SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych po trzech kwartałach

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy jest „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 2,58 proc. i wyniosła 103 907 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 7,05 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 65 055 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 45 477 egz., po wzroście o 7,16 proc. - jedynym w zestawieniu.

Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 38 201 egz., po spadku o 3,58 proc.

Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 12,62 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 635 egz.

Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 29,12 proc. do 23 104 egz.

Wydawnictwo zdecydowało się nie przedłużać licencji na wydawanie tytułu, który na polskim rynku obecny był od ponad ośmiu lat. Tym samym ostatni numer „Top Gear” wydany został we wrześniu br.

Wirtualnemedia.pl

I-III kwartał

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

201 971

103 926

103 907

201 160

106 694

106 656

-2,58%

Auto Świat

110 554

65 166

65 055

117 350

70 445

69 992

-7,05%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 666

45 499

45 477

88 019

42 504

42 439

7,16%

Auto Świat Poradnik

66 589

38 246

38 201

65 867

39 650

39 619

-3,58%

Auto Motor i Sport

48 560

23 635

23 635

51 708

27 049

27 049

-12,62%

Top Gear

47 773

23 330

23 104

62 600

32 866

32 595

-29,12%

Świat Motocykli

27 722

14 064

13 064

29 880

15 274

14 991

-12,85%

Automobilista

18 011

7 435

7 386

18 978

7 700

7 666

-3,65%

Classic Auto

14 217

6 403

6 403

14 136

6 737

6 690

-4,29%

We wrześniu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 0,74 proc. do 102 729 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 63 611 egz., po spadku o 4,89 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” (46 814 egz.; wzrost o 2,19 proc. - największy w zestawieniu). Drugi był „Auto Świat Poradnik” (39 958 egz.; do góry o 1,42 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (22 703 egz.; jednak w dół o 16,78 proc.).

Z kolei największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 25,94 proc. do 13 445 egz., zanotował miesięcznik „Świat Motocykli” (Agora).

Wirtualnemedia.pl

wrzesień

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

194 171

102 729

102 729

203 405

103 500

103 500

-0,74%

Auto Świat

104 437

63 769

63 611

115 298

66 995

66 884

-4,89%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

86 000

46 814

46 814

87 995

45 811

45 811

2,19%

Auto Świat Poradnik

65 956

40 004

39 958

61 966

39 432

39 399

1,42%

Auto Motor i Sport

46 998

22 703

22 703

51 488

27 280

27 280

-16,78%

Top Gear

39 995

21 807

21 673

55 996

28 871

28 727

-24,56%

Świat Motocykli

27 000

15 945

13 445

40 000

18 154

18 154

-25,94%

Automobilista

17 900

7 484

7 361

18 700

9 193

9 193

-19,93%

Classic Auto

14 500

6 165

6 165

13 800

6 888

6 888

-10,50%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych po trzech kwartałach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl