PBI wybierze nową firmę do badania polskiego internetu
Spółka Polskie Badania Internetu ogłosiła otwarty konkurs ofert na badanie popularności serwisów i aplikacji internetowych, czym od 10 lat zajmuje się Gemius. Wszyscy chętni mogą się zgłaszać do 23 maja, a z wybraną firmą zostanie podpisana umowa na 3-4 lata.
Wybrana przez PBI firma będzie realizować kompleksowe badanie korzystania z internetu przez polskich użytkowników. Obecny pomiar odwiedzalności serwisów i używania aplikacji internetowych zostanie poszerzony o badanie streamów audio i wideo oraz pomiar korzystania z internetu na smartfonach, tabletach, telewizorach z dostępem do internetu i konsolach do gier.
Do 23 maja wszystkie zainteresowane firmy badawcze mogą zgłaszać się do konkursu. Zaproponowane przez nie rozwiązania i metodologie porówna komisja, w której oprócz przedstawicieli PBI będą zasiadać reprezentanci domów mediowych, sieci reklamowych i agencji interaktywnych. Przy czym do złożenia ostatecznych ofert zaproszone zostaną firmy wybrane po przeprowadzeniu z nimi rozmów.
Z wyłonioną w konkursie firmą podpisana zostanie umowa na 3 lub 4 lata. W takim też cyklu PBI zamierza organizować kolejne konkursy. - Dostosowujemy się do obowiązujących na świecie standardów, gdzie organizowanie przetargów, konkursów ofert, przeglądów metodologii jest powszechną praktyką - podkreśla Andrzej Garapich, prezes PBI.
PBI nie określiło terminu, w którym zamierza przeprowadzić konkurs. - Priorytetem jest dla nas jakość, nie czas. Zależy nam na wnikliwym poznaniu ofert i dostępnych metodologii - informuje Joanna Trybuchowska, PR manager spółki.
Dotychczasowe badanie polskiego internetu, Megapanel PBI/Gemius, od 2004 roku realizowane jest wspólnie z PBI przez firmę Gemius.
Dołącz do dyskusji: PBI wybierze nową firmę do badania polskiego internetu