Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Rekordowy wynik Wirtualnemedia.pl
Wirtualna Polska był najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w grudniu 2018 roku - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejny miesiąc jednym z najczęściej cytowanych portali były Wirtualnemedia.pl.
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w grudniu 2018r. pierwsze miejsce zajął portal Wirtualna Polska, na której informacje powoływało się 2610 razy. Serwis pierwszą pozycję zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach wywiadu z Prezydentem RP Andrzejem Dudą oraz doniesieniom dotyczącym podwyżek cen energii i zaangażowaniu o. Rydzyka w stworzenie własnej partii politycznej.
Na kolejnych miejscach nalazły się radio RMF FM (1955 cytowań) oraz portal Onet.pl (1942 cytaty).
W grudniowym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się cztery stacje telewizyjne, dwie radiowe, pięć tytułów prasowych i cztery portale internetowe.
„Rzeczpospolita” liderem tytułów prasowych
Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, z liczbą 1920 cytowań. "Rz" wyprzedziła „Gazetę Wyborczą” (1898 cytatów) i „Super Express” (1057 cytatów).
Najczęściej cytowanym tygodnikiem (293 cytaty) był „Newsweek Polska”. Drugie miejsce na podium zajął tygodnik „Sieci”, a trzecie – tygodnik „Wprost”.
Rekord Wirtualnemedia.pl
W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych, w grudniu 2018r. zwyciężyła Wirtualne Polska, która wyprzedziła Onet i Gazetę.pl. Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 584 razy.
Najbardziej opiniotwórcze media - radio i TV
Spośród stacji telewizyjnych, liderem grudniowego zestawienia był TVN24, cytowany 1628 razy. Kolejne miejsca zajęły TVN i Polsat News.
RMF FM, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz Program Trzeci Polskiego Radia.
Media ekonomiczne i regionalne
„Dziennik Gazeta Prawna” jest na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych w grudniu ub.r. mediów ekonomicznych w Polsce. Podium uzupełnia "Puls Biznesu" i Bankier.pl.
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków.
Wśród miesięczników, najczęściej cytowano "Forbes" (129 cytatów).
Badanie przeprowadzono na podstawie 30 024 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 grudnia 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 30 565 razy (24 734 w portalach internetowych, 3 267 w prasie, 1 965 w telewizji i 599 w radio).
Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Rekordowy wynik Wirtualnemedia.pl