newonce.media przy 6,7 mln zł wpływów miało 800 tys. zł straty
Spółka newonce.media - właściciel internetowych newonce.net i newonce.radio, drukowanego „newonce.paper”, lokalu newonce.bar, a od br. także newonce.sport - w ub.r. zanotowała 6,75 mln zł przychodów, a przy 7,48 mln zł kosztów operacyjnych miała 796,9 tys. zł straty netto.
Magazyn „newonce.paper” i serwis newonce.net są wydawane od kilku lat, natomiast spółkę newonce.media założono w połowie 2018 roku. Jej prezesem i głównym udziałowcem jest Michał Michalski, a jesienią 2018 roku dołączył Piotr Kędzierski związany wcześniej m.in. z Rock Radiem. Został członkiem zarządu, dyrektorem artystycznym i jednym z gospodarzy porannej audycji w newonce.radio.
Wiosną ub.r. rozgłośnia ogłosiła ramówkę, w której pojawiły się m.in. audycje Kędzierskiego i Kuby Wojewódzkiego, Mateusza Gesslera oraz Witolda Szabłowskiego Natomiast jesienią stacja zaczęła nadawać audycje m.in. Filipa Kapicy i Mateusza Święcickiego, Agnieszki Borysiuk, Pezeta, Smolastego oraz Kuby Przygońskiego.
Ponadto firma uruchomiła w centrum Warszawy lokal newonce.bar, w którym mieści się studio radiowe oraz są organizowane eventy.
Wzrost „szalony co do skali”
Jak to przełożyło się na wyniki newonce.media? Według sprawozdania złożonego właśnie w KRS w ub.r. spółka zanotowała 6,75 mln zł przychodów oraz 7,48 mln zł kosztów operacyjnych.
- Wierzymy w efekty wykonanej przez nas w 2019 roku pracy. Za słusznością realizowanej przez nas strategii przemawiał silny wzrost przychodów, szczególnie wyraźny w IV kwartale 2019 roku - stwierdzili członkowie zarządu newonce.radio w sprawozdaniu. - Szczególnie zadowoleni jesteśmy z faktu, że profil podpisywanych z newonce mediaplanów w zdecydowanej większości przypadków zawierał zakup mediów wraz z niestandardowym, kreatywnym pomysłem na komunikację - dodali.
Michał Michalski przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że w ub.r. ok. 75 proc. wpływów firmy zapewniły newonce.net, newonce.radio i produkcja treści reklamowych. 20 proc. to przychody z newonce.bar. - Proszę jednak pamiętać, że newonce.bar to nie tylko działalność gastronomiczna, ale przede wszystkim unikalna przestrzeń, która pozwala naszym partnerom na ciekawą i angażującą komunikację z naszą społecznością - zaznacza Michalski.
Natomiast już 5 proc. łącznych wpływów pochodziło z „Newonce.paper” ukazującego się średnio w 5 tys. egz. - Newonce.paper to jedno z najstarszych mediów spółki, które wciąż pozostaje dla nas bardzo istotnym kanałem komunikacji - zapewnia szef newonce.media.
Z kolei na koszty operacyjne spółki złożyło się 4,18 mln zł wydatków określonych jako pozostałe, 2,32 mln zł na wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze, 820 tys. zł na zużycie materiałów i energii oraz 161,2 tys. zł na amortyzację. W ciągu roku liczba stałych współpracowników firmy zwiększyła się z prawie 25 do 45, tylko jedna osoba jest zatrudniona na etacie.
Ponadto newonce.media poniosła 69,1 tys. zł pozostałych kosztów i strat, w konsekwencji zanotowała 796,9 tys. straty netto.
- Rok 2019 traktujemy jako rok szalonego co do skali, ale gruntownie przemyślanego wzrostu, budowy silnych podstaw, zrozumienia naszych przewag - w czasie niełatwego sprawdzianu odpowiednio je wykorzystaliśmy - zapewnili Michał Michalski i Piotr Kędzierski. - Życzymy sobie równie dobrych i stabilnych lat, w których będziemy mogli realizować kolejne niesamowite projekty. A mamy na nie wiele pomysłów! - podkreślili.
- 2019 rok pokazał naszą zdolność do przekształcenia się z medium niszowego w coraz bardziej uniwersalny środek komunikacji, zachowując przy tym kluczowy element naszej tożsamości - silnie zaangażowaną społeczność dzielącą wspólne zainteresowania. Przełożyło się to na relacje z naszymi Klientami, produkty które jesteśmy gotowi im zaoferować a w konsekwencji na dynamiczny rozwój skali naszej działalności - podsumowali.
Środki z obligacji i pożyczek
Zeszłoroczne inwestycje newonce.media były finansowane, oprócz bieżących wpływów sprzedażowych, z dwóch źródeł. Na początku ub.r. spóła miała obligacje do spłaty w kwocie 587,8 tys. zł, po czym wyemitowała kolejne o wartości 2,59 mln zł. Następnie przekonwertowała wszystkie papiery dłużne na pożyczki.
Na koniec ub.r. spółka miała też 1,48 mln zł pożyczek do spłaty, z czego 1,71 mln zł to część kapitałowa, a 40,7 tys. zł odsetki.
Ruszył newonce.sport, jedna platforma newonce
Na początku br. uruchomiono serwis newonce.sport, którego dziennikarze prowadzą też audycje w newonce.radio. Szefem biznesowym nowej witryny został Piotr Pietrzak.
W br. newonce.radio oprócz wiosennej i jesiennej ramówki nowe audycje pojawiły się w okresie letnim. Wiosną współpracę ze stacją zaczęła m.in. Agnieszka Woźniak-Starak, a jesienią - Andrzej Wrona, Robert Makłowicz i Agnieszka Szydłowska.
W sprawozdaniu newonce.media podano, że liczba unikalnych słuchaczy newonce.radio wzrosła z ok. 400 tys. miesięcznie na początku ub.r. do ok. 600 tys. od czerwca do października ub.r. oraz do prawie 800 tys. w kwietniu, maju i lipcu br.
Jeszcze mocniej zwiększyła się liczba odtworzeń podcastów newonce.radio (z ok. 100 tys. miesięcznie jesienią ub.r. do prawie 600 tys. w czerwcu br.) oraz łącznych słuchaczy rozgłośni.
- Najważniejszy test przyszedł na początku 2020 roku, gdy światowy kryzys wywołany pandemią COVID-19 skutkował niespodziewaną, gwałtowną zmianą i zachwianiem rynku reklamy, mediów i komunikacji. Pisząc te słowa we wrześniu 2020 roku, możemy z pełnym przekonaniem powiedzieć, że ten trudny test zdaliśmy i z nową energią przystępujemy do dalszej, konsekwentnej realizacji naszej strategii - skomentowali członkowie zarządu newonce.media.
W br. wzrost wpływów o 15-20 proc.
- Zmiany na rynku medialnym i reklamowym wywołane przez skutki epidemii koronawirusa miały oczywiście wpływ na funkcjonowanie spółki, jednak po pierwszej i w trakcie drugiej fali epidemii możemy z całą pewnością uznać, że nasz model biznesowy okazał się odporny na tego rodzaju przeszkody, przede wszystkim dzięki silnej dywersyfikacji naszego biznesu i możliwość uzyskiwania przychodów z różnego rodzaju działalności. Dzięki temu oczekujemy, że 2020 rok zakończymy z przychodami 15-20 proc. wyższymi niż w 2019 roku - informuje Michał Michalski.
Opisuje, że wiosną br., w czasie pierwszej fali epidemii, reklamodawcy przekładali zaplanowane kampanie na później. - W okresie letnim sytuacja na rynku zdecydowanie się poprawiła, a teraz, podczas uderzenia drugiej fali widzimy już że rynek „oswoił" się z epidemią i potrafi planować i inwestować w tym zmienionym otoczeniu biznesowym - stwierdza szef newonce.media.
Wskutek epidemii wiosną na dwa miesiące zamarły rozgrywki sportowe, a piłkarskie Euro i letnie igrzyska olimpijskie zostały przełożone o rok. - To miało wpływ na realizację planów biznesowych związanych z newonce.sport, ale jako spółka wyszliśmy obronną ręką dzięki silnej dywersyfikacji źródeł naszych przychodów, a zakładając silny 2021 rok również w branży okołosportowej, pokładamy niezmiennie duże nadzieje w potencjale biznesowym naszego najmłodszego medium - komentuje Michalski.
Epidemia najmocniej uderzyła w działalność newonce.bar, który tak jak wszystkie lokale gastronomiczne w czasie wiosennego lockdownu musiał być zamknięty. Natomiast po ponownym otwarciu lokal zanotował wzrost popularności - w czerwcu i lipcu realizowano w nim ponad 10 tys. płatności miesięcznie, wobec 6-8 tys. rok wcześniej.
- Tym bardziej cieszymy się więc że bar, mimo długiego okresu przymusowego zamknięcia, wygeneruje w 2020 roku istotnie wyższe przychody niż w 2019 roku. W okresie czerwiec-wrzesień sama tylko działalność gastronomiczna wygenerowała ponad 150 proc. obrotu analogicznego okresu roku 2019 - podkreśla Michał Michalski.
W drugiej połowie października udostępniono platformę newonce (działa jako serwis www oraz aplikacja webowa i mobilna) obejmującą serwisy newonce.net i newonce.radio.
W br. oprócz Piotra Pietrzeka do zespołu newonce.media dołączyli nowi menedżerowie: Agnieszka Pudło została brand & business development directorem, Paula Gurgul - account directorem, a Marta Frączek - dyrektor kreatywną.
- Otoczenie biznesowe jest w ostatnich miesiącach bardzo dynamiczne, co powoduje, że jakiekolwiek prognozowanie jest trudne. Wierzymy jednak w normalizację na rynku i bardzo silny rok 2021, a to przekonanie jest wsparte obserwacją zachowania marek podczas drugiej, jesiennej fali epidemii - komentuje Michał Michalski.
- Znakomita większość naszych klientów dobrze dostosowała się do panujących warunków i mamy podstawy przypuszczać, że przed nami kolejne kwartały dobrej współpracy, a zima 2020/2021 wcale nie musi być okresem straconym w branży reklamowe - uważa szef newonce.media.
Z kolei udziałowcami firmy, poza Michałem Michalskim i Piotrem Kędzierskim, są Adam Wilczewski, Aneta Wilczewska i Marcin Łuniewski. Wszyscy troje zainwestowali w spółkę na początku ub.r., natomiast Łuniewski i Wilczewski kolejne pakiety udziałów kupili w połowie br.
Dołącz do dyskusji: newonce.media przy 6,7 mln zł wpływów miało 800 tys. zł straty