SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne we wrześniu 2012 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (wrzesień 2012 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?

Biznes, finanse, prawo

Strony Onetu z tej kategorii miały ok. 700 tys. użytkowników i 22 mln odsłon mniej niż we wrześniu ub.r., serwisy Money.pl - 430 tys. użytkowników i ponad 4 mln mniej, a witryny Next Infor - 700 tys. użytkowników i prawie 3 mln odsłon mniej. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ponad 400 tys. użytkowników, wykonując 2,45 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo 3 314 228 52 753 849 17,05% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Biznes, finanse, prawo 3 263 125 52 216 380 16,79% tak
3 Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo 3 259 539 40 923 786 16,77% tak
4 Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo 2 386 639 20 892 179 12,28% tak
5 Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo 1 759 563 19 682 284 9,05% tak
6 Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo 1 322 024 32 798 085 6,80% tak
7 Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo 1 050 621 19 135 016 5,41% tak
8 egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo 928 660 5 679 956 4,78% tak
9 nf.pl 730 443 7 014 773 3,76% tak
10 Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo 690 451 8 621 563 3,55% tak
11 Grupa Presspublica - Biznes, finanse, prawo 654 065 10 762 251 3,37% tak
12 Grupa PTWP 600 150 7 135 151 3,09% tak
13 Grupa Gofin.pl 529 118 - 2,72%  
14 Grupa Wolters Kluwer Polska - Biznes, finanse, prawo 421 400 2 239 845 2,17% tak
15 Grupa Ringier Axel Springer - Biznes, finanse, prawo 416 846 2 536 994 2,14% tak
16 wirtualnemedia.pl 405 649 2 452 808 2,09% tak
17 krs-online.com.pl 343 605 - 1,77%  
18 Grupa Puls Biznesu 343 178 6 180 009 1,77% tak
19 eporady24.pl 315 426 1 078 737 1,62% tak
20 Grupa Spolecznosci.pl - media2.pl 300 945 2 422 942 1,55% tak


Informacje i publicystyka

Serwisy Onetu z tej kategorii straciły w skali roku prawie 600 tys. użytkowników, a witryny WP i Orange - prawie 100 tys. użytkowników i 18 mln odsłon. Natomiast strony Gazeta.pl miały 250 tys. real users mniej, za to 11 mln odsłon więcej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka 6 150 161 228 268 222 31,65% tak
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Informacje i publicystyka 6 058 564 198 148 207 31,17% tak
3 Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka 5 181 440 176 583 731 26,66% tak
4 Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka 4 089 018 78 085 079 21,04% tak
5 Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka 3 618 551 92 406 315 18,62% tak
6 Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka 3 461 895 76 239 920 17,81% tak
7 Grupa Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka 2 261 329 59 330 283 11,64% tak
8 Grupa Murator - Informacje i publicystyka 2 227 148 23 491 960 11,46% tak
9 Grupa TVN - Informacje i publicystyka 2 172 942 63 417 630 11,18% tak
10 Grupa Netshare - Informacje i publicystyka 1 436 289 21 188 423 7,39% tak
11 Grupa TVP - Informacje i publicystyka 1 024 476 9 558 104 5,27% tak
12 trojmiasto.pl 946 268 51 627 888 4,87% tak
13 Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka 944 676 28 703 895 4,86% tak
14 Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka 913 807 8 222 277 4,70% tak
15 Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka 764 792 12 984 322 3,94% tak
16 Grupa Wprost.pl - Informacje i publicystyka 720 859 4 275 249 3,71% tak
17 Grupa Google - Informacje i publicystyka 688 004 - 3,54%  
18 natemat.pl 665 634 - 3,43%  
19 Grupa Next Infor - dziennik.pl - informacje i publicystyka 642 727 10 304 461 3,31% tak
20 pogodynka.pl 565 029 8 885 237 2,91% tak


Kultura i rozrywka

YouTube zyskał w skali roku ok. 120 tys. polskich użytkowników. Z kolei strony Onetu z tej kategorii miały 80 tys. real users więcej, za to ponad dwa razy odsłon mniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 youtube.com 12 664 196 - 65,16%  
2 Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka 6 728 014 243 367 302 34,62% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka 5 408 910 333 120 291 27,83% tak
4 Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka 4 683 413 192 358 826 24,10% tak
5 Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka 3 751 149 196 336 190 19,30% tak
6 Grupa Demotywatory.pl - Kultura i rozrywka 3 721 024 - 19,15%  
7 filmweb.pl 3 576 925 201 747 605 18,41% tak
8 n-mobile.net 3 123 822 - 16,07%  
9 kwejk.pl 2 758 818 - 14,20%  
10 Grupa Google - Kultura i rozrywka 2 676 500 - 13,77%  
11 Grupa TVN - Kultura i rozrywka 2 501 245 103 307 407 12,87% tak
12 tekstowo.pl 2 431 633 33 110 939 12,51% tak
13 Grupa Spilgames 2 386 486 - 12,28%  
14 besty.pl 2 361 034 - 12,15%  
15 Grupa Murator - Kultura i rozrywka 2 050 459 27 181 459 10,55% tak
16 gametwist.pl 1 674 828 - 8,62%  
17 Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka 1 618 356 17 372 451 8,33% tak
18 y8.com 1 571 181 - 8,08%  
19 wiocha.pl 1 567 469 109 065 125 8,07% tak
20 wyspagier.pl 1 441 649 - 7,42%  


Motoryzacja

Witryny motoryzacyjne Allegro miały ponad 600 tys. użytkowników i 65 mln odsłon mniej niż przed rokiem. Za to niewielki wzrost odwiedzalności osiągnęły serwisy Onetu z tej kategorii.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl - Motoryzacja 3 742 051 283 777 913 19,25% tak
2 Grupa Onet.pl - Motoryzacja 2 150 456 42 289 084 11,07% tak
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja 1 815 724 21 732 591 9,34% tak
4 Grupa Interia.pl - Motoryzacja 1 245 842 18 271 540 6,41% tak
5 Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja 1 142 932 12 456 249 5,88% tak
6 autocentrum.pl 1 068 736 22 605 739 5,50% tak
7 Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja 1 003 355 17 583 473 5,16% tak
8 Grupa Polskapresse - Motoryzacja 777 778 18 887 312 4,00% tak
9 Grupa Mobile 654 822 - 3,37%  
10 Grupa V10.pl - Motoryzacja 550 952 6 758 349 2,83% tak
11 Grupa Auto.pl 525 233 5 720 527 2,70% tak
12 gumtree.pl-gumtree.pl - motoryzacja 481 081 - 2,48%  
13 Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl 444 034 2 812 649 2,28% tak
14 scigacz.pl 311 188 3 531 941 1,60% tak
15 Grupa O2.pl - Motoryzacja 307 025 7 128 235 1,58% tak
16 Grupa NextWeb Media - Motoryzacja 256 526 1 856 806 1,32% tak
17 Grupa Money.pl - moto.money.pl 240 785 1 789 742 1,24% tak
18 Grupa Next Infor - Motoryzacja 223 882 893 677 1,15% tak
19 etransport.pl 190 314 - 0,98%  
20 Grupa Samnaprawiam.com 182 881 - 0,94%  


Budownictwo i nieruchomości

Strony Gazeta.pl z tej kategorii zanotowały ok. 300 tys. real users mniej niż rok wcześniej, ale 11 mln odsłon więcej. Natomiast Witryny Muratora zyskały ok. 125 tys. real users i 2 mln odsłon.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości 1 748 206 19 676 840 9,00% tak
2 Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości 1 464 987 42 139 711 7,54% tak
3 Grupa Allegro.pl - otodom.pl 976 131 29 798 202 5,02% tak
4 Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości 866 858 35 939 054 4,46% tak
5 gumtree.pl-gumtree.pl - nieruchomosci 849 159 - 4,37%  
6 Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruchomości 792 533 6 763 671 4,08% tak
7 Grupa Melog.com - domy.pl 736 910 15 090 298 3,79% tak
8 Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości 481 240 2 150 102 2,48% tak
9 Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl 434 288 19 902 832 2,23% tak
10 Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości 405 758 20 268 936 2,09% tak
11 trovit.pl - mieszkania.trovit.pl 334 200 - 1,72%  
12 swiatkwiatow.pl 300 354 2 138 385 1,55% tak
13 Grupa Morizon S.A. 286 011 2 913 646 1,47% tak
14 Grupa Media Regionalne - regiodom.pl 272 968 1 636 231 1,40% tak
15 Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości 232 108 3 829 094 1,19% tak
16 Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości 225 077 3 855 639 1,16% tak
17 forumogrodnicze.info 213 316 - 1,10%  
18 Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości 209 596 1 121 252 1,08% tak
19 Grupa Panorama Firm - budownictwo.pl 200 064 790 508 1,03% tak
20 Grupa Meble.pl - Budownictwo, nieruchomości 199 843 2 287 248 1,03% tak


Edukacja

Wikipedię odwiedziło 470 tys. polskich użytkowników mniej niż we wrześniu ub.r., a strony edukacyjne Google - 730 tys. mniej. Spore spadki zanotowały też serwisy Gazeta.pl z tej kategorii oraz Bryk.pl.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
  Nazwa  Użytkownicy (real users) Liczba odsłon Zasięg  Audyt site-centric
1 Grupa Wikipedia - Edukacja 9 037 606 - 46,50%  
2 Grupa Google - Edukacja 5 075 670 - 26,12%  
3 Grupa Gazeta.pl - Edukacja 2 760 703 19 037 088 14,21% tak
4 zadane.pl 2 239 253 - 11,52%  
5 Grupa Wirtualna Polska - Orange - Edukacja 1 610 270 12 805 304 8,29% tak
6 Grupa Onet.pl - Edukacja 1 296 443 5 846 047 6,67% tak
7 bryk.pl 1 287 479 5 430 936 6,62% tak
8 szkolnictwo.pl 1 168 247 - 6,01%  
9 pwn.pl-Serwisy edukacyjne PWN 813 649 - 4,19%  
10 Grupa O2.pl - Edukacja 769 125 6 828 743 3,96% tak
11 Grupa GG Network - Edukacja 748 781 7 173 853 3,85% tak
12 klp.pl 738 328 - 3,80%  
13 pl.bab.la 655 951 - 3,38%  
14 edux.pl 613 300 - 3,16%  
15 Grupa Netstel - Edukacja 589 373 - 3,03%  
16 Grupa Ling.pl 554 081 3 107 494 2,85% tak
17 Grupa Edgard 487 900 - 2,51%  
18 translate.pl 405 902 - 2,09%  
19 shvoong.com 361 608 - 1,86%  
20 translatica.pl 336 468 - 1,73%  

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne we wrześniu 2012 roku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
andyd
natemat.pl Tomasza Lisa w pierwszej 20, gratulacje
0 0
odpowiedź
User
df
a gdzie gry-online? Spadło im?
0 0
odpowiedź
User
jihn
Za każdym razem ma sie wrażenie,że WM mają układ z Onet,bo reszta graczy jakby nie istniała,pojawiają się bo muszą w różnych kategoriach,sle w prawie wszystkich kat.jest Onet, lokowanie produktu;)?
0 0
odpowiedź