1,18 mln widzów „Ninja Warrior Polska 2”. Polsat wiceliderem w 16-49
Drugi sezon reality-show „Ninja Warrior Polska” gromadził średnio 1,18 mln widzów, o 260 tys. osób mniej niż pierwsza odsłona emitowana rok temu. Polsat w czasie nadawania formatu był trzeci w rynku w 4+ i drugi w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 29,40 mln zł.
Rozrywkowy program „Ninja Warrior Polska 2” nadawany był w Polsacie we wtorki o godz. 20.05, w okresie od 1 września do 13 października br. Średnia oglądalność premierowych odcinków projektu wyniosła 1,18 mln widzów, co przełożyło się na 8,67 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,05 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,08 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji. Przyciągnął uwagę 1,41 mln osób.
W analogicznym okresie rok wcześniej Polsat w tym samym paśmie pokazywał pierwszy sezon „Ninja Warrior Polska”, który śledziło 1,44 mln osób przy udziałach wynoszących 9,91 proc. w 4+, 13,80 proc. w 16-49 oraz 12,24 proc. w 16-59. Program stracił 260 tys. osób.
Polsat w czasie emisji formatu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród czterech głównych stacji. Pierwsza lokata należała do TVP2, która nadawała wtedy gł. popularne seriale „Barwy szczęścia” i „M jak miłość” oraz zagraniczną produkcję „Czerwona królowa”, co dało jej 15,84 proc. udziału. Drugie miejsce zajął TVN („Na Wspólnej”, „Milionerzy”, „Chyłka - Kasacja” i „Szadź”; 8,73 proc.), a czwarte - TVP1 (różne pozycje, w tym „Alarm!” i „Leśniczówka; 6,75 proc.).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 Polsat zajął miejsce drugie.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków „Ninja Warrior Polska 2” wyniosły 29,40 mln zł. Dla porównania, pierwsza edycja z reklam zarobiła 24,96 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Formuła japońskiego formatu „Ninja Warrior” zakłada rywalizację sprawnych fizycznie uczestników (w wieku 18 i więcej lat), którzy muszą pokonać skomplikowany tor przeszkód. Osoby, które wykonają wszystkie zadania, otrzymają miano „Wojowników Ninja”.
Od razu po zakończeniu nagrań do drugiej edycji Telewizja Polsat rozpoczęła zdjęcia do trzeciej odsłony produkcji (wystartowały w poniedziałek, 3 sierpnia). W związku z zagrożeniem COVID-19 producent programu zapewnił twórcom zabezpieczenie zgodne z aktualnie obowiązującymi wymogami sanitarnymi i przepisami BHP.
Na chwile obecną termin emisji „Ninja Warrior Polska 3” nie jest znany.
Drugą i trzecią edycję reality-show „Ninja Warrior Polska” prowadzi Karolina Gilon, która w tej roli względem pierwszej odsłony widowiska zastąpiła Aleksandrę Szwed.
Bez zmian zmagania zawodników komentują dziennikarz i komentator Polsat Sport Jerzy Mielewski oraz zawodnik MMA Łukasz „Juras” Jurkowski.
„Ninja Warrior Polska 2” wygrał Robert Bandosz
Zwycięzcą pierwszej polskiej edycji reality-show został Robert Bandosz, który otrzymał tytuł „Last Man Standing”, a także nagrodę pieniężną w wysokości 150 tys. zł. Uczestnikowi nie udało się w pełni pokonać finałowego toru, ale zaszedł on najdalej spośród swoich konkurentów.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,85 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,18 mln widzów „Ninja Warrior Polska 2”. Polsat wiceliderem w 16-49