„Newsweek” wyprzedził „Politykę”. Zyskują „W Sieci” i „Do Rzeczy”
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, który awansował na drugie miejsce, wyprzedzając „Politykę”. Z kolei najwięcej stracił „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2015 roku wyniosła 131 505 egz. Było to o 5,44 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu poszedł do góry o 12,30 proc. do 124 684 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w listopadzie 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym miesiącu zmniejszyła się o 3,23 proc. i wyniosła 112 644 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 260 egz., po wzroście o 11,80 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik wzrósł o 6,22 proc. do 56 450 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w listopadzie ub.r. wyniósł 30 425 egz., czyli mniej aż o 26,43 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl |
listopad |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
202 139 |
131 505 |
131 505 |
207 191 |
139 075 |
139 075 |
Newsweek Polska |
188 320 |
124 758 |
124 684 |
172 183 |
111 027 |
111 027 |
Polityka |
162 500 |
112 644 |
112 644 |
173 250 |
116 399 |
116 398 |
W Sieci |
148 192 |
77 262 |
77 260 |
155 030 |
69 117 |
69 107 |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 960 |
65 375 |
56 450 |
135 480 |
62 068 |
53 143 |
Gazeta Polska |
100 894 |
37 094 |
36 710 |
114 841 |
37 253 |
36 700 |
Wprost |
101 611 |
98 968 |
30 425 |
125 153 |
111 441 |
41 353 |
Tygodnik Powszechny |
37 498 |
19 057 |
18 657 |
39 800 |
18 541 |
18 117 |
Przegląd |
51 000 |
16 546 |
16 546 |
51 000 |
17 456 |
17 456 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
463 301 |
285 520 |
285 520 |
469 004 |
295 342 |
295 342 |
W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogło „W Sieci”, którego wynik zwiększył się o 5,79 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 4,28 proc., odnotował „Newsweek Polska”.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
listopad |
październik |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
202 139 |
131 505 |
131 505 |
200 393 |
127 690 |
127 690 |
Newsweek Polska |
188 320 |
124 758 |
124 684 |
209 126 |
130 331 |
130 257 |
Polityka |
162 500 |
112 644 |
112 644 |
164 500 |
115 741 |
115 736 |
W Sieci |
148 192 |
77 262 |
77 260 |
148 104 |
73 034 |
73 034 |
Tygodnik Do Rzeczy |
114 960 |
65 375 |
56 450 |
113 928 |
65 470 |
56 545 |
Gazeta Polska |
100 894 |
37 094 |
36 710 |
101 638 |
36 593 |
36 181 |
Wprost |
101 611 |
98 968 |
30 425 |
103 953 |
98 151 |
29 607 |
Tygodnik Powszechny |
37 498 |
19 057 |
18 657 |
37 075 |
19 571 |
19 171 |
Przegląd |
51 000 |
16 546 |
16 546 |
51 000 |
16 031 |
16 031 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
463 301 |
285 520 |
285 520 |
463 386 |
283 656 |
283 656 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Politykę”. Zyskują „W Sieci” i „Do Rzeczy”