SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na paywallu „Gazety Wyborczej” najwięcej straciły serwisy regionalne (analiza)

Po wprowadzeniu na początku lutego płatnego dostępu do treści w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej” (Agora) zmalał ruch na jej czołowych stronach regionalnych, zwłaszcza poznańskiej. Dwie czołowe witryny, Wyborcza.pl i Wyborcza.biz, odwiedziło więcej internautów niż przed rokiem, ale wykonali oni mniej odsłon i krócej korzystali z serwisów.

<!-- 1.2521s --><!-- 1.2957s -->

Od początku lutego w ponad 20 serwisach internetowych związanych z „Gazetą Wyborczą” obowiązuje płatny dostęp do treści, tzw. paywall. Za darmo można czytać tylko 10 artykułów w miesiącu, a dostęp do kolejnych trzeba wykupić w jednym z trzech pakietów kosztujących od 17,90 do 39,90 zł miesięcznie (zobacz szczegóły). Przy czym promocyjna cena pierwszego pakietu miesięcznego wynosi tylko 0,99 zł.

Przedstawiciele Agory deklarowali, że w ciągu roku chcą pozyskać 30 tys. płacących subskrybentów (więcej na ten temat). Po półtora miesiąca od startu systemu nie chcieli ujawnić, ilu użytkowników z niego korzysta, tłumacząc, że jeszcze za wcześnie na takie statystyki.

>>> O powodzeniu paywalla „Gazety Wyborczej” zdecyduje jakość treści (opinie)

Wśród serwisów objętych paywallem zdecydowanie najpopularniejsze są Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. Pierwszy w lutym br. odwiedziło 2,52 mln internautów, którzy wykonali 35,7 mln odsłon i spędzili w nim średnio po 17:27 minuty, a drugi zanotował 1,62 mln użytkowników, 16,7 mln odsłon i 14:20 minuty na użytkownika.

Jeśli chodzi o serwisy regionalne „Gazety Wyborczej”, działające w domenie gazeta.pl, największy zasięg ma warszawski (727 tys. użytkowników w lutym), a kolejne miejsca zajmują serwis trójmiejski i wrocławski. Z pozostałych witryn żadna nie osiągnęła w lutym poziomu 400 tys. użytkowników i 4 mln odsłon.

Tylko na Wyborcza.pl przeciętny użytkownik wykonał kilkanaście odsłon. Po dziesięć odsłon na użytkownika zanotowały Wyborcza.biz i Katowice.gazeta.pl.

Warto zaznaczyć, że paywall w serwisach „Gazety Wyborczej” nie obejmuje wejść z wyszukiwarek ani z linków umieszczonych na innych stronach (np. portalach społecznościowych).

TOP10 serwisów "Gazety Wyborczej" w lutym 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

liczba odsłon na użytkownika

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

Wyborcza.pl

2 518 806

35 699 398

14,17

00:17:27

11,80%

Wyborcza.biz

1 617 501

16 732 520

10,34

00:14:20

7,58%

Gazeta.pl - Warszawa

726 992

6 426 002

8,84

00:11:01

3,41%

Gazeta.pl - Trójmiasto

544 633

3 960 129

7,27

00:09:38

2,55%

Gazeta.pl - Wrocław

418 150

4 065 684

9,72

00:11:14

1,96%

Gazeta.pl - Katowice

379 064

3 839 486

10,13

00:11:14

1,78%

Gazeta.pl - Poznań

371 351

2 570 200

6,92

00:08:19

1,74%

Gazeta.pl - Lublin

343 096

2 531 179

7,38

00:08:54

1,61%

Gazeta.pl - Kraków

335 683

2 794 728

8,33

00:09:32

1,57%

wysokieobcasy.pl

319 231

1 799 973

5,64

00:06:57

1,50%


W lutym br. Wyborcza.pl i Wyborcza.biz odwiedziło nieco więcej internautów niż rok wcześniej. Pierwszy serwis zyskał 290 tys. użytkowników (13,5 proc. w górę), a drugi 50 tys. (3,2 proc. w górę). Jednocześnie zmalała liczba wykonanych przez nich odsłon: na Wyborcza.pl o 530 tys. (1,5 proc. w dół), a na Wyborcza.biz o 1,11 mln (6,2 proc. w dół). Mocno zmniejszył się natomiast czas, który na stronach spędzali przeciętnie internauci. W przypadku Wyborcza.pl ten spadek wyniósł 8:01 minuty (31,5 proc. w dół), a w przypadku Wyborcza.biz - 4:54 minuty (25,5 proc. w dół).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku

Jeśli chodzi o serwisy regionalne „GW”, to warszawski i poznański osiągnęły nawet w skali roku wzrosty liczby użytkowników - odpowiednio 150 tys. i 55 tys. (38 proc. i 15,1 proc. w górę). Jednak wszystkie czołowe witryny zanotowały mniej odsłon i dużo krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika. Na Warszawa.gazeta.pl liczba odsłon zmalała o 3,1 mln (32,5 proc. w dół), na Wroclaw.gazeta.pl - o 1,7 mln (29,7 proc. w dół), na Katowice.gazeta.pl - o 1,1 mln (22,6 proc. w dół), na Lublin.gazeta.pl - o 1,2 mln (31,8 proc. w dół), a na Krakow.gazeta.pl - o 1,5 mln (34,6 proc. w dół).

Zdecydowanie największe spadki zanotował poznański serwis „Gazety Wyborczej”. Liczba jego użytkowników zmniejszyła się z roku na rok o 126 tys. (czyli o 25,4 proc.), liczba odsłon - aż o 3,4 mln (czyli o 57,3 proc.), a czas korzystania przez przeciętnego użytkownika - o 6:26 minuty (43,6 proc. w dół).

Nieco mniej internautów niż rok wcześniej odwiedziło też katowicki, lubelski i krakowski serwis „GW”. Wszystkie witryny zanotowały też duże spadki czasu przypadającego na średniego użytkownika. Na stronie „Wysokich Obcasów” ten czas zmalał aż o połowę.

Dziesięć czołowych serwisów związanych z „Gazetą Wyborczą” miało w lutym br. łącznie 7,57 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności), o 436 tys. więcej niż przed rokiem, co oznacza wzrost o 6,1 proc. Za to liczba wykonanych na nich odsłon zmalała o 14,8 mln (spadek o 15,6 proc.) i wyniosła 80,4 mln.

TOP10 serwisów "Gazety Wyborczej" rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

luty2014

luty 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

Wyborcza.pl

2 518 806

35 699 398

00:17:27

2 219 867

36 228 491

00:25:28

Wyborcza.biz

1 617 501

16 732 520

00:14:20

1 567 081

17 845 548

00:19:14

Gazeta.pl - Warszawa

726 992

6 426 002

00:11:01

701 397

9 524 145

00:17:52

Gazeta.pl - Trójmiasto

544 633

3 960 129

00:09:38

394 822

4 119 049

00:13:38

Gazeta.pl - Wrocław

418 150

4 065 684

00:11:14

363 287

5 783 498

00:18:15

Gazeta.pl - Katowice

379 064

3 839 486

00:11:14

394 057

4 965 106

00:14:45

Gazeta.pl - Poznań

371 351

2 570 200

00:08:19

497 893

6 025 250

00:14:45

Gazeta.pl - Lublin

343 096

2 531 179

00:08:54

347 271

3 710 239

00:12:10

Gazeta.pl - Kraków

335 683

2 794 728

00:09:32

353 643

4 276 189

00:15:06

wysokieobcasy.pl

319 231

1 799 973

00:06:57

298 975

2 793 353

00:13:45

Dołącz do dyskusji: Na paywallu „Gazety Wyborczej” najwięcej straciły serwisy regionalne (analiza)

30 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
Parodie artykułów produkowane na szybko przez stażystów nieumiejqcych napisać prostego zdania po polsku, brak korekty, ogólny poziom treści jak z lokalnego serwisu jakiegoś blokowiska w Radomiu. I do tego pierdyliard reklam. A to wszystko za prawie 20zł miesięcznie. Gratuluję dobrego samopoczucia "menedżerom", którym wydawało się, że ktoś będzie skłonny za to płacić, ale czas się obudzić.
0 0
odpowiedź
User
czytelnik
Uważam, że te wyniki nie sa zle. Byc moze polski rynek staje sie dojrzalszy. Niektorzy spodziewali sie, ze to prawie koniec serwisow Agory. A tu prosze nawet wzrosty. To dobre wiesci dla innych wydawcow myslacych o paywallu.
0 0
odpowiedź
User
dd
Odsłony spadają, czas spędzania na serwisie spada ponieważ wielu ludzi tam wchodzi tylko aby sprawdzić jak w danym dniu kłamią. Też tam czasem zaglądam żeby zobaczyć jak piorą mózgi gawiedzi. Tak samo czasem wchodzę na niezalezna.pl. Ten sam poziom zakłamania.
0 0
odpowiedź