MEC prognozuje wzrost w sektorze sponsoringu
W czasach gdy budżety reklamowe się kurczą, wydatki na sponsoring i powiązaną z nim działalność zwiększą się w bieżącym roku na całym świecie o 15 procent, do poziomu 44 miliardów dolarów.
W samej Ameryce Północnej wzrost ma wynieść nieco ponad 2 procent (do 17 mld USD) - prognozuje w swoim najnowszym raporcie należący do holdingu WPP Group dom mediowy Mediaedge:cia (MEC). Raport ten wsparty został danymi siostrzanej dla MEC firmy konsultacyjnej IEG, specjalizującej się w sponsoringu.
Przez większą część bieżącego roku sektor sponsoringu znalazł się pod ostrzałem, głównie przez to, że upodobały go sobie firmy z sektora usług finansowych, takie jak RBS, AIG czy Northern Rock, które musiały zwrócić się o pomoc publiczną aby utrzymać się przy życiu.
"Naszym zdaniem to niesprawiedliwe. Sponsoring jest wyraźnie pod lupą i jest obciążony polityką. A nie powinien być, ponieważ niczym się on nie różni od kampanii reklamowej i stanowi kluczowy i znaczący fragment ogólnego miksu komunikacyjnego" - argumentuje Jon Levine, wiceprezes MEC Access, działu domu mediowego zajmującego się sponsoringiem.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: MEC prognozuje wzrost w sektorze sponsoringu