TVN24 zdecydowanym liderem w maju. Telewizja wPolsce.pl zyskała najwięcej
W maju br. zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła Telewizja wPolsce.pl, a najwięcej stracił Polsat News 2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w maju 2019 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 4,34 proc., po spadku względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 4,57 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.
Rośnie widownia TVP Info
Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,76 proc. (po wzroście o 3,55 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,06 proc. udziału, po spadku względem maja 2018 roku o 14,77 proc. 1 października ub.r. wystartowała nowa ramówka Polsatu News, w której znalazło się aż 9 nowych programów. Zmianie uległ także wygląd studia Polsat News. Na wizji zadebiutowali również Joanna Racewicz i Bogdan Rymanowski.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,97 proc. Jego wynik względem kwietnia zeszłego roku wzrósł o 10,32 proc.
Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS, którego udział zwiększył się o 1,74 proc. do 0,41 proc.
Ostatnia była Telewizja wPolsce.pl, która nadaje od czerwca 2017 roku. W grudniu 2017 roku kanał ten pojawił się w ofercie operatorów płatnej telewizji, a od marca ub.r. reklamy stacji są sprzedawane przez Polsat Media. Średni rynkowy udział Telewizji wPolsce.pl w maju br. wyniósł 0,003 proc., po wzroście względem maja ub.r. o 200 proc. - największym w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił będący siódmy w zestawieniu Polsat News 2, którego wynik zmniejszył się o 23,62 proc. do 0,10 proc. udziału.
Największy udział (4,75 proc.) wśród grup kanałów newsowych w maju br. miał TVN, mający w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notujący spadek o 4,06 proc. Drugie miejsce zajęły stacje newsowe TVP, których udział zwiększył się o 4,87 proc. do 4,74 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w maju 2019 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,44 proc., po spadku o 3,41 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,49 proc. udziału, do góry o 13,14 proc.). W tym ujęciu trzeci był Polsat News (0,68 proc.; - 14,21 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,79 proc. udziału, po spadku o 3,40 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 zdecydowanym liderem w maju. Telewizja wPolsce.pl zyskała najwięcej