„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I półroczu 2017 roku
W pierwszym półroczu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszym półroczu 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2016 roku zmniejszyła się o 2,50 proc. i wyniosła 99 409 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 7,73 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 61 014 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszym półroczu br. wyniósł 46 743 egz. Zwiększył się o 3,17 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 36 869 egz., po spadku o 2,69 proc.
Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował największy stratę w zestawieniu miesięczników wynoszącą 2,86 proc. do 12 827 egz.
W czerwcu 2017 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do czerwca 2016 roku zwiększyła się o 17,86 proc. do 105 130 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 56 715 egz., po spadku o 3,72 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera też zajęło „Auto-Moto” (38 784 egz.; spadek o 3,11 proc. - jedyny w zestawieniu). Dalsze miejsca zajęły: „Auto Świat Poradnik” (38 713 egz.; do góry o 4,53 proc.) i „Świat Motocykli” (12 530 egz.; + 5,13 proc.).
Z kolei największy wzrost w zestawieniu miesięczników zanotował tytuł „Automobilista” (Automobilista) - było to 10,96 proc. do 7 399 egz.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży w I półroczu 2017 roku