SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Party" liderem, a "Show" traci najwięcej

Liderem sprzedaży w segmencie pism people było w październiku ub. r. "Party", największy spadek zanotowało "Show", a wzrost - "Viva!". Wśród tygodników yellow bez zmian króluje "Życie na Gorąco", a tracą wszystkie tytuły poza "Twoim Imperium".

W październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 502 585 egz., czyli była o 3,8 proc. niższa niż w w październiku 2008 roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się dwutygodnik "Show" Wydawnictwa Bauer, którego dystans do konkurencyjnego "Party" zwiększył się znacząco. Sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła bowiem 398 596 egz.  i była aż o 20,2 proc. niższa niż w październiku 2008 roku, który był drugim miesiącem ukazywania się "Show" na rynku (magazyn kosztował wtedy jednak 1,50 zł, a rok później - 1,99 zł).

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała wzrost sprzedaży o 17,5 proc. i w październiku 2009 roku sprzedała się w ilości 224 676 egz.

Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 106 303 egz. i wzrostem wynoszącym 3,9 proc. 

październik

 
2009 2008
ZKDP sprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd 502 585 522 224
Show 398 596 499 400
Viva 224 676 191 207
Gala* 106 303 102 265


Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentu people, a największy z nich dotknął "Vivę!". 

2009

 
październik wrzesień
ZKDP sprzedaż ogółem
Party Życie Gwiazd 502 585 504 373
Show 398 596 466 926
Viva 224 676 335 869
Gala* 106 303 119 015

* - wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer). Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał się w październiku ub. r. w ilości wynoszącej 651 401 egz., czyli o 1,3 proc. niższej niż rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał w październiku 2009 roku sprzedaż ogółem na poziomie 343 571 egz. i jako jedyny zanotował wzrost - o 5,7 proc..

Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 12,3 proc. do 261 330 egz. 

październik

 
2009 2008
ZKDP sprzedaż ogółem
Życie na Gorąco 651 401 659 684
Twoje Imperium 343 571 325 038
Rewia 261 330 297 865
Świat & Ludzie 198 940 220 549
Na Żywo 175 859 192 317


Porównując dane z października ub.r. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że spadła sprzedaż wszystkich tygodników yellow. Najwięcej straciło "Na Żywo", którego sprzedaż poszła w dół o 14 proc. 

2009

 
październik wrzesień
ZKDP sprzedaż ogółem
Życie na Gorąco 651 401 680 181
Twoje Imperium 343 571 344 612
Rewia 261 330 272 608
Świat & Ludzie 198 940 203 279
Na Żywo 175 859 204 418


 

Dołącz do dyskusji: "Party" liderem, a "Show" traci najwięcej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tom
szkoda czasu na taką lekturę
0 0
odpowiedź