Money.pl przed Business Insider Polska na czele serwisów gospodarczych, w dół Next.gazeta.pl (TOP10)
Wśród czołowych stron o tematyce gospodarczej-prawnej najwięcej użytkowników i odsłon ma Money.pl, w którym internauci spędzają też najwięcej czasu. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły Business Insider Polska, Rp.pl i sekcja gospodarcza Interii, a duży spadek zanotował Next.gazeta.pl.
Część gospodarczo-prawną Money.pl (Grupa Wirtualna Polska) w czerwcu br. odwiedziło 6,1 mln realnych użytkowników, czyli 22,39 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na stronie 46,41 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 31 minut i 7 sekund - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Serwis jest liderem wśród czołowych stron o tematyce gospodarczej-prawnej w każdej z tych statystyk. Zajmujący drugą pozycję Business Insider Polska (Grupa Onet-RAS Polska) zanotował 4,99 mln użytkowników, 28,65 mln odsłon oraz 5 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Z kolei Bankier.pl (Bonnier Business Polska) przy 2,22 mln użytkowników miał 39,21 mln odsłon oraz 20 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania.
W rankingu są dwie witryny związane z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes). Część gospodarczo-prawna Infor.pl zanotowała 3,5 mln użytkowników i 12,67 mln odsłon, a Gazetaprawna.pl - 2,13 mln użytkowników i 6,96 mln odsłon. Z kolei portal „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) odwiedziło 3,05 mln internautów, którzy wykonali 11,43 mln odsłon i spędzili na stronie średnio po 3 minuty i 41 sekund. Te statystyki dotyczą całego serwisu Rp.pl, w którym jest też sporo treści o tematyce politycznej i kulturalnej, ponieważ nie ma w nim wydzielonej kategorii gospodarczo-prawnej.
Na liście są sekcje gospodarczo-prawne kilku portali horyzontalnych. Finanse.wp.pl zanotowały 3,11 mln użytkowników i 12,76 mln odsłon, dział gospodarczo-prawny Interii - 1,91 mln użytkowników i 17,84 mln odsłon, a Next.gazeta.pl - 1,68 mln użytkowników i 8,67 mln odsłon. Z tym ostatnim właśnie pożegnał się redaktor naczelny Rafał Hirsch.
Natomiast serwis stacji TVN24 BiS odwiedziło 1,74 mln internautów, którzy wykonali w nim 6,21 mln odsłon i spędzili średnio po 4 minuty i 34 sekundy.
Na komputerach część gospodarczo-prawna Money.pl zanotowała 4,05 mln użytkowników, 26,83 mln odsłon oraz 41 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Z kolei Bankier.pl przy 1,35 mln użytkowników miał 25,27 mln odsłon oraz 21 minut i 12 sekund średniego czasu korzystania.
Po ponad 2 mln odwiedzających zanotowały Business Insider Polska (2,87 mln użytkowników i 12,68 mln odsłon), Infor.pl (2,44 mln użytkowników i 8 mln odsłon) oraz Finanse.wp.pl (2 mln użytkowników i 5,91 mln odsłon). Na Gazetaprawna.pl użytkownik spędził średnio tylko 2 minuty i 55 sekund.
Na smartfonach i tabletach część gospodarczo-prawna Money.pl miała 3,52 mln użytkowników 19,58 mln odsłon oraz 6 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Natomiast Business Insider Polska miał 3,11 mln użytkowników, 15,98 mln odsłon oraz 4 minuty i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania.
W części gospodarczo-prawnej Bankier.pl internauta spędził przeciętnie 16 minut i 20 sekund, a w analogicznej sekcji Interii - 11 minut i 9 sekund.
W skali roku część gospodarczo-prawna Money.pl zyskała 2,52 pkt proc. zasięgu i 2,77 mln odsłon (to odpowiednio 12,7 i 6,4 proc. w górę), a średni czas korzystania przez użytkownika wydłużył się o 2 minuty i 33 sekundy (8,9 proc. w górę). Natomiast Business Insider Polska osiągnął wzrosty aż o 8,41 pkt proc., 19,34 mln odsłon (czyli 84,9 i 207,5 proc.), co wynika m.in. z tego, w sierpniu ub.r. stał się głównym serwisem gospodarczym Grupy Onet.pl, po wygaszeniu sekcji Biznes.onet.pl.
W przypadku Rp.pl zasięg zwiększył się o 2,32 pkt proc. (czyli 26,1 proc.), a liczba odsłon - o 1,01 mln (9,7 proc.). Natomiast sekcja gospodarczo-prawna Interii zyskała 0,96 pkt proc. (czyli 15,9 proc.).
Z kolei część gospodarczo-prawna Infor.pl straciła w skali roku 0,38 pkt proc. zasięgu i 27 tys. odsłon (to odpowiednio 2,9 i 0,2 proc. w dół), a Finanse.wp.pl - 1,29 pkt proc. zasięgu, 9,2 mln odsłon oraz 2 minuty i 39 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (10,1, 41,9 i 23,7 proc. w dół).
Natomiast Next.gazeta.pl zanotował spadek zasięgu o 0,27 pkt proc., liczby odsłon o 12,83 mln oraz średniego czasu korzystania o 5 minut i 45 sekund (czyli o 4,2, 59,7 i 40,5 proc.).
Dołącz do dyskusji: Money.pl przed Business Insider Polska na czele serwisów gospodarczych, w dół Next.gazeta.pl (TOP10)