SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” wyprzedził „Politykę”. Zyskują „W Sieci” i „Do Rzeczy”

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Newsweek Polska”, który awansował na drugie miejsce, wyprzedzając „Politykę”. Z kolei najwięcej stracił „Wprost”.

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2015 roku wyniosła 131 505 egz. Było to o 5,44 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu poszedł do góry o 12,30 proc. do 124 684 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w listopadzie 2014 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym miesiącu zmniejszyła się o 3,23 proc. i wyniosła 112 644 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 77 260 egz., po wzroście o 11,80 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik wzrósł o 6,22 proc. do 56 450 egz.

Największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w listopadzie ub.r. wyniósł 30 425 egz., czyli mniej aż o 26,43 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.

Wirtualnemedia.pl

listopad

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 139

131 505

131 505

207 191

139 075

139 075

Newsweek Polska

188 320

124 758

124 684

172 183

111 027

111 027

Polityka

162 500

112 644

112 644

173 250

116 399

116 398

W Sieci

148 192

77 262

77 260

155 030

69 117

69 107

Tygodnik Do Rzeczy

114 960

65 375

56 450

135 480

62 068

53 143

Gazeta Polska

100 894

37 094

36 710

114 841

37 253

36 700

Wprost

101 611

98 968

30 425

125 153

111 441

41 353

Tygodnik Powszechny

37 498

19 057

18 657

39 800

18 541

18 117

Przegląd

51 000

16 546

16 546

51 000

17 456

17 456

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

463 301

285 520

285 520

469 004

295 342

295 342

W listopadzie ub.r. w porównaniu do października ub.r. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogło „W Sieci”, którego wynik zwiększył się o 5,79 proc. Natomiast największy spadek, wynoszący 4,28 proc., odnotował „Newsweek Polska”.

Wirtualnemedia.pl

2015

ZKDP

listopad

październik

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 139

131 505

131 505

200 393

127 690

127 690

Newsweek Polska

188 320

124 758

124 684

209 126

130 331

130 257

Polityka

162 500

112 644

112 644

164 500

115 741

115 736

W Sieci

148 192

77 262

77 260

148 104

73 034

73 034

Tygodnik Do Rzeczy

114 960

65 375

56 450

113 928

65 470

56 545

Gazeta Polska

100 894

37 094

36 710

101 638

36 593

36 181

Wprost

101 611

98 968

30 425

103 953

98 151

29 607

Tygodnik Powszechny

37 498

19 057

18 657

37 075

19 571

19 171

Przegląd

51 000

16 546

16 546

51 000

16 031

16 031

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

463 301

285 520

285 520

463 386

283 656

283 656

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Politykę”. Zyskują „W Sieci” i „Do Rzeczy”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Newsweek trzyma się mocno, czego nie można powiedzieć o Wprost. Kiedy pan Wróblewski przestanie się kompromitować? Dorżnąć ten tygodnik w tak krótkim czasie to nie lada wyczyn.
0 0
odpowiedź
User
toms
Czas gasić światło redaktorze Wróblewski. Już prawie nikt nie czyta tych pańskich "mądrości". Nie ważne, że Wprost jest teraz pisowski. On jest po prostu nijaki, mdły, bez polotu.
0 0
odpowiedź
User
anty POropaganda
Wszystkie pro-rządowe gazety poprzedniej władzy za kilka miesiecy stracą połowe nakładu,skończą się wykupy z ministerstw.
0 0
odpowiedź