Największe firmy najczęściej korzystają z email marketingu
Najwyższy poziom email marketingu w Polsce prezentują duże przedsiębiorstwa oraz firmy z branży nieruchomości i turystycznej. Największą uwagę firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów i dostarczalności wysyłanych wiadomości - wynika z badania GetResponse.
Najwyższy poziom email marketingu prezentują największe firmy, zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67%.
W ubiegłym roku na pierwszym miejscu - ze średnim wynikiem 69% - znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników).
Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach email są nieruchomości (73%). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72%) i zajęła drugie miejsce w rankingu.
Nie wszystkie elementy kampanii email marketingowych traktowane są równomiernie. Największą uwagę przebadane firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów, optymalizacji formularzy zapisu i dostarczalności wysyłanych wiadomości. Mimo to w tych elementach można zauważyć niekonsekwencję w działaniu i stosowanie tylko niektórych – zazwyczaj tych najpopularniejszych – narzędzi i taktyk, np. stosowania formularzy zapisu (84%), umieszczania linka umożliwiającego rezygnację z subskrypcji (84%), czy regularnej wysyłki newslettera (72%).
Badanie zostało przeprowadzone przez GetResponse w dniach 19 sierpnia - 9 września 2013 r. na 223 firmach różnej wielkości z 15 branż.
Dołącz do dyskusji: Największe firmy najczęściej korzystają z email marketingu