SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediatel chce zrezygnować z usług niskomarżowych, skupić się na outsourcingu

Strategia spółki telekomunikacyjnej Mediatel na 2010 r. zakłada odejście od sprzedaży produktów niskomarżowych i sprzedaż rozwiązań outsourcingowych z zakresu telefonii i transmisji danych, poinformował prezes Marcin Kubit we wtorek.

"Kończymy rozmowy z dużą międzynarodową firmą telekomunikacyjną, chcemy oferować na rynku polskim jej rozwiązania" - powiedział Kubit dziennikarzom. Mediatel chce zrezygnować z oferowania takich niskomarżowych usług jak preselekcja - o ile nie będą one częścią większego rozwiązania.

Mediatel chce też w 2010 r. rozwijać swój system sprzedaży pośredniej poprzez rozbudowę kanału rewelerskiego i rozwijać działalność hurtową na rynkach międzynarodowych. W zeszłym roku spółka kupiła amerykańską firmę Velvet Telecom, która zajmuje się działalnością hurtową na rynkach amerykańskich - jej wyniki są jednak konsolidowane dopiero od 1 stycznia.

Spółka planuje sprzedać brazylijską spółkę należącą do Velvet Telecom a także spółkę Concept-T, której aktywa i działalność zostały już przeniesione do Mediatela. Będą to jednak małe transakcje bez istotnego wpływu na wyniki. Mediatel planuje, że do końca roku uprości strukturę włączając do spółki-matki polskie spółki zależne.

"Po wykorzystaniu tarcz podatkowych w tych spółkach ich pozostawienia na zewnątrz nie ma już sensu biznesowego" - powiedział Kubit.

We wtorek firma przedstawiła wyniki za 2009 r., w którym nie zrealizowała swoich prognoz. Spółka osiągnęła 183 mln zł przychodów (wobec zakładanych 195 mln zł), wynik EBITDA wyniósł 18,1 mln zł wobec prognozowanych 22,5 mln zł.

Mediatel miał 5,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 8,61 mln zł zysku rok wcześniej (ta wartość nie była ujeta w prognozie).

"Mimo wszystko jesteśmy zadowoleni z wyniku osiągnięte na trudnym kurczącym się rynku" - powiedział Kubit. Wśród czynników, które doprowadziły do niezrealizowania prognozy wymienił większy niż zakładany na początku rok wpływ obniżek stawek MTR na rynek, wahania na rynku walut i zawieszenie transakcji w ramach której Mediatel miał sprzedać CenterNetowi działalności pod brandami Telepin i Telepin Mobi za ok. 3 mln zł.

Kubit poinformował też, że Mediatel zawarł umowę przedwstępną z NFI Midas. W jej ramach Mediatel wyemituje dla NFI Midas nowe akcje (stanowiące blisko 66% kapitału po jego podwyższeniu) w zamian za wniesienie do spółki firmy CenterNet.

Dołącz do dyskusji: Mediatel chce zrezygnować z usług niskomarżowych, skupić się na outsourcingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl