SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

5,11 mln widzów PŚ w skokach w TVP1 i Eurosporcie

Właśnie zakończony sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich oglądało średnio 4,96 mln widzów w telewizji (3,55 mln osób w TVP1, 698 tys. w TVP Sport i 716 tys. w Eurosporcie). Względem analogicznego okresu rok wcześniej sportowa impreza straciła 150 tys. oglądających, mimo że wówczas nie była transmitowana w TVP Sport.

40. sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich odbywał się w okresie od 17 listopada 2018 roku do 24 marca 2019 roku. W Polsce był on szeroko relacjonowany przez dwóch nadawców: Telewizję Polską (w TVP1 i TVP Sport) oraz w Eurosporcie (głównie w Eurosporcie 1, ale pojedyncze relacje były w Eurosporcie 2).

Średnia widownia wszystkich pucharowych konkursów w sezonie 2018/2019 w Jedynce wyniosła 3,55 mln osób. Przełożyło się to na 28,83 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 23,71 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 26,06 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na antenie TVP Sport wszystkie konkursy oglądało 698 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 5,58 proc., 4,88 proc. i 5,54 proc. udziału. Oznacza to, że łącznie relacje na dwóch antenach publicznego nadawcy miały 4,25 mln oglądających (34,41 proc., 28,59 proc. i 31,60 proc. udziału).

Z kolei na antenie Eurosportu 1 (w wyjątkowych sytuacjach w Eurosporcie 2) wszystkie konkursy oglądało 716 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 5,83 proc., 3,20 proc. i 4,20 proc. udziału.

Łączna widownia PŚ w skokach narciarskich mężczyzn 2018/2019 na obu antenach wyniosła 4,96 mln osób (40,24 proc., 31,79 proc. i 35,80 proc. udziału).

Porównując dane oglądalności z ubiegłoroczną edycją cyklu wynika, że tegoroczna miała o około 150 tys. widzów mniej, mimo że była transmitowana na dwóch antenach (w TVP1 sportowa impreza straciła 940 tys. oglądających, a w Eurosporcie - wzrosła o 104 tys.). Wówczas turniej w TVP1 i Eurosporcie 1 śledziło 5,11 mln osób przy 40,49 proc. udziału w grupie 4+, 32,32 proc. w grupie 16-49 oraz 36,57 proc. w grupie 16-49.

W Jedynce największą popularnością cieszył się konkurs odbywający się w Predazzo, który na antenie tej stacji 6 stycznia oglądało 5,37 mln widzów w 4+ (35,30 proc. udziału).

Na drugim miejscu znalazły się zawody w Oberstdorfie z widownią na poziomie 5,18 mln osób (transmisja 3 lutego), a na trzecim - finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni z Bischofshofen (4,95 mln; 6 stycznia).

TVP1 w czasie pokazywania zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, którego udział wyniósł 6,71 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (5,25 proc.) oraz TVP2 (5,11 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.

W Eurosporcie największą widownię - 1,05 mln osób - zgromadziły zawody z Willingen z 17 lutego.

Wpływy reklamowe z zawodów PŚ transmitowanych w TVP1 i TVP Sport w sezonie 2018/2019 wyniosły 66,18 mln zł. Oprócz transmisji rywalizacji skoczków uwzględniają one również m.in. wejścia studyjne, czy przerwy wokół innych audycji związanych ze skokami (dane cennikowe, bez rabatów).

W Eurosporcie największą widownię - 1,24 mln osób - zgromadziły zawody z TCS z Oberstdorfu z 30 grudnia.

Eurosport, w przeciwieństwie do TVP, pokazywał również kwalifikacje do wszystkich zawodów (u publicznego nadawcy kwalifikacje można było oglądać tylko do konkursów odbywających się na terenie Polski), które na antenach tego nadawcy śledziło średnio więcej widzów, niż same konkursy. Dane przekazane nam przez nadawcę pokazują, że w sezonie 2018/2019 było to średnio 852 tys. osób, co przełożyło się na 7,20 proc. udziału w 4+ i 3,28 proc. w 16-49. Oznacza to, że widownia kwalifikacji była wyższa od wyników konkursów, które równocześnie oglądać można było w TVP i Eurosporcie.

Najwięcej widzów śledziło kwalifikacje do konkursu w Oberstdorfie. Było to 1,97 mln osób.

Kryształową kulę za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej tegorocznego Pucharu Świata zdobył Ryoyu Kobayashi, a drugi był Stefan Kraft. Najwyżej sklasyfikowani Polacy zajęli trzecie czwarte i piąte miejsce (odpowiednio Kamil Stoch, Piotr Żyła i Dawid Kubacki).

Dołącz do dyskusji: 5,11 mln widzów PŚ w skokach w TVP1 i Eurosporcie

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Darek43g
Mało oglądalność TVP widać że nie oglądają boją się Kurskiego hahaha
odpowiedź
User
qwerty
Ja nie oglądałem, bo myślałem że od 45 minuty będą pokazywać.
odpowiedź
User
Widz
Jeśli chodzi o poziom transmisji w TVP to wszystko ok jakość HD, brak reklam podczas zawodów, bardzo dobre i długie studia przed i po zawodach ale najgorzej jest z komentatoremi przede wszystkim z Przemkiem Babiarzem lepiej by było jak by został przy pływaniu i lekkiejatletyce został Jak by w przyszłym sezonie pan Snopek z panem Szczesnym komentował byłoby okiej
odpowiedź