Mundialowy pogrom Brazylii przez Niemców inspiruje i zmienia reklamy (wideo)
Rekordowo wysokie zwycięstwo reprezentacji Niemiec z Brazylią w półfinale piłkarskich mistrzostw świata wywołało sporo komentarzy marek i firm w serwisach społecznościowych oraz zainspirowało kilka reklam, a także przeróbkę spotu przestrzegającego przez hazardem.
Mecz Brazylijczyków z Niemcami wywołał niespotykanie duże jak dotąd dla wydarzenia sportowego zainteresowanie użytkowników social media. Podczas 90 minut gry na Twitterze zamieszczono 35,6 mln wpisów, a w ciągu minuty po zdobyciu przez Niemców piątej bramki pojawiło się ich 580,6 tys.
Poprzedni rekord ustanowiono podczas innego spotkania Brazylii na tegorocznym mundialu - z Chile, kiedy w ciągu kulminacyjnej minuty na portalu zamieszczono 389 tys. tweetów. Z kolei w czasie meczu Super Bowl w lutym br. maksymalny wynik minutowy to 382 tys. wpisów.
Już po pierwszej połowie, gdy Niemcy prowadzili 5:0, internauci zaczęli zamieszczać komentarze i memy podkreślające ten niespotykany wynik. Jednym z motywów było oficjalne logo mundialu, które zinterpretowano jako popiersie zrozpaczonego fana Brazylii.
>>> Ugryzienie i spray z mundialu trafiły do reklam
Z kolei kiedy mecz zakończył się wynikiem 7:1, furorę w sieci zrobiło zdjęcie Neymara (z powodu kontuzji nie mógł zagrać w tym spotkaniu) reklamującego napój 7 UP.
>>> Mecze mundialu w sieci odtworzono dotąd 5,5 mln razy, hitem półfinał Brazyli - Niemcy
Do meczu szybko odniosło się wiele marek i firm na swoich profilach w serwisach społecznościowych. Visa (jeden z oficjalnych sponsorów mistrzostw) ograniczyła się do zdjęcia zdumionego fana Brazylii, Red Bull prosił, aby dodać Brazylijczykom skrzydeł, natomiast zadowolenia z wyniku nie kryły niemieckie marki motoryzacyjne Volkswagen i Audi.
Stunned. #WorldCup #Brazil2014 pic.twitter.com/CRVF0HesU1
— Visa (@Visa) lipiec 8, 2014
Somebody give #BRA some wings! #justforkicks
— Red Bull (@redbull) lipiec 8, 2014
Seven at one blow ...#GERBRA #GER pic.twitter.com/mlbo99yXQh
— AUDI AG (@Audi_Online) lipiec 8, 2014
One goal per cylinder ... #GER #GERBRA pic.twitter.com/UoazCEOa3C
— AUDI AG (@Audi_Online) lipiec 8, 2014
Luckily the match did not run out double-digit ... #audi #led scoreboard #GER #GERBRA pic.twitter.com/bePAA3Xe5g
— AUDI AG (@Audi_Online) lipiec 9, 2014
#Gooolf #GER! Where are the vuvuzelas when you need them? #VWGolfGTI https://t.co/OTTKOLHB4g
— Volkswagen USA (@VW) lipiec 8, 2014
Niektórzy dowcipni internauci skrót spotkania zamieszczali na portal pornograficznym Pornhub z tytułami w stylu: „Młodzi Brazylijczycy dymani przez niemieckich piłkarzy”. Pornhub na swoim profilu twitterowym przekornie prosił, by tego nie robić, tłumacząc, że ich sekcja „Publiczne upokorzenie” jest już pełna.
The Brazil vs. Germany match was put on Pornhub (Via @Know) pic.twitter.com/QBBrKVaH8Q
— Google Facts (@GoogleFacts) lipiec 9, 2014
Please stop uploading the game highlights to Pornhub... Our public humiliation category is full. #BrazilvsGermany
— Pornhub Katie (@Pornhub) lipiec 8, 2014
Z kolei niemiecka stacja radiowa Bayern3 zamieściła spot z własną interpretacją meczu: kieliszek z brazylijskim koktajlem jest roztrzaskiwany przez kufel z niemieckim piwem. Wideo tylko na oficjalnym kanale youtube’owym stacji do czwartkowego popołudnia zanotowało ponad 5 mln obejrzeń.
Wynik meczu sprowokował też internautów do przerabiania spotu singapurskiej organizacji antyhazardowej zwracającego uwagę na problem uzależnienia od zakładów bukmacherskich.
W spocie chłopiec ze smutkiem stwierdza, że na mistrzostwach kibicuje Niemcom, bo jego ojciec postawił na nich nie tylko swoje, ale i jego oszczędności. Przeróbki kończą się dodanym przez internautów happy endem: dzięki zwycięstwu Niemiec ojciec chłopca wygrywa dużo pieniędzy.
Dołącz do dyskusji: Mundialowy pogrom Brazylii przez Niemców inspiruje i zmienia reklamy (wideo)