„Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych po trzech kwartałach
W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy jest „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu 2015 roku zmniejszyła się o 2,58 proc. i wyniosła 103 907 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 7,05 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 65 055 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 45 477 egz., po wzroście o 7,16 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 38 201 egz., po spadku o 3,58 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 12,62 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 635 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 29,12 proc. do 23 104 egz.
Wydawnictwo zdecydowało się nie przedłużać licencji na wydawanie tytułu, który na polskim rynku obecny był od ponad ośmiu lat. Tym samym ostatni numer „Top Gear” wydany został we wrześniu br.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
201 971 |
103 926 |
103 907 |
201 160 |
106 694 |
106 656 |
-2,58% |
Auto Świat |
110 554 |
65 166 |
65 055 |
117 350 |
70 445 |
69 992 |
-7,05% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
85 666 |
45 499 |
45 477 |
88 019 |
42 504 |
42 439 |
7,16% |
Auto Świat Poradnik |
66 589 |
38 246 |
38 201 |
65 867 |
39 650 |
39 619 |
-3,58% |
Auto Motor i Sport |
48 560 |
23 635 |
23 635 |
51 708 |
27 049 |
27 049 |
-12,62% |
Top Gear |
47 773 |
23 330 |
23 104 |
62 600 |
32 866 |
32 595 |
-29,12% |
Świat Motocykli |
27 722 |
14 064 |
13 064 |
29 880 |
15 274 |
14 991 |
-12,85% |
Automobilista |
18 011 |
7 435 |
7 386 |
18 978 |
7 700 |
7 666 |
-3,65% |
Classic Auto |
14 217 |
6 403 |
6 403 |
14 136 |
6 737 |
6 690 |
-4,29% |
We wrześniu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2015 roku zmniejszyła się o 0,74 proc. do 102 729 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 63 611 egz., po spadku o 4,89 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął magazyn „Auto-Moto” (46 814 egz.; wzrost o 2,19 proc. - największy w zestawieniu). Drugi był „Auto Świat Poradnik” (39 958 egz.; do góry o 1,42 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (22 703 egz.; jednak w dół o 16,78 proc.).
Z kolei największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 25,94 proc. do 13 445 egz., zanotował miesięcznik „Świat Motocykli” (Agora).
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
Dynamika |
|||||
ZKDP |
2016 |
2015 |
|||||
Tygodniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Motor |
194 171 |
102 729 |
102 729 |
203 405 |
103 500 |
103 500 |
-0,74% |
Auto Świat |
104 437 |
63 769 |
63 611 |
115 298 |
66 995 |
66 884 |
-4,89% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Miesięczniki |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
86 000 |
46 814 |
46 814 |
87 995 |
45 811 |
45 811 |
2,19% |
Auto Świat Poradnik |
65 956 |
40 004 |
39 958 |
61 966 |
39 432 |
39 399 |
1,42% |
Auto Motor i Sport |
46 998 |
22 703 |
22 703 |
51 488 |
27 280 |
27 280 |
-16,78% |
Top Gear |
39 995 |
21 807 |
21 673 |
55 996 |
28 871 |
28 727 |
-24,56% |
Świat Motocykli |
27 000 |
15 945 |
13 445 |
40 000 |
18 154 |
18 154 |
-25,94% |
Automobilista |
17 900 |
7 484 |
7 361 |
18 700 |
9 193 |
9 193 |
-19,93% |
Classic Auto |
14 500 |
6 165 |
6 165 |
13 800 |
6 888 |
6 888 |
-10,50% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele magazynów motoryzacyjnych po trzech kwartałach