SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PepsiCo przyznaje, że wraz ze wzrostem sprzedaży internetowej musi poprawić możliwości cyfrowe

Koncern PepsiCo, właściciel marek napojów m.in. Pepsi i przekąsek prezentując wyniki finansowe za ostatni kwartał roku obrotowego przyznał, że rośnie sprzedaż jego produktów przez internet. To z kolei obliguje firmę do poprawy jej możliwości cyfrowych.

PepsiCo odnotowało niewielki wzrost sprzedaży napojów po 7 proc. spadku w ostatnim kwartale, wzrosła tez nieznacznie sprzedaż przekąsek - głównie dzięki rosnącej sprzedaży tych produktów przez internet. Jest to spowodowane - jak podaje koncern - tym, że dużo ludzi wciąż pracuje i uczy się z domu, z powodu pandemii koronawirusa.

Firma twierdzi, że zamierza zainwestować na „dynamicznie rozwijającym się rynku”, ponieważ rozwój kanału online w ciągu ostatnich kilku miesięcy oznacza, że ​​znacznie wyprzedza prognozy PepsiCo na najbliższe kilka lat. To sprawia, że ​​budowanie dochodowego biznesu online jest ważniejsze niż kiedykolwiek.

W rozmowie z inwestorami pzy publikacji wyników finansowych, dyrektor generalny PepsiCo, Ramon Laguarta, powiedział: - Penetracja handlu elektronicznego lub e-sklepu spożywczego wzrosła. To się teraz dzieje. Organizacja skupia się na tym, w jaki sposób znacznie szybciej przyspieszyć przechodzenie na omnichannel, co oznacza, że ​​będziemy musieli [ulepszyć] niektóre z naszych możliwości.

Firma już starała się ożywić swój biznes online, uruchamiając własne bezpośrednie witryny internetowe. Na początku tego roku uruchomiła zarówno Snacks.com, jak i PantryShop.com, aby sprostać rosnącemu popytowi w internecie.

Kwartalna sprzedaż PepsiCo wzrosła o ponad 5 proc., a dział przekąsek poprawił swoje wyniki. W trzecim kwartale kończącym się 5 września sprzedaż przekąsek w jej oddziale w Ameryce Północnej wzrosła o 7 proc., podczas gdy wyższy popyt na żywność śniadaniową doprowadził do 6 proc. wzrostu w działalności Quaker Foods.

PepsiCo twierdzi, że w związku z tym, że ludzie pracują i uczą się w domu, wzrosła konsumpcja przekąsek, napędzając popyt na produkty takie jak chipsy tortilla Tostitos, chipsy Walkers i owsianka Quaker.

Sprzedaż organiczna w dziale napojów firmy w Ameryce Północnej wzrosła zaledwie o 3 proc., jest to jednak poprawa w stosunku do 7 proc. spadku w poprzednim kwartale.

Koncern przedstawił również prognozy dotyczące swoich zysków i przychodów po raz pierwszy od momentu wycofania swojej prognozy w kwietniu, kiedy pandemia koronawirusa uderzyła w sprzedaż jego produktów. Obecnie przewiduje, że roczny organiczny wzrost przychodów wyniesie około 4proc.

- Pomimo ciągłej zmienności i złożoności w naszym środowisku operacyjnym, uważam, że nasze wyniki w trzecim kwartale wzmacniają dywersyfikację naszego portfolio, odporność i zwinność naszych zespołów na każdym kontynencie oraz demonstrują naszą zdolność do wspierania naszych klientów i społeczności w potrzebie, przy jednoczesnym zapewnieniu dobrych wyników naszym akcjonariuszom - dodał Leguarta.

Dołącz do dyskusji: PepsiCo przyznaje, że wraz ze wzrostem sprzedaży internetowej musi poprawić możliwości cyfrowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl