McDonald's po ponad 40 latach rezygnuje ze sponsorowania igrzysk olimpijskich
Sieć McDonald's kończy sponsorowanie igrzysk olimpijskich trzy lata przed wygaśnięciem umowy. Z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim współpracowała od 1976 roku.
McDonald's poinformował, że po analizie dotychczasowej współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i wzięciu pod uwagę wszystkich jej elementów podjął decyzję o odświeżeniu swojej strategii w tym zakresie i zamierza skoncentrować się na innych aspektach swojego biznesu. Przedstawiciele Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego przekazali, że rozumieją decyzję McDonald's i dlatego wspólnie doszli do porozumienia, by zakończyć dotychczasową współpracę w zakresie sponsorowania igrzysk olimpijskich.
Współpraca pomiędzy marketerem a MKOL rozpoczęła się w 1976 roku. W 2012 roku McDonald's przedłużył umowę sponsorską na kolejne osiem lat, do 2020 roku.
Decyzja o zakończeniu współpraca oznacza, że umowa zostaje zerwana trzy lata przed jej końcem. Mimo że ta decyzja o zakończeniu sponsorowania igrzysk przez McDonald's wchodzi w życie ze skutkiem natychmiastowym, firma będzie jeszcze sponsorem zimowych igrzysk olimpijskich w Pjongczangu w 2018 roku.
McDonald's jako top partner MKOL-u płacił 100 mln dolarów rocznie za sponsoring igrzysk olimpijskich. W ramach umowy sponsorował zarówno zimowe, jak i letnie igrzyska olimpijskie.
W ostatnim czasie kilka firm postanowiło zrezygnować ze sponsorowania igrzysk. Wycofali się z tego m.in. Budweiser AB InBev, grupa hoteli Hilton, amerykańska firma telekomunikacyjna AT&T.
McDonald's prowadzi obecnie restrukturyzację swojej działalności, co ma doprowadzić do zatrzymania spadków sprzedaży.
MKOL poinformował, że nie ma w obecnej chwili planów bezpośredniego zastąpienia McDonald's w roli sponsora igrzysk, ale niewykluczone, że Komitet ogłosi przetarg bądź konkurs na sponsora z kategorii żywności.
Dołącz do dyskusji: McDonald's po ponad 40 latach rezygnuje ze sponsorowania igrzysk olimpijskich