SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najchętniej czytane miesięczniki: „Twój Styl”, „Claudia” i „Focus” na czele

Tylko magazyn “Focus” zanotował wzrost czytelnictwa w pierwszej dziesiątce najchętniej czytanych miesięczników. Liderem pozostaje niezmiennie Twój Styl”, a w czołówce królują poradniki. Poza tym w top 10 znajdują się: “Murator” i “Cztery Kąty”.

Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 12,50 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,79 proc. Tytuł zachowuje cały czas sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,48 proc., która zanotowała spadek o 1,68 pkt. proc.

Na podium uplasował się jeszcze popularnonaukowy “Focus” (G+J Polska), która jest czytany przez 8,98 proc. pytanych (wzrost o 0,08 pkt. proc.). Jest on cały czas jedynym magazynem, który zanotował wzrost w pierwszej dziesiątce.

Czwarte miejsce zajmują wnętrzarskie “Cztery Kąty” (Agora) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 8,87 proc., czyli o 0,30 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników większość miejsc zajęły pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej “Claudii”, na piątym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 8 proc. osób. Z kolei pozycje od siódmej do dziesiątej zajęły kolejno “Kobieta i Życie”, “Olivia”, “Dobre Rady” i “Świat Kobiety”. Wszystkie wymienione pisma zanotowały spadki.

Wirtualnemedia.plSierpień 2011 – styczeń 2012Sierpień 2010 – styczeń 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Twój Styl12,50%12,79%
Claudia9,48%11,16%
Focus8,98%8,90%
Cztery Kąty8,87%9,17%
Poradnik Domowy8,00%8,82%
Murator7,47%7,87%
Kobieta i Życie7,46%7,90%
Olivia7,09%7,00%
Dobre Rady6,58%6,77%
Świat Kobiety6,31%7,07%
Mój Piękny Ogród6,06%6,14%
National Geographic5,74%6,08%
Avanti5,50%5,88%
Przepisy Czytelników5,32%-
Działkowiec5,06%5,05%
Auto Moto4,94%5,08%
Glamour4,54%4,50%
Mamo To Ja4,27%4,43%
Pani4,06%4,12%
Przyślij Przepis!3,78%3,84%
Świat Wiedzy3,62%-
CD Action3,38%3,40%
Joy3,29%3,54%
Cosmopolitan3,27%3,39%
CKM3,24%4,46%
Moje Mieszkanie3,23%3,41%
PC Format2,99%3,24%
Dom & Wnętrze2,96%3,26%
Moje Gotowanie2,84%3,01%
M jak mieszkanie2,67%3,17%
Zwierciadło2,61%2,49%
Elle2,51%2,56%
Auto Motor i Sport2,40%2,66%
Playboy2,39%2,92%
Zdrowie2,35%2,80%
Uroda2,33%2,65%
Naj Magazyn2,32%2,60%
Samo Zdrowie2,15%3,16%
Moda na Zdrowie2,12%2,68%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny)2,01%1,59%
Kuchnia2,00%2,08%
Świat Motocykli1,99%1,73%
Focus Historia1,95%1,82%
Logo1,95%2,34%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce1,94%2,26%
Twoje Dziecko1,93%2,20%
Kwietnik1,91%2,09%
Dziecko1,90%2,05%
Men's Health1,90%1,59%
Ładny Dom1,88%4,18%
TopGear1,85%1,57%
Dobre Wnętrze1,83%2,30%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko1,77%2,03%
Dziewczyna1,74%2,13%
Charaktery1,73%1,66%
Auto Świat Poradnik1,70%1,92%
Twój Maluszek1,69%1,71%
Magazyn Futbol1,65%2,05%
Film1,62%1,68%
National. Geographic. Traveler1,61%1,45%
Bravo Girl1,57%-
Wróżka1,56%1,57%
Chip1,51%1,87%
Popcorn1,50%1,88%
Burda1,49%1,64%
Forbes1,38%1,41%
Vita1,35%1,81%
Przepis na Ogród1,35%0,89%
M jak Mama1,33%1,15%
InStyle1,25%1,10%
Twist1,21%1,31%
Na ścieżkach życia1,12%1,18%
Majster1,11%1,56%
Reader's Digest1,08%1,37%
Zbuduj Dom1,04%1,27%
21. wiek0,98%0,93%
Sól i Pieprz0,98%0,91%
Voyage0,80%0,79%
Weranda0,78%0,72%
Shape0,77%0,90%
Hot Moda & Shopping0,77%0,70%
Sukces0,66%0,86%
Podróże0,66%0,76%
Fun Club0,62%0,53%
Sens. Nowoczesny Magazyn Psychologiczny0,53%0,44%
Architektura-Murator0,49%0,47%
Cars Magazyn o Samochodach0,46%-
Żagle0,41%0,45%


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
W analizowanym okresie sięgało po niego 2,74 proc. pytanych, czyli o 0,64 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu zadebiutował magazyn “Mój Piękny Dom” (2,45 proc.), który rok wcześniej był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.plSierpień 2011 – styczeń 2012Sierpień 2010 – styczeń 2011
PBC
TytułProcent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik2,74%3,38%
Mój Piękny Dom2,45%-
Auto Świat 4x42,07%2,09%
Komputer Świat Gry1,73%2,00%
Komputer Świat Ekspert1,35%1,75%
Rodzice1,26%1,73%
Elle Decoration0,64%0,64%
Play0,58%-
Style i Charaktery0,51%0,54%
Weranda Country0,29%0,33%
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita)0,20%0,22%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2011 roku do stycznia 2012 roku na losowej próbie 24 245 przypadków i w okresie od sierpnia 2010 do stycznia 2011 roku na losowej próbie 24 272 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Najchętniej czytane miesięczniki: „Twój Styl”, „Claudia” i „Focus” na czele

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zdziwiony
Czytuję tylko "Wiedzę i życie" a nie znajduję jej w tym zestawieniu? Czy czytuje ją tylko kilka osób w Polsce?
odpowiedź