SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

18 mln Polaków na Messengerze. Discord przed Teamsem, Zoom ze spadkiem

Zdecydowanym liderem wśród komunikatorów internetowych w Polsce jest Messenger, a po kilkanaście milionów użytkowników miesięcznie mają też komunikatory Google’a i WhatsApp. Platforma Teams jest dużo popularniejsza niż Zoom i Clickmeeting.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. z Messengera skorzystało 18,11 mln polskich internautów, czyli 60,97 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził w aplikacji średnio 8 godzin,  minuty i 50 sekund.

Mniej więcej połowa polskich internautów skorzystała z komunikatorów Google’a i WhatsAppa (który tak jak Messenger należy do Meta Platforms). Te pierwsze zanotowały 15,84 mln użytkowników, 53,31 proc. zasięgu oraz godzinę, 35 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania, zaś WhatsApp - 14,18 mln odwiedzających, 47,73 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 16 minut i 42 sekundy średniego czasu.

Na kilka godzin przyciągał też użytkowników Discord - odwiedziło go 4,63 mln internautów (co dało 15,59 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 39 minut i 48 sekund. Aplikacja Telegram zanotowała 1,91 mln odwiedzających, 6,42 proc. zasięgu oraz 66 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Signal - 1,11 mln użytkowników, 3,73 proc. zasięgu oraz 61 minut i 12 sekund średniego czasu.

CZYTAJ TEŻ: Mniej polskich internautów na Instagramie i TikToku. Zyskują Facebook i Reddit

W zestawieniu jest kilka komunikatorów wykorzystywanych głównie do celów biznesowych. Teams przyciągnął 2,75 mln internautów (9,27 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 31 minut i 47 sekund. Zoom zanotował 1,6 mln użytkowników, 5,39 proc. zasięgu oraz 48 minut i 6 sekund średniego czasu korzystania, a Clickmeeting - 788 tys. użytkowników, 2,65 proc. zasięgu oraz 20 minut i 50 sekund średniego czasu.

Natomiast z aplikacji Viber skorzystało 782,8 tys. internautów (2,64 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 26 minut i 36 sekund.

Miesiąc do miesiąca Messenger stracił 199,6 tys. użytkowników (to 1,1 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 33 minuty i 22 sekundy (7,4 proc.). podobnie zmieniły się wyniki komunikatorów Google’a, Discorda i Zooma. Pierwsze zanotowały spadek o 384,4 tys. odwiedzających (2,4 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 58 sekund (1 proc.), zaś Zoom - spadek o 199,3 tys. użytkowników (11,1 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 12 minut i 36 sekund (35,5 proc.).

Na WhatsAppie ubyło 13,4 tys. internautów (0,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 2 minuty i 45 sekund (1,4 proc.). Signal zanotował spadek o 50,4 tys. użytkowników (4,3 proc.) oraz przeciętnego czasu korzystania o 2 minuty i 3 sekundy (3,2 proc.), Telegram - o 88,6 tys. użytkowników (4,4 proc.) oraz 25 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu (27,6 proc.), a Viber - o 23,6 tys. odwiedzających (2,9 proc.) oraz 10 minut i 19 sekund średniego czasu (27,9 proc.).

CZYTAJ TEŻ: Temu z kolejnym rekordem, mniej Polaków na Allegro i TikToku

Z kolei Discord zyskał 285,1 tys. użytkowników (6,5 proc.), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o 9 minut i 34 sekundy (5,6 proc.), a Teams - 276,4 tys. internautów (11,2 proc.) oraz 4 minuty i 7 sekund przeciętnego czasu (14,9 proc.).

Na Zoomie liczba odwiedzających zmalała o 199,3 tys. (11,1 proc.), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 36 sekund (35,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: 18 mln Polaków na Messengerze. Discord przed Teamsem, Zoom ze spadkiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl