się kilkadziesiąt gier kasynowych, w tym automaty, gry karciane czy ruletka.
Podczas konferencji Olgierd Cieślik, prezes TS podkreślił, że obecne uruchomienie przez firmę szerokiej oferty internetowej jest jednym z najważniejszych kroków polskiego monopolisty hazardowego w jego 60-letniej historii, a realizacja tego przedsięwzięcia wymagała szeregu zmian w ustawach i przepisach prawnych.
10 procent przychodów za 3 lata
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Olgierd Cieślik przyznaje, że wprowadzając na rynek nowe rozwiązania internetowe TS stoi przed wyzwaniem związanym z komunikacją, bowiem polskie przepisy są restrykcyjne jeśli chodzi o możliwości reklamowania i promowania u nas produktów hazardowych.
- Dotarcie do użytkownika jest możliwe jedynie w formie informowania odbiorców o tym, że mają do dyspozycji nowy sposób rozrywki i zupełnie nową markę – Total Casino – zaznacza Cieślik. - Właściwie pozostaje nam tylko jeden sposób dotarcia do potencjalnych klientów – poprzez media. Podkreślam, że nowa platforma jest jedyną w Polsce legalną formą udziału w grach hazardowych. Z naszych badań wynika, że taki serwis był potrzebny – użytkownicy oczekiwali działającego zgodnie z prawem, polskiego rozwiązania, które w dodatku zapewnia pełne bezpieczeństwo dotyczące na przykład kwestii wypłat wygranych i zainwestowanych przez graczy środków.
Według naszego rozmówcy z doświadczeń i wiedzy Totalizatora wynika, że w każdym kraju w którym pojawiły się nowe internetowe kanały związane z grami hazardowymi użytkownicy reagowali w inny sposób.
- Mamy przykłady ze Skandynawii, gdzie poziom zakupu zakładów przez internet wynosi około 60 proc., z kolei na południu Europy ten odsetek jest nieporównywalnie niższy, na poziomie 3 do 5 proc. – wyjaśnia Cieślik. - Wprowadzając możliwość gry i zakupu zakładów przez internet mamy nadzieję, że będzie to dopiero początek wielokanałowości w korzystaniu z oferty Totalizatora Sportowego.
Prezes TS nie przewiduje na szeroką skalę całkowitej migracji graczy z jednego kanału do drugiego, ale raczej korzystanie przez użytkowników z kilku różnych sposobów zabawy w Lotto czy inne gry.
- Według nas Polacy będą nadal szeroko korzystać z naziemnej sieci kolektur i punktów sprzedaży, i nie zamierzamy jej w żaden sposób ograniczać – zapowiada Cieślik. - Przeciwnie, będzie ona nadal rozwijana. Musimy pamiętać, że niektóre produkty, jak choćby popularne zdrapki wymagają fizycznego zakupu i nie ma możliwości przeniesienia ich w całości do sieci. Reasumując będziemy mieli do czynienia z migracją użytkowników, a nie z kanibalizacją konkretnych kanałów dotarcia do klientów.
Szef Totalizatora przewiduje, że nowa internetowa oferta firmy będzie stopniowo wpływać na wyniki finansowe spółki, która w ub.r. osiągnęła rekordowe wpływy wynoszące ponad 5,644 mld zł.
- Według naszych prognoz udział przychodów z oferty internetowej powinien na początku osiągnąć poziom ok. 3 proc., natomiast po trzech pierwszych latach jej funkcjonowania zakładamy że ok. 10 proc. całości przychodów będzie stanowiła sprzedaż przez internet – zapowiada Cieślik.
Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, jest spółką Skarbu Państwa.
Dołącz do dyskusji: Totalizator Sportowy wprowadza sprzedaż zakładów przez internet i kasyno online. „Na początek 3 procent przychodów z e-commerce”