SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„M jak miłość” znów rośnie; od jesieni trzy odcinki w tygodniu

Serial „M jak miłość” po okresie spadku widowni, w minionym sezonie znów miał więcej widzów niż rok wcześniej, a jego wpływy z reklam wzrosły o 27 proc. do 127 mln zł. TVP jesienią zwiększy liczbę odcinków emitowanych w tygodniu.

W okresie od września ub.r. do połowy czerwca br. nadawane w TVP 2 w poniedziałki i wtorki o 20.40 odcinki "M jak miłość" oglądało średnio 8,33 mln widzów, co dało stacji 50,35 proc. udziału w grupie 4+ - pokazują dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. Rok wcześniej widownia serialu był nieco niższa (8,23 mln osób), a udział w 4+ był niemal taki sam (50,39 proc.). Wzrost udziału produkcja zanotowała jednak w grupie 16-49 - z 45,74 proc. w sezonie 2008/2009 do 46,67 proc. w sezonie 2009/2010. To odwrócenie tendencji, bo w poprzednich sezonach serial notował spadki oglądalności (między sezonem 2008/2009 a 2007/2008 stracił pół mln widzów).

Dwójka w paśmie emisji „M jak miłość” w minionym sezonie bez zmian była zdecydowanym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym czasie Polsatu wyniósł 12,39 proc., a nadawał on wtedy filmy fabularne. Dalej uplasowały się: TVN (11,42 proc.; „W11 – Wydział Śledczy”) i TVP 1 (8 proc.; gł. filmy, „Wyspa Harpera”, „Rzym” i „Teatr Telewizji”).

Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków serialu w minionym sezonie wyniosły 127,3 mln zł i były o 27,3 proc. wyższe niż w poprzednim sezonie,  gdy wpływy ukształtowały się na poziomie 100 mln zł. Stało się tak, pomimo że w zakończonej właśnie serii odcinków było mniej niż w poprzedniej. W sezonie 2007/2008 przychody były jeszcze niższe, bo wyniosły 80,3 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Z analizy profilu widowni serialu wynika, iż serial "M jak miłość" przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów w średnim wieku i starszych oraz mieszkańców wsi, małych i średnich miast.

Utrzymujące się bardzo dobre wyniki serialu sprawiły, że kierownictwo TVP 2 zdecydowało, iż od września br. będzie on nadawany trzy razy w tygodniu, a nie dwa jak do tej pory. Poza poniedziałkiem i wtorkiem „M jak miłość” oglądać będzie można także w środy.
 


Widownia „M jak miłość” miesiąc po miesiącu 

  Wszyscy 4+ 16-49
Rok Miesiąc AMR SHR % SHR %
2009 wrzesień 7 491 690 47,24% 43,93%
2009 październik 8 115 406 49,14% 45,76%
2009 listopad 8 525 834 51,28% 47,41%
2009 grudzień 8 632 805 51,76% 48,92%
2010 styczeń 8 826 192 51,58% 48,93%
2010 luty 8 391 732 49,11% 46,29%
2010 marzec 8 972 119 53,62% 50,18%
2010 kwiecień 8 184 710 49,83% 44,63%
2010 maj 8 043 768 49,24% 43,78%
2010 czerwiec 7 556 132 48,48% 42,97%
średnia 8 334 851 50,35% 46,67%
 
2008/2009 8 230 681 50,39% 45,74%
 
2007/2008 8 742 777 54,73% 51,13%


Top 10 odcinków serialu w minionym sezonie

  Wszyscy 4+
Lp. Data AMR SHR %
1 15-03-2010 9 385 333 55,27%
2 22-03-2010 9 245 954 54,45%
3 25-01-2010 9 237 793 53,85%
4 19-01-2010 9 147 210 53,19%
5 18-01-2010 9 113 208 53,77%
6 16-03-2010 9 104 438 54,98%
7 04-01-2010 9 033 461 51,87%
8 30-11-2009 9 032 632 53,42%
9 08-02-2010 8 986 124 52,24%
10 09-02-2010 8 982 197 52,71%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji „M jak miłość”

  Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 2 – M jak miłość 8 334 851 50,35%
Polsat 2 051 557 12,39%
TVN 1 890 227 11,42%
TVP 1 1 324 416 8,00%


Profil widowni serialu

WIRTUALNEMEDIA.PL  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 33,74% 70
  Kobiety 66,26% 128
Wiek  4-9 1,89% 32
   10-15 4,08% 57
  16 - 19 3,21% 55
  20 - 24 3,24% 39
  25 - 29 6,01% 68
  30 - 34 7,79% 96
  35 - 39 7,31% 105
  40 - 44 6,30% 98
  45 - 49 7,32% 101
  50 - 54 9,79% 118
  55 - 59 11,08% 147
  60+ 31,99% 166
Wlk. miasta Wieś 40,81% 105
  < 50 tys. 24,78% 103
  50-100 tys. 8,93% 105
  100-200 tys. 7,58% 95
  > 200 tys. 17,89% 87
Zawód Top management 6,91% 88
  Pracownicy średniego szczebla 14,91% 104
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 19,00% 93
  Emeryci 40,31% 157
  Inni 18,87% 60
Wykształcenie Podstawowe 50,78% 111
  Średnie 30,90% 103
  Wyższe 12,35% 108
  Inne 5,97% 45


 

Dołącz do dyskusji: „M jak miłość” znów rośnie; od jesieni trzy odcinki w tygodniu

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
to jest niesamowite - jak tyle lat można oglądać takie nudy....
0 0
odpowiedź
User
widz
Przy całej miernocie programów telewizyjnych nawet tak nudny serial może przyciągnąć większą widownię. Na bezrybiu i rak ryba. Do przemyśleń.
0 0
odpowiedź
User
pantofel
Nieeeeee! Najgorsza wiadomość dnia.
0 0
odpowiedź