SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mural Pawła Swanskiego promuje serial AXN „Ultraviolet 2.0”

Paweł Swanski namalował w Warszawie mural promujący serial „Ultraviolet 2.0” - najnowszą produkcję lokalną AXN. Reklamę można oglądać do końca października.

rMural „Ultraviolet 2.0 by Swanski” powstał na początku października na ścianie budynku przy ul. Chmielnej 98 w Warszawie. Malowidło nawiązuje do fabuły serialu, a jego autorem jest Paweł Swanski, znany malarz, grafik i ilustrator.

- Zostałem poproszony o własną interpretację fabuły serialu „Ultraviolet 2.0” w formie muralu. Telewizja AXN pozwoliła mi jako artyście na zupełną swobodę przy tworzeniu tego projektu - informuje Paweł Swanski. - Wykorzystałem charakterystyczną dla mojej sztuki estetykę „gąszczu”. To studium natury, która daje i zabiera życie. Ta symbolika opiera się na wchłaniających siebie nawzajem, a zarazem wyrastających z siebie, roślinach i zwierzętach. W projekcie muralu znalazły się macki ośmiornicy, owadożerne rośliny i, często pojawiające się w moich pracach, zatopione w gąszczu ludzkie oczy. Wszystko to składa się na kryminalną opowieść, ukazaną przy pomocy abstrakcyjnych symboli. W kompozycję „wplątane” jest też narzędzie zbrodni. Najbardziej zależy mi na emocjonalnym i instynktownym odbiorze tej pracy, dlatego resztę pozostawiam interpretacji oglądających - komentuje artysta.

„Ultraviolet” to serial stworzony przez amerykańską producentkę Wendy West, który oparty został na książce Deborah Halber „The Skeleton Crew”. Produkcja opowiada historię trzydziestoletniej Oli Serafin (w tej roli Marta Nieradkiewicz), którą osobiste przejścia zmusiły do opuszczenia Londynu i powrotu do rodzinnej Łodzi.

W drugim sezonie serialu - zatytułowanym „Ultraviolet 2.0” - bohaterka musi zmierzyć się z niebezpieczeństwem zagrażającym jej rodzinie, co sprawia, że jej zaangażowanie w rozwiązywane sprawy staje się bardzo osobiste.

Tak jak w pierwszym sezonie, producentami wykonawczymi serialu są Wendy West („Dexter”, „Inhumans”) i Barry Josephson („Kości”, „Zaczarowana”, „Bardzo dziki Zachód”). Za scenariusze odcinków drugiego sezonu odpowiadają: Dominik W. Rettinger („Jak pies z kotem”, „Ekipa”, „Kamienie na szaniec”, „Układ Warszawski”), Piotr Rzepka („Mój Weltschmerz”, „Okazja”, „Pod niebem Paryża. Polacy we Francji”), Piotr Januszewicz („Malanowski i partnerzy”, „Ukryta prawda”, „Komisarz Alex”), Bartosz Janiszewski („Wataha”, „Na sygnale”, „Przypadki Cezarego P.”), Marzena Podgórska („Na sygnale”) i Joanna Pawluśkiewicz („Bez tajemnic”, „Pakt”, „Druga szansa”).

Scenariusze konsultowali również Jonathan Collier („Detektyw Monk”, „Kości”, „Simpsonowie”) i Norman Morrill („Kamuflaż”, „Jak to się robi w Ameryce”, „The Cleaner”). Serial wyreżyserują Bartosz Prokopowicz („Chemia”, „Narzeczony na niby”), Łukasz Kośmicki („Zimna gra”, „Druga szansa”) i Anna Jadowska („Dzikie róże”).

Premierowe odcinki „Ultraviolet 2.0” na antenie AXN oglądać można w środy o godz. 22.00, począwszy od 2 października 2019 roku.

Pierwszy sezon „Ultravioletu” swoją premierę miał jesienią 2017 roku. Średnia oglądalność 10 premierowych odcinków produkcji wyniosła 107 tys. widzów, co przełożyło się na 0,89 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 0,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 1,04 proc. w grupie 16-59.

W sierpniu 2018 roku serial zadebiutował również w serwisie Netflix.

Średni udział AXN w Polsce w 2018 roku wyniósł 0,36 proc.

Dołącz do dyskusji: Mural Pawła Swanskiego promuje serial AXN „Ultraviolet 2.0”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polones
Tzw. reklama zewnętrzna to gangrena.
odpowiedź
User
Rychu
Piękny! Szkoda tylko, że tak szybko zastąpił inny również piękny mural newonce.radio
odpowiedź