Maleje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane
W listopadzie ub.r. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Natomiast wśród tytułów historycznych pierwsze miejsce zajął magazyn „W Sieci Historii”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2015 roku wyniosła 94 142 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku była ona niższa o 5,09 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 14,47 proc. do 52 749 egz.
Natomiast wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie liderem był magazyn „W Sieci Historii” (Fratria). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 23 099 egz., po spadku o 24,05 proc.
Na drugim miejscu znalazł się „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 483 egz. (spadła ona o 25,52 proc. - najbardziej w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych).
Trzecią pozycję zajął magazyn „Focus Historia” (Grupa Burda), którego średni wynik sprzedażowy w listopadzie ub.r. wyniósł 18 139 egz., po spadku o 19,41 proc.
ZKDP | listopad | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 159 978 | 94 142 | 94 142 | 162 981 | 99 187 | 99 187 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 104 955 | 52 824 | 52 749 | 128 936 | 61 721 | 61 671 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
W Sieci Historii | 57 623 | 23 129 | 23 099 | 59 860 | 30 522 | 30 412 |
Newsweek Polska Historia | 43 995 | 20 570 | 20 483 | 53 968 | 27 501 | 27 501 |
Focus Historia | 37 000 | 18 139 | 18 139 | 45 030 | 22 508 | 22 508 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. również wszystkie pisma popularnonaukowe i historyczne zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej też stracił „Newsweek Historia” - było to 25,01 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | listopad | październik | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Wiedzy | 159 978 | 94 142 | 94 142 | 159 988 | 114 038 | 114 038 |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 104 955 | 52 824 | 52 749 | 100 000 | 64 573 | 64 057 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
W Sieci Historii | 57 623 | 23 129 | 23 099 | 57 880 | 26 225 | 26 195 |
Newsweek Polska Historia | 43 995 | 20 570 | 20 483 | 42 990 | 27 408 | 27 314 |
Focus Historia | 37 000 | 18 139 | 18 139 | 38 000 | 20 187 | 20 187 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Maleje sprzedaż miesięczników popularnonaukowych i historycznych. „Świat Wiedzy” i „W Sieci Historii” najchętniej kupowane