Nestea Light reklamowana jako „orzeźwiająco lekka” (wideo)
Ruszyła kampania reklamująca nową wersję cytrynowego napoju herbacianego Nestea - Nestea Light. Akcję przygotowały firmy McCann Ericson, Starcom, K2, Euro RSCG 4D i Euro RSCG Sensors.
Kampania napoju Nestea Light eksponuje jego dwie główne zalety: orzeźwienie i lekkość. Wykorzystywane w akcji reklamy - pod wspólnym hasłem „Orzeźwiająco lekka. Nowa Nestea Light” - podkreślają, napój ten zapewnia świeżość w spojrzeniu na świat oraz wyzwala chęć do działania i podejmowania nowych wyzwań.
Kampania obejmuje telewizję (spoty 10-sekundowe, emitowane jednocześnie z 30-sekundowymi reklamami Nestea Black Lemon), internet oraz punkty sprzedaży (samplingi).
Kreację ATL przygotowała agencja McCann Ericson, działania w internecie prowadzi agencja K2, a za pomysł i realizację samplingów odpowiada agencja Euro RSCG 4D. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom, a działania public relations realizuje agencja Euro RSCG Sensors.
Dołącz do dyskusji: Nestea Light reklamowana jako „orzeźwiająco lekka” (wideo)
Produkcja Nestea wiąże się z bolesnymi eksperymentami na zwierzętach. Hasło Nestea „Naturalnie nic do dodania” nabiera teraz nowego znaczenia, i nie brzmi już tak zachęcająco.
Nestea testuje na zwierzętach!
PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) rozpoczęła właśnie kampanie CruelTea w której ujawniła, że receptura Nestea, powstaje w oparciu o okrutne eksperymenty na zwierzętach. Eksperymenty te polegają m.in. na wywoływaniu u myszy cukrzycy, karmieniu ich na siłę składnikami Nestea, a potem zabijaniu ich. Inny, jeszcze bardziej okrutny eksperyment polega na karmieniu na siłę myszy składnikami Nestea, następnie tworzeniu otwartych ran u żywych jeszcze zwierząt i testowaniu wpływu składników Nestea na ich mięśnie.
Żaden urząd odpowiedzialny za dopuszczenie napojów do oficjalnego obiegu nie wymaga przeprowadzania tego typu testów. W rzeczywistości w USA i Europie uznano, że testy na zwierzętach są niewystarczające by na ich podstawie wyciągać wnioski o wpływie produktów spożywczych na zdrowie ludzi, co tym bardziej wskazuje na bezzasadność opisanych testów. Mimo wszystko składniki Nestea wciąż „badane” są w ten sposób.
Jak PETA reklamowałaby Nestea?
Jeśli Ty też uważasz, że te badania nie powinny mieć miejsca wyślij list do Paula Bulcke, dyrektora naczelnego Nestlé S.A, na adres mailowy: paul.bulcke@nestle.com. Tutaj znajdziesz wzór listu, który wystarczy tylko przekleić jako treść maila i wysłać.
Kto nie testuje na zwierzętach?
PETA opublikowała także listę marek które twierdzą, że nie testują składników swoich napojów na zwierzętach. Z dostępnych na polskim rynku są to:
• Teekanne
• Tesco
• Typhoo
• Lipton Tea
Inne marki nie testujące na zwierzętach znajdziecie tutaj
Na podstawie: PETA