Odzież i obuwie najchętniej kupowane w internecie
Najpopularniejsza grupa produktów wśród kupujących internautów to odzież i obuwie - wynika z badania PMR Research.
Odzież i obuwie to grupa produktów cieszących się największą popularnością wśród osób robiących zakupy w internecie. Ponad połowa (62%) badanych zadeklarowała, że zdarzyło jej się kupić dowolny produkt należący do tej grupy, właśnie za pośrednictwem zakupów online. Większą część konsumentów tego typu dóbr stanowią kobiety (55%).
Spośród osób, które kiedykolwiek kupiły w sieci produkt z grupy odzież i obuwie, w ciągu minionych 12 miesięcy 40% zaopatrzyło się w odzież dla kobiet, a 28% w odzież dla mężczyzn. Co czwarty respondent z tej grupy kupił także obuwie dla kobiet lub ogólnie obuwie sportowe (25%).
Według szacunków PMR Research, wartość internetowej sprzedaży segmentu odzieży i obuwia wyniosła w zeszłym roku niecałe 1,8 mld zł. firma badawcza prognozuje, że w 2013 r., a także rok później, segment internetowy odzieży i obuwia odnotuje wzrost o około 13-15% na rok. Obecnie sprzedaż online stanowi 6,5% całego rynku odzieży i obuwia.
Badanie zostało zrealizowane przez PMR Research w czerwcu 2012 r., techniką wywiadów telefonicznych CATI. Skontaktowano się z losowo dobraną próbą tysiąca dorosłych mieszkańców Polski, którzy kiedykolwiek dokonali zakupów online.
Dołącz do dyskusji: Odzież i obuwie najchętniej kupowane w internecie