Grupa Ogilvy z 23,7 mln zł przychodów i 2 mln zł zysku. Więcej pracowników, 1,5 mln zł na dywidendę
Spółka marketingowa Ogilvy w ub.r. osiągnęła w Polsce wzrost przychodów sprzedażowych o 3 proc. do 23,72 mln zł oraz zysku netto z 1,67 do 1,99 mln zł. W firmie pracowały 52 osoby.
Przychody spółki Ogilvy z usług reklamowych zwiększyły się rok do roku z 22,23 do 23,64 mln zł, a z innych usług - skurczyły z 788,1 do 76,7 tys. zł. Wszystkie zostały osiągnięte w kraju.
Agencja Ogilvy w ub.r. i br. pracowała w Polsce m.in. dla firm i marek Allegro (przejęła jego obsługę w połowie ub.r. po wygranym przetargu), Milka, Shell, nju mobile, BMW oraz niektórych produktów Wedla.
W sprawozdaniu złożonym w KRS firma nie wyszczególniła, ile wyniosły przychody wygenerowane przez jej poszczególne marki i typy usług.
4,8 mln zł wpływów w ramach WPP
Ogilvy należy do globalnego koncernu marketingowo-badawczego WPP. W ub.r. przychody polskiej firmy Ogilvy od innych podmiotów z tego koncernu wyniosły 4,8 mln zł, wobec 5,4 mln zł rok wcześniej.
Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 1,27 mln zł od firmy badawczej Kantar Polska, 1,08 mln zł od agencji mediowej GroupM i 784,1 tys. zł od Ogilvy & Mather Paris.
Natomiast na zakupy od innych firm z WPP spółka Ogilvy przeznaczyła w ub.r. 1,49 mln zł, z czego 708,8 tys. zł od Ogilvy & Mather (Groups) Holding, a 462,1 tys. zł od czeskiego Ogilvy & Mather.
Koszty 5 proc. w dół, więcej pracowników
Wydatki operacyjne polskiego Ogilvy w ub.r. wyniosły 21,04 mln zł, co wobec 22,19 mln zł rok wcześniej daje spadek o 5,2 proc. Koszty usług obcych zmalały z 15,52 do 12,51 mln zł, natomiast nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 5,22 do 6,62 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 776,2 tys. zł do 1,11 mln zł.
W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 52,2 etatów, po wzroście z 43,6 etatów w 2018 roku. Liczba etatów w dziale kreacji zwiększyła się z 8 do 11,7, w obsłudze klienta - z 16,2 do 17,2, a w strategii - z 2,5 do 4.
Koszty amortyzacji poszły w górę ze 162,3 do 326,3 tys. zł, a pozostałe wydatki rodzajowe - z 338,6 do 374,9 tys. zł. Natomiast wydatki na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się ze 152,7 do 85,5 tys. zł, a na podatki i opłaty - z 22,6 do 1,5 tys. zł.
Zysk górę, 1,5 mln zł na dywidendę
Wzrost przychodów sprzedażowych i spadek kosztów operacyjnych przyniósł poprawę zyskowności grupy Ogilvy, mimo że jej pozostałe wpływy operacyjne zmniejszyły się z 1,35 mln zł do 400,2 tys. zł, wpływy finansowe - ze 104,3 do 34,3 tys. zł, a koszty finansowe wzrosły z 62,2 do 149,7 tys. zł.
Zysk sprzedażowy firmy poszedł w górę z 827,6 tys. zł do 2,68 mln zł, zysk operacyjny - z 2,06 do 2,87 mln zł, zysk brutto - z 2,1 do 2,76 mln zł, a zysk netto - z 1,67 do 1,99 mln zł.
Bezpośrednim właścicielem polskiego Ogilvy jest holenderska spółka Berkeley Square Holding. Pod koniec września na walnym zebraniu zdecydowała o podziale zeszłorocznego zysku netto firmy i 175,4 tys. zł jej niepodzielonych zysków z wcześniejszych lat. 1,51 mln zł zostanie wypłacone Berkeley Square Holding do końca br. w formie dywidendy, a 658 tys. zł przeznaczone na pokrycie strat spółki Geometry Global, którą Ogilvy wchłonęło na początku br.
W sprawozdaniu Ogilvy, sporządzonym na początku sierpnia, krótko skomentowano wpływy epidemii koronawirusa na działalność firmy. - Aktualnie Kierownictwo jednostki nie jest w stanie wiarygodnie oszacować wpływu obecnych wydarzeń na działalność Spółki z powodu ich dużej dynamik. Kierownictwo jednostki przewiduje że wirus może wpływać na wolumeny obrotu i przepływy pieniężne oraz rentowność Spółki - napisano.
- Jednak na dzień sporządzenia sprawozdania finansowego nie widzi negatywnego wpływu wirusa na wartości bilansowe aktywów i pasywów przedstawione w sprawozdaniu finansowym dlatego przy sporządzaniu sprawozdania finansowego zastosowano zasadę kontynuacji działalności - zaznaczono.
Dołącz do dyskusji: Grupa Ogilvy z 23,7 mln zł przychodów i 2 mln zł zysku. Więcej pracowników, 1,5 mln zł na dywidendę