TVP ABC z rekordowym wynikiem. Coraz lepsze wyniki Disney Junior i teleTOON+
Zdecydowanym liderem oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych w styczniu br. była stacja TVP ABC. Największym wzrostem pochwalić się mógł teleTOON+, a najwięcej stracił Nickelodeon HD - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat z drugiego na pierwsze miejsce w gronie wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w styczniu 2018 roku awansowało TVP ABC. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem stycznia 2017 roku zwiększył się o 17,84 proc. i wyniósł 10,24 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Jak wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl, jest to najwyższy miesięczny udział tej stacji w historii jej nadawania. TVP ABC po raz pierwszy w historii zostało również najchętniej oglądanym kanałem wśród wszystkich stacji w Polsce w grupie 4-12.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN. Jego udział zwiększył się o 14,35 proc. do 9,48 proc.
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z pozycji lidera. Jego udział zmalał o 15,40 proc. do 8,90 proc.
Oczko niżej znalazł się Puls 2. Kanał ten zanotował wzrost udziału o 10,65 proc. do 6,65 proc. Puls 2 to naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci i ich rodziców.
Piąty był Nickelodeon, którego udział zmalał o 6,90 proc. do 5,53 proc.
W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Nick Jr (4,82 proc. udziału; wzrost o 8,80 proc.), Disney Junior (4 proc. udziału; + 14,61 proc.) i MiniMini+ (2,81 proc. udziału; + 1,44 proc.).
Największym wzrostem, wynoszącym 63,83 proc. do 0,77 proc., pochwalić się mógł teleTOON+.
Z kolei najwięcej stracił Nickelodeon HD. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się o 40,15 proc. do 1,55 proc. udziału. Jak już informowaliśmy Viacom International Media Networks uruchomiła właśnie w Polsce nowy kanał dziecięcy Nicktoons, kierujący swoją ofertę programową do dzieci w wieku od 4. do 10. roku życia. Kanał zastąpił nadający od 2011 roku Nickelodeon HD.
0,24 proc. udziału zanotował edukacyjny kanał Da Vinci Learning, który w naszym kraju dostępny jest od 2007 roku, ale w panelu Nielsena znalazł się od lipca ub.r. Od początku września ub.r. zaczął emitować reklamy, a ich sprzedażą zajmuje się Polsat Media.
Warto dodać, że w top 40 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.
Jak wygląda ranking oglądalności segmentu kanałów dziecięcych wśród wszystkich widzów (4+)? Tutaj też zdecydowanym liderem w styczniu 2017 roku była stacja TVP ABC. Jej średni udział wyniósł 1,37 proc. (również najwyższy wynik w historii). Zwiększył się on o 10,48 proc.
Drugi był Nickelodeon (w dół o 20,29 proc. do 0,55 proc.), a trzeci - Nick Jr (+ 2,13 proc. do 0,48 proc.).
Największy wzrost, wynoszący 33,33 proc. do 0,08 proc., także i tutaj zanotował teleTOON+. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Nickelodeon HD - było to 50 proc. do 0,14 proc. udziału.
Dołącz do dyskusji: TVP ABC z rekordowym wynikiem. Coraz lepsze wyniki Disney Junior i teleTOON+