NK.pl rezygnuje z reklam na rzecz gier i aplikacji
Z początkiem przyszłego roku serwis społecznościowy NK.pl mocno ograniczy emisję reklam i realizowanie usług badawczych. Portal chce czerpać przychody głównie z opłat od użytkowników, związanych m.in. z grami.
NK.pl zapewnia, że wszystkie kampanie reklamowe i projekty badawcze zaplanowane do końca br. zostaną zrealizowane zgodnie z założeniami. Przypomnijmy, że serwis reklamy emitował od początku swojego działania, a sondaże wśród swoich użytkowników przeprowadzał od 2010 roku, a na początku ub.r. powołał w tym celu osobną markę - Research.NK (więcej na ten temat).
Od początku przyszłego roku NK.pl zamierza generować przychody przede wszystkim z opłat użytkowników związanych z grami, aplikacjami, a także filmami, które w systemie VoD pojawiły się w serwisie tydzień temu w ramach współpracy z Kinoplexem (przeczytaj o tym więcej).
W 2011 roku Nasza Klasa, spółka zarządzająca NK.pl, zanotowała 75,3 mln zł przychodów, z czego 53 proc. pochodziło z reklam, a 47 proc. z innych źródeł, głównie opłat od użytkowników (zobacz szczegóły). Nowszych danych finansowych firma na razie nie podała.
W lipcu br. NK.pl odwiedziło 8,55 mln użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: NK.pl rezygnuje z reklam na rzecz gier i aplikacji