SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix dalej tnie koszty. Zwolnił 300 osób

Netflix zwolnił 300 pracowników, czyli ok. 3 proc. swojego zespołu. To kolejny ruch mający na celu obniżenie kosztów działania serwisu po tym, jak na koniec pierwszego kwartału br. Netflix pierwszy raz od ponad dekady stracił klientów.

- Chociaż nadal znacząco inwestujemy w biznes, dokonaliśmy tych korekt, aby nasze koszty rosły zgodnie z wolniejszym wzrostem przychodów - napisano w oświadczeniu firmy - Jesteśmy bardzo wdzięczni za wszystko, co (zwolnieni pracownicy - przyp.) zrobili dla Netfliksa i ciężko pracujemy, aby wesprzeć ich w tym trudnym okresie przejściowym.

W ubiegłym miesiącu, w pierwszej fali zwolnień, pracę w Netfliksie straciło 150 osób. O ile w maju zwolnienia dotknęły głównie osoby pracujące w Stanach Zjednoczonych, tak teraz pracę stracili pracownicy europejskich i azjatyckich oddziałów, a także tych na Bliskim Wschodzie, w Aftyce i Ameryce Południowej

W pierwszym kwartale br. Netflix zanotował spadek liczby subskrybentów o 0,2 mln do 221,64 mln. To pierwszy taki przypadek od ponad dekady. Do spadku liczby subskrybentów przyczyniło się wyłączenie platformy w Rosji krótko po rozpoczęciu przez ten kraj inwazji na Ukrainę. Platforma przyznała, że wzrost jej wpływów zwalnia m.in. z powodu współdzielenia profili przez klientów i rosnącej konkurencji.

W związku ze słabnącymi wynikami Netflix postanowił, że wprowadzi w czwartym kwartale tego roku nowy, tańszy pakiet z reklamami. Platforma ma także zmienić politykę wobec użytkowników, którzy współdzielą konto z innymi osobami.

Dołącz do dyskusji: Netflix dalej tnie koszty. Zwolnił 300 osób

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TT
Ale prezesi dalej dostają wielomilionowe pensje (mimo, że to oni bezpośrednio są odpowiedzialni za wyniki Netflixa).

Prawdziwymi problemami Netflixa jest brak właściwej kontroli nad jakością produkcji własnych (utopiono miliardy dolarów w filmy/seriale zwyczajnie kiepskie) oraz nieprzystający do obecnych realiów rynkowych podział na pakiety (konkurencja jest tańsza... nie stopniuje jakości - 4K jest w standardzie... oferuje zniżki przy rocznym zobowiązaniu... poza tym oferowanie w 2022 roku pakietu z jakością 480p jest wręcz żenujące).
odpowiedź
User
Wcale mi ich nie szkoda
Początek końca upadku Netflixa zbyt wysoki koszt pakietu do słabych jakości treści owianych jeszcze dodatkowo reklamami oraz zbyt poprawny politycznie się do tego przyczynia więc BAJ BAJ
odpowiedź