Netflix ma 1,5 mld dol kwartalnego zysku i 4,4 mln nowych subskrybentów, „Squid Game” z ponad 140 mln widzów
W zeszłym kwartale Netflix osiągnął wzrost przychodów o 16,1 proc. do 7,5 mld dolarów i zysku netto z 790 mln do 1,45 mld dolarów. Liczba subskrybentów platformy zwiększyła się o 4,4 mln do 213,56 mln, a hitowy serial „Squid Game” przez cztery tygodnie od premiery obejrzało 142 mln abonentów.
Globalne wpływy Netflixa w trzecim kwartale br. zwiększyły się rok do roku z 6,44 do 7,48 mld dolarów. Średni przychód od subskrybenta platformy wzrósł o 7 proc., a bez uwzględnienia zmienności kursów walutowych - o 5 proc.
Marża operacyjna wyniosła 23,5 proc., o 3,1 pkt proc. więcej niż przed rokiem.
Netflix zyskuje najwięcej subskrybentów w Azji
Największym rynkiem dla Netflixa są nadal USA i Kanada, gdzie jego kwartalne wpływy zwiększyły się rok do roku z 2,93 do 3,26 mld dolarów, a średni przychód od subskrybenta - z 13,40 do 14,68 dolarów. Natomiast liczba płacących użytkowników w ciągu kwartału wzrosła tylko o 70 tys.
Drugi kwartał z rzędu platforma najwięcej subskrybentów zyskała netto w regionie Azji i Pacyfiku, notując wzrost o 2,18 mln do 30,05 mln. Kwartalne przychody zwiększyły się rok do roku o 4 proc. do 834 mln dolarów, a średnie wpływy od subskrybenta - z 9,20 do 9,60 dolarów.
W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki przez kwartał liczba subskrybentów wzrosła o 1,8 mln do 70,5 mln. Wpływy zwiększyły się rok do roku o 7 proc. do 3,42 mld dolarów, a przeciętny przychód od płacącego użytkownika - z 10,88 do 11,65 dolarów.
Netflix najtańszy jest w Ameryce Północnej i Środkowej, gdzie średni przychód od subskrybenta wzrósł rok do roku z 7,27 do 7,86 mln. Na koniec września platforma miała tam 38,99 mln subskrybentów, o 330 tys. więcej niż na koniec czerwca.
„Squid Game” hitem wszech czasów Netflixa
Globalnie liczba subskrybentów Netflxa zwiększyła się w minionym kwartale o 4,38 mln do 213,56 mln. Firma spodziewała się, że zyska ich 3,5 mln, a średnia prognoz analityków wynosiła 3,84 mln.
W połowie września na platformie pojawił się koreański serial „Squid Game”, który okazał się największym hitem w jej historii: przez pierwsze cztery tygodnie obejrzało go 142 mln abonentów (Netflix nie zlicza osobno poszczególnych profili w ramach jednego konta abonenckiego), pojawił się na pierwszym miejscu w rankingu oglądalności w 94 krajach.
Piąty sezon „Domu z papieru” przez cztery tygodnie od premiery zanotował 69 mln oglądających abonentów, a drugi sezon „Seks edukacji” - 55 mln. Natomiast „Sprzątaczka”, która pojawiła się 1 października, w ciągu czterech tygodni została obejrzana przez 67 mln abonentów.
Z filmów najpopularniejsze były „Sweet Girl” (68 mln abonentów oglądających przez pierwsze cztery miesiące), „The Kissing Booth 3” (59 mln), „Krwawe niebo” (53 mln) i „Vivo” (46 mln).
Netflix przyznał, że sukces „Domu z papieru” zmienił jego nastawienie do nieanglojęzycznych produkcji: obecnie firma realizuje filmy i seriale w 45 krajach.
W czwartym kwartale Netflix prognozuje 7,71 mld dolarów wpływów oraz spory spadek zyskowności: 6,5 proc. marży operacyjnej i 365 mln dolarów zysku netto. Firma tłumaczy, że w związku z dużą liczbą zaplanowanych premier koszty amortyzacji treści zwiększą się o 19 proc., podczas gdy jak dotąd w br. ich wzrost wyniósł ok. 8 proc.
Platforma spodziewa się, że pozyska netto 8,5 mln nowych subskrybentów, prawie tyle samo co w czwartym kwartale ub.r.
We wtorek w handlu po sesji giełdowej akcje Netflixa nieznacznie drożały - początkowo wzrost wynosił 2 proc., potem zmalał do 0,2 proc.
Dołącz do dyskusji: Netflix ma 1,5 mld dol kwartalnego zysku i 4,4 mln nowych subskrybentów, „Squid Game” z ponad 140 mln widzów