Onet.tv przed WP.pl w treściach audio i wideo, Open.fm i RMFon przyciągają najdłużej (TOP 10)
Zdecydowanie najwięcej użytkowników i odtworzeń treści audio i wideo notują strony Onetu i RASP oraz Grupy Wirtualna Polska. Wśród poszczególnych serwisów i aplikacji liderem jest Onet.tv, wyprzedzający WP.pl i Open.fm.
Z badania Megapanel PBI/Gemius (obejmującego jedynie strony i aplikacje największych polskich wydawców internetowych) wynika, że w styczniu br. na stronach Onetu i RASP z treści audio i wideo skorzystało 5,39 mln internautów (real users), o 426,5 tys. więcej niż miesiąc wcześniej (przed rokiem pomiar nie był jeszcze prowadzony). Wygenerowali oni 124,65 mln odtworzeń krajowych takich materiałów, a każdy korzystał z nich średnio przez 2 minuty i 26 sekund.
W serwisach Grupy Wirtualna Polska treści audio i wideo przyciągnęły w styczniu 4,7 mln użytkowników, o 187,3 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Zanotowały też 78,78 mln odtworzeń krajowych i 1:11 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika.
Przez zdecydowanie najdłuższy czas z treści audio i wideo internauci korzystali w serwisach i aplikacjach wydawców oferujących dostęp do streamingu stacji radiowych. Na stronach Grupy Allegro - GG (w skład której wchodzi Open.fm) ten wskaźnik wyniósł 45:53 minuty, a w przypadku Grupy Interia.pl (obejmującej serwisy rozgłośni z Grupy RMF) - 31:06 minuty.
Treści audio i wideo w czołowych grupach serwisów w styczniu 2015 roku | |||||
węzeł | użytkownicy (real users) | odtworzenia krajowe ogółem | odtworzenia krajowe mobilne | średni czas trwania odtworzenia [godz:min:s] | udział odtworzeń |
Stream Grupa Onet - RASP | 5 393 320 | 124 653 349 | 4 210 586 | 00:02:26 | 47,19% |
Stream Grupa Wirtualna Polska | 4 704 006 | 78 783 297 | 4 865 495 | 00:01:11 | 27,80% |
Stream Grupa Allegro - GG (Open FM) | 356 937 | 37 018 822 | 20 266 223 | 00:45:53 | 4,39% |
Stream Grupa Interia.pl | 1 477 973 | 34 049 025 | 320 841 | 00:31:06 | 12,45% |
Stream Grupa Gazeta.pl | 1 741 673 | 22 438 154 | 733 463 | 00:07:58 | 8,17% |
Wśród poszczególnych stron i aplikacji zdecydowanymi liderami są Onet.tv i WP.pl. W pierwszym serwisie z treści wideo skorzystało w styczniu 4,38 mln internautów, którzy wykonali 92,95 mln odtworzeń, w przypadku drugiego było to 4,15 mln użytkowników i 57,86 mln odtworzeń.
Z kolei 356,9 tys. użytkowników Open.fm wygenerowało 37,02 mln odtworzeń treści audio i wideo, a każdy korzystał z nich przez 45:53 minuty. W przypadku serwisu RMFon.pl średni czas korzystania wyniósł aż prawie dwie godziny.
Treści audio i wideo w podziale na serwisy/marki w styczniu 2015 roku | |||||
węzeł | odtworzenia ogółem | odtworzenia krajowe mobilne | użytkownicy (real users) | średni czas trwania odtworzenia [godz:min:s] | udział odtworzeń |
Onet.tv | 92 951 522 | 2 815 680 | 4 388 222 | 00:01:14 | 34,45% |
WP.pl | 57 857 434 | 2 894 657 | 4 155 574 | 00:01:10 | 20,43% |
OpenFM | 37 018 822 | 20 266 223 | 356 937 | 00:45:53 | 4,30% |
Gazeta.tv | 20 248 169 | 730 137 | 1 608 216 | 00:01:15 | 7,22% |
Interia.pl - Czateria | 19 875 932 | 17 | 93 299 | 00:00:31 | 7,36% |
Grupa Onet - VOD | 13 491 111 | 945 153 | 2 128 357 | 00:12:01 | 5,14% |
Fakt.pl | 11 645 978 | 208 598 | 1 205 318 | 00:01:00 | 4,30% |
WP.tv | 9 827 318 | 770 512 | 1 634 743 | 00:01:25 | 3,29% |
RMFon.pl | 8 957 901 | 1 331 | 565 433 | 01:59:43 | 3,12% |
Pudelek.tv | 8 639 470 | 1 020 034 | 1 396 472 | 00:01:01 | 2,72% |
Dołącz do dyskusji: Onet.tv przed WP.pl w treściach audio i wideo, Open.fm i RMFon przyciągają najdłużej (TOP 10)