Nie będzie nowych kanałów Polsatu. „Udany start Polsat Doku. Budowanie prestiżu”
Telewizja Polsat nie uruchomi w tym roku nowych kanałów Polsat Reality i Polsat X. Nadawca jest zadowolony natomiast ze startu kanału Polsat Doku. - W nim tak naprawdę nie chodzi o oglądalność, a budowanie prestiżu - wyjaśnia Maciej Stec, członek zarządu Polsatu.
Cyfrowy Polsat przedstawił w czwartek wyniki za pierwszy kwartał 2017 roku. Grupa w minionym kwartale miała 2,39 mld zł przychodów ze sprzedaży, o 24,6 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 1 proc.). Wpływy detaliczne firmy minimalnie zmalały (z 1,56 do 1,54 mld zł), przychody hurtowe znacznie się zmniejszyły (z 599,8 do 562,1 mln zł), a wpływy ze sprzedaży sprzętu mocno wzrosły (ze 172,8 do 248,6 mln zł).
Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat zapewniał podczas konferencji prasowej, że zarząd jest bardzo zadowolony z wyników uruchomionego w lutym br. kanału tematycznego Polsat Doku. - Tym kanałem wracamy do korzeni dokumentu. Telewizje poszły w paradokument, my przypominamy to, co jest istotą tego gatunku. Trzeba podkreślić, że w przypadku Polsat Doku nie chodzi o jego oglądalność, chodzi o budowanie z jego pomocą wartości oferty - podkreślał Maciej Stec.
Stacja nie notuje spektakularnych wyników, bo jej udział w rynku w kwietniu br. wyniósł 0,04 proc. Nie ma jednak pełnego zasięgu - jest dostępna tylko w Cyfrowym Polsacie.
Na pewno jednak w tym roku Polsat nie uruchomi dwóch innych zapowiadanych kanałów tematycznych: Polsat Reality i Polsat X. - Zamierzamy skupić się na rozwijaniu istniejących kanałów - podkreślił Maciej Stec. Wyjaśnił też, że niewykluczone jest uruchomienie kanałów w przyszłym roku.
Jedyną planowaną zmianą będzie przekształcenie Muzo.tv w Polsat Music, emitujący muzyką popularną.
Zarząd Polsatu natomiast zadowolony jest z wyników kanału TV4. - W "swojej" grupie, do której należy także TVN7 i TV Puls, plasuje się najwyżej pod względem oglądalności - podsumował Maciej Stec. Według badań danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, kanał TV4 w kwietniu 2017 roku uplasował się na 6 miejscu pod względem oglądalności, zwiększając udział względem kwietnia 2016 roku o 26,65 proc. - do 4,23 proc.
Dobre osiągi notuje także inny kanał Grupy - Super Polsat. Powstał on 2 stycznia 2017 roku, zastępując Polsat Sport News.
- W zależności od tego, na jaki okres patrzymy, Super Polsat podwoił, bądź też nawet potroił swój wynik w stosunku do wyniku Polsatu Sport News - mówił Maciej Stec. Stacja emituje głównie powtórki i seriale z naziemnego Polsatu - i najprawdopodobniej tak pozostanie przez kolejne miesiące, jak wynika ze słów członków zarządu. W rankingu najchętniej oglądanych kanałów naziemnych telewizji cyfrowych, Super Polsat w kwietniu br. plasował się na 16 miejscu, z wynikiem 1,81 proc.
Telewizja Polsat podtrzymuje oczekiwanie niskiego 1-cyfrowego wzrostu reklamy TV
- Podtrzymujemy nasze oczekiwanie niskiego jednocyfrowego wzrost rynku reklamy TV w tym roku. Kolejny kwartał z rzędu nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu miały wyższą niż cały rynek reklamy TV dynamikę wzrostu - powiedział Stec na spotkaniu z dziennikarzami.
W I kwartale przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu wzrosły o 1,9% do 234 mln zł wobec 0,3% wzrostu rynku.
- W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej konsekwentnie realizujemy długoterminowe cele. Grupa Telewizji Polsat ponownie była liderem oglądalności w grupie komercyjnej z wynikiem 24,3%, na co złożyło się 12,7% udziału stacji Polsat oraz 11,5% udziału naszych kanałów tematycznych - dodał członek zarządu.
Cyfrowy Polsat dąży do maksymalizacji przychodu od klienta kontraktowego
Cyfrowy Polsat dąży do maksymalizacji przychodu od klienta kontraktowego, poinformowała członek zarządu ds. finansowych grupy Katarzyna Ostap-Tomann.
- Zgodnie z założeniami długoterminowej strategii dążymy do maksymalizacji przychodu od klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług do połączonej bazy klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, między innymi w ramach programu smartDOM, który pozytywnie wpływa na ARPU klienta kontraktowego - powiedziała Ostap-Tomann podczas spotkania z dziennikarzami.
ARPU, czyli przychód na klienta kontraktowego, po I kwartale wzrosło o 2,4% r/r do 89,1 zł. Łączna liczba RGU na koniec okresu w tym segmencie wzrosła o 4,7% r/r do 13,337 mln.
- Zgodnie z naszymi założeniami, systematycznie rośnie liczba usług kontraktowych i ich udział w łącznej liczbie świadczonych przez nas usług - stanowią one już ponad 82%. Cały czas rozwijamy naszą ofertę usług zintegrowanych. Obecnie oferujemy 9 różnych usług i produktów, które można łączyć w ramach programu smartDOM, zyskując wymierne oszczędności, a skuteczna dosprzedaż kolejnych usług skutkuje wysoką na konkurencyjnym rynku dynamiką wzrostu ARPU i spadkiem wskaźnika churn - podsumował prezes grupy Tobias Solorz.
Liczba klientów usługi smartDOM wzrosła o 22% r/r do 1,325 mln i stanowi 23% nasycenia bazy klientów użytkownikami usług w ramach strategii multiplay. Jednocześnie grupa oczekuje w II półroczu 2017 r. efektów nowej kampanii "Domowy Program Oszczędnościowy" (nowa odsłona smartDOM z 9 produktami i usługami).
Z kolei łączna liczba RGU usług przedpłaconych na koniec okresu spadła o 24% r/r do 2.88 mln i, jak podkreśla prezes grupy, jest są to dane w pełni oczyszczone po efekcie wprowadzenia nakazu rejestracji kart pre-paid. ARPU na RGU prepaid wzrosło o 5,7% r/r do 18,7 zł.
W skład Grupy Cyfrowy Polsat wchodzą m.in. Telewizja Polsat, Cyfrowy Polsat, Polkomtel (operator sieci telekomunikacyjnej Plus) i Polsat Media. W skład grupy kapitałowej wchodzą też m.in. spółki Centernet, Mobyland i Aero2.
Dołącz do dyskusji: Nie będzie nowych kanałów Polsatu. „Udany start Polsat Doku. Budowanie prestiżu”